Toon posts:

Formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer vanuit dos mijn HD te formateren met het commando : format C:/

hij geeft aan dat alles verloren gaat en of je verder wil. Daarna gaat hij alle beschadigde clusters registreren en dan controleerd hij de hele HD. En als die klaar is staat alles er nog op. Doe ik iets verkeerd?

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 19:25
Heb je format C: /s al eens geprobeerd?

MyMeuk

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

En misschien met commando fdisk je partities verwijderen en dan een format c: /s er tegen aan gooien?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Onder de windows DOS box werkt het niet.
Verder is het commando 'format c:' zonder enige slashes, welke kant dan op.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Formart C:/s heb ik geprobeerd, maar blijft het zelfde

Ik heb geen partititie dus kan ook niet met Fdisk

Ander idee misschien

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 09:33:
Formart C:/s heb ik geprobeerd, maar blijft het zelfde

Ik heb geen partititie dus kan ook niet met Fdisk

Ander idee misschien
eerst partitie maken :+

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:55

nhanssen

QVL is non-tweakers

Dus je hebt geen partitie? >:) Volgens mij heb je altijd wel een partitie alleen als je een low level doet is er geen partitie!

Is het geen partitie dan is het wel een volume :r

edit:
Probeer anders een format c: /u

[ Voor 13% gewijzigd door nhanssen op 29-07-2004 09:37 ]

Spec's PC

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Volgend idee:

Beschrijf eens wat je doet, waar je zit, welke commando's je opgeeft.
Welke MSDOS gebruik je, wat stond er op de schijf, wat was de partitieindeling, welke format opties heb je geprobeerd, hoe groot is de schijf en hou oud is het bios. En als laatste; waarom zou je je hd willen formateren vanuit dos? zowel linux als windows kunnen tijdens de instalatie partities aanmaken en formateren (windows 98 is geen OS, daar moet het dus wel)
Dat zijn allemaal dingen die we wel graag willen weten ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:55

nhanssen

QVL is non-tweakers

Kees schreef op 29 juli 2004 @ 09:37:
Volgend idee:

Beschrijf eens wat je doet, waar je zit, welke commando's je opgeeft.
Welke MSDOS gebruik je, wat stond er op de schijf, wat was de partitieindeling, welke format opties heb je geprobeerd, hoe groot is de schijf en hou oud is het bios. En als laatste; waarom zou je je hd willen formateren vanuit dos? zowel linux als windows kunnen tijdens de instalatie partities aanmaken en formateren (windows 98 is geen OS, daar moet het dus wel)
Dat zijn allemaal dingen die we wel graag willen weten ;)
Windows 98 is wel een os, alleen niet user-friendly ;)

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik was bezig om vanuit MSdos de C schijf te formateren, Maar dat werkte dus niet heb ik net in FDISK liggen kloten. en nu heb ik een partitie aangemaakt en en de andere verwijderd. Toen weer een nieuwe partitie aangemaakt. Nu start ik de pc opnieuw op, maar hij kan niet verder. Hij heeft geen besturingssysteem.. Volgens mij heb ik nu een probleem.. Als iemand suggestie`s heeft... graag:D 8)7

• Boegel
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 09:46:
Nou ik was bezig om vanuit MSdos de C schijf te formateren, Maar dat werkte dus niet heb ik net in FDISK liggen kloten. en nu heb ik een partitie aangemaakt en en de andere verwijderd. Toen weer een nieuwe partitie aangemaakt. Nu start ik de pc opnieuw op, maar hij kan niet verder. Hij heeft geen besturingssysteem.. Volgens mij heb ik nu een probleem.. Als iemand suggestie`s heeft... graag:D 8)7
Als je de partitie verwijderd lijkt het me logisch dat je geen OS meer hebt :)

Moest ik in jouw plaats zijn, ik zou alle partities verwijderne in FDISK, 1 nieuwe (primaire) partitie aanmaken, die daarna formatteren (format C:), en dan Windows setup runnen om je OS te herinstalleren...

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb nu geen promt meer ik kan toch niet in Fdisk komen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:41
nhanssen schreef op 29 juli 2004 @ 09:43:
Windows 98 is wel een os, alleen niet user-friendly ;)
Nee, Windows 98 is een DOS shell.
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 09:46:
Als iemand suggestie`s heeft... graag:D 8)7
Ja, ik stel voor dat je de vragen van Kees beantwoordt. Dus wat probeer je hier nou uiteindelijk mee te bereiken? Ik neem aan dat het einddoel niet is dat je een geformatteerde harddisk hebt, maar dat je er daarna iets mee wilt doen ofzo. Wat? En waarom formatteer je hem niet gewoon in Windows of Linux? Hoe oud is die computer? Staan er bad sectors op die HD? Etc. etc. en zie verder ook de vragen van Kees over BIOS leeftijd, schijfgrootte en partitionering.
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 09:51:
Gebruik een bootable CD of diskette.

[ Voor 12% gewijzigd door Wilke op 29-07-2004 09:54 ]

• Boegel

Boegel

just boegel

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 09:51:
Hoe je hebt geen promt meer ? Hoe kwam je dan voordien in je prompt ?
Je moet natuurlijk wel gebruik maken van een opstartdiskette...

