I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
More info please.
Welke kaarten, wat voor kabel (BNC ofUTP), met of zonder hub, 10 of 100Mb?
Welke kaarten, wat voor kabel (BNC ofUTP), met of zonder hub, 10 of 100Mb?
Een cliche is ooit origineel begonnen
Inderdaad, we need more info.
Ik heb van die oude bagger ISA Ne2000 compatible kaartjes die altijd vrolijk door Windows gevonden worden. Configuratie gaat schijnbaar feilloos maar ze werken voor geen zak. Onder DOS werken ze echter perfect, de oplossing bleek te liggen in het feit dat de kaarten onder DOS een ander IRQ gebruikten..
Als je handmatig die kaart ff veranderde onder Windows werkte alles PERFECT!
Het makkelijkst vind ik altijd nog steeds het ping commando. FF je netwerkkaart voorzien van IP nr (bij voorkeur: 192.168.0.X) en onder DOS Prompt boxje: ping 192.168.0.X
Succes
Ik heb van die oude bagger ISA Ne2000 compatible kaartjes die altijd vrolijk door Windows gevonden worden. Configuratie gaat schijnbaar feilloos maar ze werken voor geen zak. Onder DOS werken ze echter perfect, de oplossing bleek te liggen in het feit dat de kaarten onder DOS een ander IRQ gebruikten..
Als je handmatig die kaart ff veranderde onder Windows werkte alles PERFECT!
Het makkelijkst vind ik altijd nog steeds het ping commando. FF je netwerkkaart voorzien van IP nr (bij voorkeur: 192.168.0.X) en onder DOS Prompt boxje: ping 192.168.0.X
Succes
Waarschijnlijk heb je op beide machines een andere naam voor de werkgroep gegeven. Zodra beide machines in dezelfde werkgroep zitten, zullen ze elkaar zien in netwerkomgeving. Dit kan na opstarten trouwens ook nog enkele minuten duren. Ik denk dat je in jouw situatie de andere machine kan "zien" door op de DOS prompt te tikken: NET VIEW \\machinenaam
of door de machinenaam te tikken in Start->Zoeken->Computer, hiermee forceer je windows de andere machine te laten zien.
Succes
of door de machinenaam te tikken in Start->Zoeken->Computer, hiermee forceer je windows de andere machine te laten zien.
Succes
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Heb nieuwe Edimaxkaarten gekocht, gebruik UTP crosslink kabel, beide machines inmiddels Win 98, gebruiken hetzelfde protocol TC/IP, Netbui.
Kaarten zijn Ne2000 compatible, gebruiken op beide machines Irq 9. Kaarten zijn hetzelfde gejumperd. Comps zien alleen zichzelf en niet elkaar. Werkgroepnaam is hetzelfde. Wat doe ik verkeerd?
Kaarten zijn Ne2000 compatible, gebruiken op beide machines Irq 9. Kaarten zijn hetzelfde gejumperd. Comps zien alleen zichzelf en niet elkaar. Werkgroepnaam is hetzelfde. Wat doe ik verkeerd?
kan je wel pingen?
als je de ander kan pingen dan betekend het dat je iets bent vergeten in te stellen dat ze elkaar zien ( zoals dezelfde werkgroep)
pingen doe je via Start>Run> ping ip van andere computer
als dat niet gaat is er iets fout in de comunicatie.
als je de ander kan pingen dan betekend het dat je iets bent vergeten in te stellen dat ze elkaar zien ( zoals dezelfde werkgroep)
pingen doe je via Start>Run> ping ip van andere computer
als dat niet gaat is er iets fout in de comunicatie.
Heb je ook al het een en ander geshared?
Anders valt er ook weinig te zien.
Anders valt er ook weinig te zien.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Worden er ook irqs geshared? Ik had laatst een paar netwerkkaartjes die persé een eigen IRQ wilde en dus niet eentje wilde delen.
Kijk onder configuratiescherm, systeem en dan apparaatbeheer, dubbelklik op bovenste optie (computer)
Kijk onder configuratiescherm, systeem en dan apparaatbeheer, dubbelklik op bovenste optie (computer)
Pingen lukt alleen naar het eigen IP nummer, nee er is geen geshared Irq.Ik heb bestandsdeling aan gezet maar nog geen bestanden gedeeld. In TCP/IP moet ik misschien iets met Wins omzetting???? Moeten er wel of geen terminators op de coaxaansluiting?
huh coax? je gebruikte toch UTP?
hehehehe
Maar inderdaad, als je coax gebruikt
dan mot er wel een terminator op.
hehehehe
Maar inderdaad, als je coax gebruikt
dan mot er wel een terminator op.
