ip-adres koppelen aan subdomein

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:21

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Goeie avond,

Ik heb zelf Wanadoo Cable Maxi met het Motorola modem en een Sitecom router/switch.
Sinds die DHCP migratie kwam ik er van de week achter dat mijn ip-adres hetzelfde blijft als ik mijn modem diverse malen opnieuw start, klopt dit?

Als wel heb ik het volgende, ik heb bij mijn host mijn webruimte en domeinnaam. Nu kan ik via CPanel X, het webbased configuratie menu van mijn host er databases aanleggen etc, maar ook subdomeinen aanmaken. Nu wil ik mijn ip-adres verwijzen naar bijv. local.mijndomeinnaam.nl Wat ook werkt, maar het werkt als een verwijzing. Hoe kan ik er voor zorgen dat het lijkt alsof je op local.mijndomeinnaam.nl zit en blijft zonder dat je weer mijn ip-adres ziet.

Is dit uberhaupt mogelijk wat ik vraag?

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt.

Verwijderd

kan niet met die cpanel, je zou een a record aan moeten maken voor dat subdomein wat naar je eigen ip adres wijst. Neem contact op met je webhost of ze dit ondersteunen zou ik zeggen

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Moet ik niet eerder bij Casema zijn dan eigenlijk, dat ze het toelaten dat ik mijn (hun) ip-adres vastkoppel aan een domeinnaam?

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Nee hoor, de provider waar je je domeinnaam hebt geregistreerd verzocht de verwijzing naar je IP-adres. Daar hoeft Casema niets van te weten.

Gewoon het volgende aanmaken
local IN A xxx.xxx.xxx.xxx

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05
Xelation schreef op 29 juli 2004 @ 00:31:
Moet ik niet eerder bij Casema zijn dan eigenlijk, dat ze het toelaten dat ik mijn (hun) ip-adres vastkoppel aan een domeinnaam?
Het gaat precies andersom, je koppelt niet een ip aan een domein maar een domein aan een ip.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Okeej, maar waar maak ik dat aan aan EquiNox, in de htaccess file?
http://local.xelation.nl is de redirection

Verwijderd

Nee, dat moet je in de DNS server aanpassen.
Ik weet niet of je bij cPanel zelf records kan toevoegen/wijzigen etc. maar waarschijnlijk niet (lees ik hierboven).

Je zal dus even naar het bedrijf welke de DNS servers beheert (vaak is dit ook het bedrijf waar je het domeinnaam geregistreerd hebt, tenzij je zelf andere servers heb opgegeven) een mailtje moeten sturen met het verzoek dat in te stellen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45
Anders moet je je gewoon bij Zoneedit.com registreren, daar kan je zelf je dns regelen, incl. A-records en zoveel subdomeinen als je wil. Gratis. ;)

[edit]
Bij de firma waar je je domein vandaan hebt, moet je gewoon je dns laten verwijzen naar zoneedit, en van dan af kan je zelf alles regelen.

[edit2]
voorbeeldje: http://got.fire69.net verwijst via zonnedit gewoon naar mijn kabel-webspace

[ Voor 49% gewijzigd door Fire69 op 29-07-2004 14:10 ]

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Jouw provider moet gewoon het volgende aanmaken in de DNS server :

local IN A xxx.xxx.xxx.xxx

waar xxx.xxx.xxx.xxx jouw ip nummer thuis is. Sim-pel.
Pagina: 1