Toon posts:

Aopen Geforce 6800 @ Far cry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik in het bezit van een Aopen 6800 GT. Ik heb de demo van Far Cry en als ik de settings op high of very high zet, is het water in far cry niet om aan te zien (het lijkt net een lichtblauw laken). Verder verschijnen er soms zwarte vierkanten op de grond. 8)7 Ik heb al verschillende drivers (forceware) geïnstalleerd, maar het probleem wordt daardoor niet opgelost. Ook heb ik al meerdere topics doorgelezen op dit forum, maar een antwoord op mijn probleem heb ik niet echt gevonden. Wel is er vaak gezegd dat bij het installeren van een nieuwe patch voor far cry de problemen meestal opgelost zijn, maar ik neem aan dat dit alleen voor de hele versie geldt. Dus mijn vraag is dan ook of meerdere mensen hier last van hebben/hadden en hoe ze dat hebben opgelost.

Enkele screens:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v403/Rogier/FarCry0002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v403/Rogier/FarCry0000.jpg

Specs:
Microsoft Windows XP
AMD 64 3200+
mobo: K8TNeoFISR2
Aopen 6800 GT (Driver: 61.77) (niet overgeklokt)
Directx 9.0c
geheugen: 2x 512 MB (Kingston)
Aerocool Aeropower II 350 Watt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 11:33 ]

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Plaatjes doen het niet:
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer.
Maken de AA en/of AF settings nog uit?

[ Voor 10% gewijzigd door Stuff op 29-07-2004 03:10 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb al verschillende settings met AA en AF geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten. De demo van bijvoorbeeld Painkiller doet het trouwens wel helemaal goed.

*Ik heb de screenshots inmiddels op een andere site gezet en ze naar dit topic gelinkt*

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 11:39 ]

Verwijderd

:Y) The Way its Meant to be Played :Y)

Heb je de laatste chipset drivers geinstalleerd? En als je nieuwe forceware drivers installeerd wel eerst de vorige goed eraf halen.

Verwijderd

Uhm... Vindt iemand met een hele versie, of koop hem, volgens mij moet dit aan de demo liggen omdat die niet compatible is met de juiste shaders op jouw kaart.. Verder.. Weet je zeker dat je je drivers goed geïnstalleerd hebt?? Want je zegt dat je alles op high draait?? Met een Aopen 6800 GT moet het er wel wat beter uitzien, het lijkt net of die gun uit Doom I gejat is, zo kartellig!! (kan ook aan de compressie liggen van je fotootjes, ik kan ze helaas ook niet full-size vergroten dus kan het niet met zekerheid zeggen!)

Ik weet dus vrijwel 99.9% zeker dat het iets met je shaders te maken heeft.. Verschijnen die enge zwarte artifacts altijd onder boompjes of andere plaatsen waar er duidelijk schaduw zou moeten zijn? Wellicht dat daarom ook je water als een geheel laken wordt weergegeven, omdat het pixel-shader stuursel van de demo wellicht niet correct jouw kaart kan aansturen.. (ik denk gewoon dat het hier aan ligt, ik zou geen andere reden kunnen bedenken..)

Andere spellen doen het wel goed?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij ligt het aan je directx versie zet gewoon direct x 9.0b er is op ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de laatste chipset drivers geinstalleerd? En als je nieuwe forceware drivers installeerd wel eerst de vorige goed eraf halen.
Ja dat heb ik gedaan, maar ik zal het nog wel een keer proberen....

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-08 17:15
Ik heb ook hele vage texture problemen gehad met mijn X800 XT: Sommige palmbomen werden oranje en het water zag er soms ook erg vaag uit.

Far Cry is een prachtig spel maar heeft toch wel een aantal kinderziektes.
Laatst hebben ze ook de 1.2 patch teruggeroepen.

Heb je al een verse windows install gedaan?
Is Far Cry het enige spel waar deze errors in voorkomen?

Verwijderd

langezwieper schreef op 29 juli 2004 @ 11:44:
Volgens mij ligt het aan je directx versie zet gewoon direct x 9.0b er is op ;)
Dan zou hij het toch helemaal niet doen.. Als je directx9 niet hebt draaien?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja maar hij draait direct x 9.0c

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Met een Aopen 6800 GT moet het er wel wat beter uitzien, het lijkt net of die gun uit Doom I gejat is, zo kartellig!! (kan ook aan de compressie liggen van je fotootjes, ik kan ze helaas ook niet full-size vergroten dus kan het niet met zekerheid zeggen!)
Ligt aan de compressie van de foto's.

En die zwarte vlekken ontstaan gewoon 'random', ik weet niet of het met schaduw te maken heeft. Als ik bijvoorbeeld een mannetje neerschiet, willen die zwarte vlekken ook wel eens ontstaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 11:50 ]

Verwijderd

langezwieper schreef op 29 juli 2004 @ 11:46:
Ja maar hij draait direct x 9.0c
Hier geen problemen met DX9c en FarCry... Dus dat argument gaat volgens mij niet op. Wat de TS moet doen is eventjes om te proberen van iemand FarCry lenen kijken of hij het dan wél doet (ik dacht iets gehoord te hebben dat de demo niet helemaal compatible was met de nieuwste kaartjes), en ALS hij het dan wel doet, FarCry kopen met die hap..

