Straling komt vrij tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Okej, wat ik vanacht heb mee gemaakt vind ik toch maar raar.
Ons pa en ma gingen vroeg naar bed (10 uur) om tv te kijken, maar dan tv kijken op echt zown oud ding met een antenne die je in alle hoeken moet vringen om beeld te krijgen.
Ik was niet moe dus ik ging nog even computeren (in de kamer ernaast)
niks aan de hand tot ik ging gamen, ons pa komt naar mij toe: "zet jij de draadloze netwerkverbinding aan ofzo, we hebben geen beeld meer" ik sluit dus mijn game af (colin mcrae3) en de tv doet het weer. Zet ik cmr3 weer aan weer niks :?
Ik wist dat een monitor straling af gaf en mijn pc misschien ook wel maar dit |:(
hoe komt dit iemand een idee?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vaaaaag. Maar mischien een of ander geluid van je boxen wat je PC niet maakt bij normaal gebruik.

overigens is dit ook niet het goede forum. Denk eerder in weet niet eigenlijk maar hier niet denk ik

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:43

inXs

known as inXs

Ik vind het vreemd dat je scherm meer straling zou veroorzaken met een game, dan zonder eigenlijk... Je woont niet in een oud huis toevallig? Waar je alle bechikbare stroom wegvreet met je pc? :P

Vreemd probleem inderdaad.

superB

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01 12:58
Misschien geeft je monitor een andere straling af doordat je resolutie en vernieuwingsfrequentie anders zijn tijdens het spelen...

Zou mij niets verbazen iig...

• Sjoerd
  • Niet online
Men boxen stonden uit (anders konden ze de tv niet horen :+ ) en ons huis is van 1996 dus da valt wel mee, ik ga direct anders noggis wat tests uitvoeren :*)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Maar stond je wifi dan aan of niet? :?

• Sjoerd
  • Niet online
Nee, ik had alleen maar voor het zekerste gecheckt maar hij stond dus uit. Om te kijken of hij uitstond moest ik dus mijn spel afsluiten waardoor het beeld ineens beter werd

• Sjoerd
  • Niet online
Omg het word nog raarder 8)7
ik heb net even het scenario na gespeeld: tv aan, colin aan, tijdens het laden krijg je dus strepen op de tv, met het echte spel=>geen beeld, dus ik zet men monitor uit nog altijd geen beeld. Het zit dus in mijn pc :X . moet wel zeggen dat ik geen ijzeren zijkant heb maar een modded zijkant met vliegenhor erin.

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 09:31
Just in case: is alles goed ge-aard bij jullie?

MyMeuk

• Sjoerd
  • Niet online
Uhm er zit een pinnetje in het stop contact ja, maar ik werk wel met stekkerdozen kan niet zonder 8) voeding is een levicom 480watt

• martijn946
Stekkerdozen mogen niks uitmaken. Dan nog een ander vraagje (in dit vak moet je dingen uitsluiten, dus alles is ge-oorloofd :P)

Zitten de PC en de TV op dezelfde groep?

En heb je al eens een andere TV geprobeerd? (PC zullen we maar niet doen he)

[ Voor 21% gewijzigd door martijn946 op 29-07-2004 09:38 ]

MyMeuk

• Sjoerd
  • Niet online
Andere tv geprobeerd => jeps daarnet (maar wel ook weer met diezelfde moeilijke oude antenne) :+ we hebben nl. geen kabel, wel sateliet maar alleen beneden.
Dezelfde groep hoe kun je dat zien? kzal direct is ff in de meterkast gaan kijken dan.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:26
Het zou natuurlijk kunnen dat je pc bij zwaardere belasting (dus tijdens games) meer stroom gaat gebruiken. Maar dat de tv daardoor uitvalt?
Is wel heel raar....

• Sjoerd
  • Niet online
Okej heel onze boven verdieping zit op 1 schakelaar, en dan nog een schakelaar voor het licht boven + de bel ps. niemand die ook nog een tv met zown oude antenne heeft?

[ Voor 22% gewijzigd door Sjoerd op 29-07-2004 09:46 ]

• martijn946
Nee, wij zijn modern. (hehe flauw grapje = niet leuk.) :)

Heb je trouwens ook storing op je videokanaal als je video afspeelt of zo?? Dan heb je namelijk je satelliet niet nodig. Als die storing er dan niet meer is, dan weet je al iets meer.

MyMeuk

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het nu zo dat de TV helemaal uitvalt qua beeld of dat er alleen ruis te zien is? Ik vermoed dat de meeste aan optie 1 denken, maar dat lijkt me toch wel erg stug. Optie 2 is waarschijnlijker omdat je pc (processor / videokaart) harder (=hogere frequentie?) moeten werken en daardoor misschien meer storen...

Heb je wel een metalen kast? Of staat die kast open?