Gebruik inderdaad UTP maar moeten de lege coaxaansluitingen getermineerd?
Hmmm, nee daar heb ik nog nooit van gehoord,
de netwerkkaart gebruikt of de UTP uitgang of de Coax uitgang, als hij communiceert via de UTP uitgang gaat er dus niks door de Coax uitgang dus hoef je die ook niet te termineren mbv terminator.
En al zou er wel een signaal door gaan dan hoeft dat alsnog niet volgens mij, aangezien er geen kabel op zit krijg je ook geen reflecties en andere shit.
de netwerkkaart gebruikt of de UTP uitgang of de Coax uitgang, als hij communiceert via de UTP uitgang gaat er dus niks door de Coax uitgang dus hoef je die ook niet te termineren mbv terminator.
En al zou er wel een signaal door gaan dan hoeft dat alsnog niet volgens mij, aangezien er geen kabel op zit krijg je ook geen reflecties en andere shit.
Als je alleen je eigen IP adres kunt pingen, zit er toch iets scheef in de configuratie.
Dit zou moeten werken:
PC1:
IPADR: 192.168.0.1 met SUBNET MASK: 255.255.255.0
en
PC2:
IPADR: 192.168.0.2 met SUBNET MASK: 255.255.255.0 (hetzelfde als PC1 dus)
Met WINS hoef je niets te doen. Ook niet met DNS trouwens. Als je bovenstaande goed hebt geconfigureerd moet het PINGen goed gaan. Om vanaf PC1 te pingen naar PC2 tik je dus op de DOS prompt:
PING 192.168.0.2
of
PING PC2 (naam van je tweede pc)
Dit zou moeten werken:
PC1:
IPADR: 192.168.0.1 met SUBNET MASK: 255.255.255.0
en
PC2:
IPADR: 192.168.0.2 met SUBNET MASK: 255.255.255.0 (hetzelfde als PC1 dus)
Met WINS hoef je niets te doen. Ook niet met DNS trouwens. Als je bovenstaande goed hebt geconfigureerd moet het PINGen goed gaan. Om vanaf PC1 te pingen naar PC2 tik je dus op de DOS prompt:
PING 192.168.0.2
of
PING PC2 (naam van je tweede pc)
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ok, zo ver duidelijk, maar hoe krijg ik nu mijn netwerk aan de praat?
Bovenstaande replys eens ff doorlezen!
Dan moet het lukken.
Ga gewoon eerst fundamenteel alles bijlangs, dus checku of er IRQs conflicteren en ga zo
steeds stapje voor stapje alles bijlangs.
Begin met pingen en beetje bij beetje gooi je er een protocolletje (voor zover nodig) bij.
Dan moet het lukken...
Dan moet het lukken.
Ga gewoon eerst fundamenteel alles bijlangs, dus checku of er IRQs conflicteren en ga zo
steeds stapje voor stapje alles bijlangs.
Begin met pingen en beetje bij beetje gooi je er een protocolletje (voor zover nodig) bij.
Dan moet het lukken...
Pingen lukt dus niet.Timeout bij opdracht.
Ik heb Netbui en TCP/IP als protocol. Beide voor externe toegang en NE2000 compatible. Moet IPX erbij of moet er iets weg? Ik weet het zo langzamerhand niet meer.
Ik heb Netbui en TCP/IP als protocol. Beide voor externe toegang en NE2000 compatible. Moet IPX erbij of moet er iets weg? Ik weet het zo langzamerhand niet meer.
IK HEB HET VOOR ELKAAR

Was een irq gedoe onder dos. wat een gezeur zeg, Windhoos zegt dat er niets aan de hand is en toch......... Maar het werkt
Was een irq gedoe onder dos. wat een gezeur zeg, Windhoos zegt dat er niets aan de hand is en toch......... Maar het werkt
Just what i thought!
Datzelfde had ik dus ook, succes ermaar mee
Datzelfde had ik dus ook, succes ermaar mee
Pagina: 1