Ohja, en we moeten nog steeds horen van de TS of hij dit soort artifacts ook in andere spellen krijgt.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is Far Cry het enige spel waar deze errors in voorkomen?
Ja, de demo van Painkiller draait ie perfect en C&C Generals draait ook lekker met de hoogste settings.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 11:52:
[...]
Ja, de demo van Painkiller draait ie perfect en C&C Generals draait ook lekker met de hoogste settings.
Goed, dan is het voor mij uitgesloten dat het aan je kaart ligt, en dus is het iets softwarematigs.. Je zei al dat je je drivers opnieuw geïnstalleerd had, meerdere keren, zonder effect.. Ook de andere spellen draaien perfect, dus zal het iig niet aan de chipset drivers liggen.. Wat zal het dan zijn? De demo van FarCry.. Bemachtig dus ergens FarCry, gooi patch 1.1 er overheen (1.2 is teruggeroepen), en het probleem zou dan verholpen MOETEN zijn.. :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat eigenlijk zelf ook in die richting te denken, maar ik vroeg me gewoon af of er meerdere mensen waren die dezelfde problemen hebben bij de demo van far cry. Far Cry is gewoon een mooi spel en ik heb alleen maar de beschikking over de demo versie dus het is jammer dat ik het spel niet in volle glorie kan aanschouwen. Ik zal even kijken of ik aan het volledige spel kan komen. In ieder geval bedankt iedereen voor het reageren.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Nieuwe ForceWare .77 drivers geinstalleerd? Volgens de relnotes schijnt die een aantal kleine probleempjes in FarCry op te lossen... en ik had ook iets gelezen over water enzo ;)

Misschien wel het proberen waard dus :)

En FarCry installeren zonder v1.2 patch inderdaad, zodat je geen last meer hebt van de buggy renderengine

[ Voor 20% gewijzigd door mindcrash op 29-07-2004 13:41 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Klopt het ook dat als je auto detect doet, en je gaat spelen en dan weer naar options gaat alles weer op low staat?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Geloof mij, die demo is zo onstabiel als de pest. Ik kreeg hem slechts af en toe aan de praat, op mijn 9800pro @ XT. Toen ik echter het volledige spel had gekocht draaide hij als een zonnetje.

Dus probeer de volledige verise te bemachtigen. Big chance dat dan je problemen zijn opgelost

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op 29 juli 2004 @ 13:40:
Nieuwe ForceWare .77 drivers geinstalleerd? Volgens de relnotes schijnt die een aantal kleine probleempjes in FarCry op te lossen... en ik had ook iets gelezen over water enzo ;)
Jep..staat ook bij mijn specs (driver 61.77)
Klopt het ook dat als je auto detect doet, en je gaat spelen en dan weer naar options gaat alles weer op low staat?
@ RonWiel: Als ik auto-detect doe in de demo zet hij alles op low ja, maar hij onthoudt het wel als ik alles op high zet en daarna ga spelen.

Denk vooralsnog dat het gewoon door de demo versie komt, omdat painkiller en C&C Generals wel gewoon goed draaien...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 16:22 ]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb dus de volledige versie en daar zet ie altijd alles met auto detect op low. Maar ik denk dat hety komt omdat die versie al oud is want thief 3 en soldiers doen het allebei wel goed

Verwijderd

Bij mij gaf de demo ook minder beeld. De orginele versie met de 1.1V patch geeft een stuk mooier beeld.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 19:45:
Bij mij gaf de demo ook minder beeld. De orginele versie met de 1.1V patch geeft een stuk mooier beeld.
Misschien hebben ze bij de demo enkele dingen weggelaten om het spel kleiner (downloadbaar) te maken. De fullversion is immers een DVD groot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

AMD-FreaK schreef op 29 juli 2004 @ 19:50:
[...]
Misschien hebben ze bij de demo enkele dingen weggelaten om het spel kleiner (downloadbaar) te maken. De fullversion is immers een DVD groot.
Is dit sarcatisch bedoeld? :9 Want een demo is een demo, met ongeveer 20 levels minder dan het origineel, dus dat maakt het natuurlijk meer downloadbaar.. (200 mb. voor demo, 3 gieg voor origineel....) (8> Ik geloof wel dat enkele demo's "out there" vast een pre-release engine draaien, dus daarom verbaast het mij niet al te veel dat de TS problemen heeft met graphics e.d. (ik geloof zelfs dat er nog geen enkele new-generation kaart op de markt was ten tijde van de release van deze demos...)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het zo hoor, ligt het gewoon aan de demo versie. Dat is wat ik in eerste instantie al dacht, maar ik moest het gewoon zeker weten. Ik ben namelijk van plan om de hele versie van far cry aan te schaffen maar omdat de demo dus raar deed, kreeg ik mijn twijfels daarover. Maar nu weet ik dus genoeg :)

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ja duh, vrij nutteloos topic imho, daar had je toch wel zelf op kunnen komen hé...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

iemand al bij stilgestaan dat je in de demoversie niet alles op full kan zetten?
ik denk dat de orginele versie prima zal draaien :)

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde problemen btw ook met een AOpen 6800 GT

Ik heb zelf niet de full version, addus.

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 15:12
Ik had dit ook met de orginele versie. Ik heb toen patch 1.3 gedownload en het probleem was weg! (met die Patch 1.3 gebruik je nl. ook pixelshader 3.0 :P :9 , als het goed is)
Pagina: 1