Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3 speler] Meer volume voor Thomson Lyra PDP2448

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb dit kekke MP3 spelertje sinds een week of 2. Doorslag gaf voor mij de mogelijkheid om SD/MMC kaartjes te gebruiken.

Om meteen bij het onderwerp te blijven:
Ik vind het een perfect klinkend spelertje (niet met de bijgeleverde clips, alhoewel ze niet zo slecht zijn, maar bij mij hangen ze te veel "voor" mijn oren waardoor geen bas) maar vond het volume wel erg zacht. Dit is vooral irritant als de mp3 in kwestie nogal zacht is. Ik weet dat hiervoor programma's zijn, maar ik vond dat het volume toch wel wat harder zou moeten kunnen.

Helaas is de bezorgde Europese overheid van mening dat zij haar brave burgertjes moet beschermen, en verplicht fabrikanten een maximale volume instelling.

Niks aan te doen, zegt Thomson. ...... Maarrrrrr...dit spelertje wordt in Amerika verkocht als RCA RD1071 en aangezien de US "the land of the free" is mag men hier wel de maximale volumes instellen. Dus leek het me logisch om een RCA firmware op mijn Thomson te kwakken...even Googlen naar RCA Lyra Firmware en jawel:

http://www.rca.com/content/viewdetail/1,,EI700528,00.html

Hier vond ik de meest recente versie van de RCA.
Downloaden, GOED DE INSTRUCTIES LEZEN !!! en presto, geen betutteling meer van de Europese Unie !!!

Je kunt zien of de update gelukt is doordat hij nu opstart met RCA ipv Thomson in het display. Of anders check je de firmware versie als vogt:

Zet speler aan met play, druk dan op stop om het afspelen te stoppen. Druk vervolgens: << , >> , << , >> , << , >> en volume -

Nu zie je als het goed is de firmware versie met de letter U ervoor (van US), dit was eerst de E (van Europe juist ja).

Het scheelt echt een stuk. Als ik mijn speler eerst aansloot op mijn versterker moest ik het volume echt ruim over de helft sturen voordat ik een beetje volume had.
Nu nog maar rond een kwart voor hetzelfde volume :) :) :)

O ja, dit is natuurlijk geheel op eigen verantwoordelijkheid. Als je speler "kapot" gaat hierdoor (zeer onwaarschijnlijk) of anders misschien je oren, eigen risico !!!

Ga er in ieder geval verstandig mee om....