• Sjoerd
  • Niet online
Door de ruis is er geen beeld meer, sry als het een beetje onduidelijk is :+ (niet mijn sterkste kant dingen uitleggen) zoals ik al zei 1 kant van men pc is gemod en er zit dus vliegenhoor in. En tja wij zijn ook modern maar met een antenne kunnen we in belgie nl 1, 2 en 3 krijgen en met de sateliet niet :*)

• martijn946
Maar je had een videootje al geprobeerd??

MyMeuk

• Sjoerd
  • Niet online
Zo ouderwets zijn we niet ;)
we hebben enkel een dvd speler en die is weg voor reperatie. :9
hoe veel moeilijker kan het worden?

• martijn946
ah, dat is jammer. Maar eeh, sinds wanneer heb je er precies last van?? Sinds de aankoop (en het spelen) van het spel, sinds je nieuwe kast, sinds dat die PC in de kamer staat (geen idee of ie er lang staat natuurlijk), sinds je satelliet heb.......

MyMeuk

• Sjoerd
  • Niet online
Sinds gisteren avond, het komt normaal nooit voor dat men ouders boven tv kijken in bed. Op straling kwam ik dit tegen in een review van een chieftec kast:

Ook aan hinderlijke straling wordt gedacht, namelijk door middel van een ring van ferriet waar de kabels doorheen geleid kunnen worden. Hierdoor wordt de kans op het oppikken van hoogfrequente straling kleiner.

Die heb ik er dus niet inzitten. Maar het enige waarom ik dit topic heb opgericht is niet omdat ik van het probleem persee af wil maar gewoon de vraag wat in mijn pc geeft nu zoveel straling dat dit gebeurd?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het kan aan de monitor liggen. Heb je een CRT of TFT? bij mijn CRT kan ik tijdens de bios en alle opstartschermen (W98se) nog gewoon radio luisteren, maar zodra de desktop te voorschijn komt (met andere frequentie) niet meer.

En hier staat de radio naast de computer. Zoek maar eens op 'computer stoort radio', genoeg topics over te vinden. TV heb ik minder van gehoord, omdat die meestal kabel hebben, en niet zoals bij je ouders antenne.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• martijn946
Dan denk ik toch de kast. Probeer anders eens een andere kast eromheen. Klinkt absurd (is het misschien ook) maar zo kan je dus dingen uitsluiten. Tenzij je natuurlijk zelf een beter idee hebt.

MyMeuk

• Sjoerd
  • Niet online
Okej kheb nog een oude kast liggen ik weet het over een halfuurtje te melden ;)

• martijn946
ik hou mijn venster open voor je :) Laat het inderdaad wel weten, ik ben razend nieuwsgierig. :P

MyMeuk

• Sjoerd
  • Niet online
Okej binnen het halfuur :D conclusie: een kast compleet van metaal met metalen zijkanten enz... stoort dus NIET op de tv verwijder ik 1 zijkant=> geen beeld, nu snap ik dus ook waarom zijkanten van bv merk cases zown dik plexie hebben voor de straling volgens mij.
Okej 1 vraag is dus op gelost nju de 2de wat veroorzaakt die straling (monitor is dus uitgesloten)

Verwijderd

Wat de storing veroorzaakt heb je net zelf bewezen : de componenten binnenin de kast ! Die leveren een dergelijk spectrum aan EM straling dat het zwakke signaal van de TV zenders wordt weggedrukt.
Nu weet je gelijk waarom kasten-fabrikanten de kasten van metaal maken , dat is nl niet doordringbaar voor EM straling (een kooi van Faraday). Plexiglas is wel doordringbaar !

Je kunt natuurlijk een fijn matalen gaas aan de binnenkant van je kast monteren , die zal de EM straling ook tegenhouden !

Die straling wordt veroorzaakt door alle componenten en alle verbindingen. Al die pulsen die worden verwerkt leveren een mooi stralingspatroon op !

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 11:02 . Reden: even de oorzaak van de straling toegevoegd ]

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

hm zou et ook aan de videokaart kunnen liggen, das natuurlijk een onderdeel wat flink op zn donder krijgt tijdens gamen.

of is et ook bij andere werkzaamheden op de pc

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Sjoerd
  • Niet online
En die straling waar je het over hebt is die ongezond of moet ik me er niks van aantrekken?

Verwijderd

Ik zou me er niet druk om maken, is een heel laag nivo. (en het is niet een specifieke frequentie).
Die storing is nu precies de reden waarom fabrikanten hun apparatuur van een metalen kast voorzien. Om de 'rommel' binnen te houden. (en in een aantal gevallen ook om eventuele storingsbronnen 'buiten' te houden.

Als je dus wilt dta je ouders weer TV kunnen kijken zul je je kast weer een kooi van faraday moeten laten worden .

