Ik heb sinds kort een vrij 'wazig' probleempje. Als ik een filmpje (DivX, MPEG, etc) probeer af te spelen, maakt niet uit in welke mediaplayer, dan is het beeld heel erg 'mistig'. Het is alsof de brightness véél te hoog staat. Het is niet maar één bestandje, ik heb het met meerdere bestanden getest. Ik gebruik Windows Media Player 9, en voor de DivX gebruik ik versie 5.2.0. Heeft iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?
Videoplayer en codec-instellingen gecheckt, en allemaal oke. Aan m'n monitor kan het niet liggen, want dan zou de rest ook te licht moeten zijn. Videokaartdrivers lijken me dan ook het probleem niet...
Verwijderd
Videokaarten hebben vaak instellingen om overlay eigenschappen bij te stellen (mijn laatste tientallen videokaarten iig)...
Monitor kan dan ook nog steeds, er zijn nl. ook monitoren die detecteren of er een film afgebeeld wordt zodat er andere instellingen gebruikt worden (al is de kans dat het in jouw geval daaraan ligt idd érg miniem).
Monitor kan dan ook nog steeds, er zijn nl. ook monitoren die detecteren of er een film afgebeeld wordt zodat er andere instellingen gebruikt worden (al is de kans dat het in jouw geval daaraan ligt idd érg miniem).
Het lag dus blijkbaar inderdaad aan m'n videokaart, of in ieder geval de drivers daarvan. Heb ze even verwijders, inclusief alle instellingen, en opnieuw geïnstalleerd. En nu werkt alles ineens weer oké. Waar het nou precies aan heeft gelegen is me nog een raadsel, maar daar kom ik misschien nog wel eens achter...
Anyway, thanks euss!
Anyway, thanks euss!
[ Voor 5% gewijzigd door tijn.online op 29-07-2004 09:41 ]