*opmerking over basic/slotje verwijderd*
Modbreak: Dat soort opmerkingen posten we hier dus niet, lees Policy mbt replies in 'slechte' topics

[ Voor 28% gewijzigd door Wilke op 29-07-2004 10:04 ]

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Wat meneer "MS-DOS" noemt is een DOS box onder Windows 9x... Vandaar dat formatteren van de C schijf ook niet lukte (is beschermd).

Dat je na het verwijderen van je partitie geen OS meer hebt is idd logisch... Opstarten van opstartdiskette dus.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet de msdos promt onder windows. Als je de pc opstart F8 kom je ook in een MSdos promt.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Okee.. maar je snapt misschien wel dat als je de partitie vanwaar je opstart verwijdert, je ook geen DOS meer hebt?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Wilke
pinockio schreef op 29 juli 2004 @ 09:56:
Wat meneer "MS-DOS" noemt is een DOS box onder Windows 9x...
Dan krijg je een duidelijke foutmelding, dacht ik. Sowieso, waar leid je dat uit af? Wat dat betreft, waar leid je uit af dat het hier om een 'meneer' gaat (edit: okee, de naam 'Maikel' is wel een hint ja ;) ). We zijn wel een beetje snel met conclusies trekken zo op de vroege morgen nietwaar? :P

Dat neemt niet weg dat dit topic inderdaad binnen afzienbare tijd op slot gaat als er niet snel meer informatie komt. We weten nog steeds niet welk OS deze computer draait en welke versie, hoe oud hij is, wat voor HD er in zit, hoe groot en oud deze is, of er bad sectors op zitten, wat nou eigenlijk de bedoeling is van dit alles (waarom formatteer je die disk in de eerste plaats?), etc. etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 29-07-2004 10:10 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Om een lang verhaal kort te maken:

Pleur een Windows cdtje erin en zorg dat in je BIOS staat ingesteld dat ie eerst CD moet booten. Installeren en klaar :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik formateer hem omdat er vanalles mis mee was... En ik dacht dat dit de beste oplossing was. OS was windows 95. Het is een oude pc weet zo niet wat voor een maar ik heb er vrij weinig verstand van. Kon alleen uitlezen 16 MB geheugen maar gooi er maar een slotje op dit is boring voor jullie. Toch bedankt allemaal voor de goede Hulp ik zal nog wel ff probere!

• Boegel

Boegel

just boegel

rb338 schreef op 29 juli 2004 @ 10:10:
Om een lang verhaal kort te maken:

Pleur een Windows cdtje erin en zorg dat in je BIOS staat ingesteld dat ie eerst CD moet booten. Installeren en klaar :P
Dat lukt volgens mij niet met win95... Hoewel ik dat niet zeker ben...
Ik denk dat het makkelijker is voor de TS om gebruik te maken v/e opstrartdiskette die een cd-rom driver bevat, en om dan gewoon setup.exe te runnen van op die win95 cd.

• Wilke
Je zult nu sowieso een windows 95 CD nodig hebben om opnieuw te installeren, en hopen dat deze computer van CD kan booten.

Als je windows 95 nog op diskettes hebt kan dat ook.

Daarzonder zul je in ieder geval niet veel verder komen, succes ;)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 12:18
Ga naar www.bootdisk.com, en maak een opstartflop.
Boot met die flop, maak met fdisk de partities aan zoals je die wil hebben. Sowieso 1 primaire, waarbij je de bootable flag aanzet. Eventueel nog meerdere logische stations.
Formatteer de partitie, en installeer mbv je OS cd het OS.
Klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Top bedankt hier kan ik mee vooruit! ik heb nog een windows 95 cd maar die pakt die niet. Dit had ik dus eigenlijk wel gedacht, maar helaas. Ik ga het proberen met de opstart floppy

Tnx

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben aardig onderweg. Ik heb nu met die opstrart diskette`s gewerkt. Maar als ik de setup van windows 95 wil starte krijg ik de volgende melding:

Kan geen tijdelijke directory maken.
Als u HPFS of NTFS hebt geinstaleerd moet u een dos-opstartpartitie maken voor u windows instalatie

wat bedoelen ze hier mee>?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-02 14:28

Nobby

Nuts!

Dat je je partitie nog niet hebt geformateerd naar FAT16.

Formatteer je hardeschijf opnieuw door je computer op te starten met je opstart diskette en dan in je MS-DOS Prompt naar je win95 cd te browsen en daar format.com opzoeken en opstarten. Hierna zou het installeren wel moeten lukken.

[ Voor 68% gewijzigd door Nobby op 29-07-2004 15:05 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

offtopic:
Waarom staat dit in NOS?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Okej ik wou gaan formateren maar krijg de melding

Format terminated...

• Wilke
Okay, onderhand heeft dit echt helemaal niks meer met 'Non-windows operating systems' te maken.

Als je niet weet hoe je Windows moet installeren, is http://www.beginnersweb.nl misschien sowieso een betere plek om te beginnen dan op Gathering of Tweakers - dit wordt echt wel verondersteld basiskennis te zijn :)

Bij deze gaat het topic dus toch dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.