• Sjoerd
  • Niet online
Oke probleem is nu dus opgelost, was wel een ochtend vol leuke experimenten. Maar ik denk toch maar dat ik men kast weer maak zoals hij was met dat vliegenhoor scheelt mijn temp. 8 graden ;)
topic mag wel dicht :+

Verwijderd

Dat vliegenhor is dus vermoedelijk plastic ? Als je eer dus een metalen gaas voor gebruikt is de storing ook weg !

• Sjoerd
  • Niet online
Dan rij ik vanmiddag maar even naar de lokale bouwmarkt ben ik meteen van het golvend gaas af

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Is het niet de fan op je videokaart die voor de storing zorgt? Met niet afgeschermde electromotorjes kun je een TV namelijk flink storen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Johnny schreef op 29 juli 2004 @ 11:15:
Is het niet de fan op je videokaart die voor de storing zorgt? Met niet afgeschermde electromotorjes kun je een TV namelijk flink storen.
De motor in een fan is toch contact-less , dus geen koolborsteltjes enzo ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Ligt waarschijnlijk aan de cpu.
Die lopen tegenwoordig op zo'n hoge frequentie dat het me niet zal verbazen dat deze de boel stoort.

Ook wel logisch... spel spelen = cpu 100%

• martijn946
-edit-

Was te snel. Excuus.

[ Voor 75% gewijzigd door martijn946 op 29-07-2004 13:45 ]

MyMeuk

• Sjoerd
  • Niet online
Hehehe ik d8 het al :9
Nee maar het ligt dus echt gewoon aan de kast die de straling niet afgeschermde nu er ijzergaas in mijn zijpaneel zit is de straling ook weer beperkt tot een minimum dus ik ben weer een gelukkige man :*)

• martijn946
Mooi zo. Heb je pics trouwens van je huidge kast?

MyMeuk

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 17:25
Als je er nou is een soort kippengaas inmaakt in plaats van vliegengaas, gewoon gaas van metaal.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Sjoerd
  • Niet online
Kippengaas is niet mooi te grote gaatjes,
ik heb fotos zat maar geen ruimte om ze te posten :+

• Roger_Rabbit
Of van dat gaas wat ze ook in rallyauto's hebben misschien ook wel leuk. Houd misschien toch wat stralling tegen.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• martijn946
van Rallyauto's?? haha, da's geen gaas meer, maar meer betonbewapening :)

MyMeuk

• Padme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik neem aan dat het zich bij eender welk voorkomt? Ik lees volgens mij alleen dat je het steeds over Collin MR hebt... Zou niet weten hoe een specifiek spel dit kan veroorzaken... wel spellen in het algemeen (verhoogd cpu gebruikt).

• Roger_Rabbit
martijn946 schreef op 29 juli 2004 @ 14:08:
van Rallyauto's?? haha, da's geen gaas meer, maar meer betonbewapening :)
Je hebt dat gaas in groffe en fijne structuur. Heeft bijna niemand dacht ik zo :+

[ Voor 11% gewijzigd door Roger_Rabbit op 29-07-2004 14:10 ]

• Sjoerd
  • Niet online
Padme schreef op 29 juli 2004 @ 14:09:
Ik neem aan dat het zich bij eender welk voorkomt? Ik lees volgens mij alleen dat je het steeds over Collin MR hebt... Zou niet weten hoe een specifiek spel dit kan veroorzaken... wel spellen in het algemeen (verhoogd cpu gebruikt).
Ja idd bij alle spellen en ook sisoft sandra burn in test

• Sjoerd
  • Niet online
Oke een foto van mijn pc:
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/742/Mijnpc001.jpg

[ Voor 138% gewijzigd door Sjoerd op 29-07-2004 14:18 ]

• martijn946
Nou, mooi kastje hoor. Trekt je voeding het makkelijk inclusief al je aanhangende apparatuur, of is het soms te krap an?? Wil ik gewoon eens weten uit nieuwsgierigheid.

MyMeuk

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:19

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

martijn946 schreef op 29 juli 2004 @ 14:21:
Nou, mooi kastje hoor. Trekt je voeding het makkelijk inclusief al je aanhangende apparatuur, of is het soms te krap an?? Wil ik gewoon eens weten uit nieuwsgierigheid.
Als een levicom 480watt dat niet kan trekken, is er iets mis denk ik ;)

offtopic:
hallo langezwieper :w , kzie je op de lan hé? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jellabie op 29-07-2004 14:25 ]

De Nederbelg !

• Sjoerd
  • Niet online
martijn946 schreef op 29 juli 2004 @ 14:21:
offtopic:
Men voeding trekt het makkelijk eerst had ik een 300watt voeding maar da lukte niet, ook omdat ik oc. maar nu gaat ie wel hoor 480 watt :+

• martijn946
Ah, dat is mooi. Nou goed, succes met de stralingen en het gaas :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bart.vancoenen/Smiley/slotje.gif

[ Voor 35% gewijzigd door martijn946 op 29-07-2004 14:55 ]

MyMeuk

Pagina: 1