Toon posts:

voeding nog goed/goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

vraagje..

mijn pc is niet zo stabiel, waardoor weet ik niet precies. nu zat ik te kijken naar de voltages van mijn voeding wat die echt waren volgens mijn bios.

+5 = 4.80
+12 = 11.90
-12 = 13.26
-5 = -6.15

is het normaal dat het zo afwijkt of kan dit geen kwaad :S

waarom ik hier naar keek, ik heb er verder ook nog een dvd speler, hercules 9700 pro met daarop 2 vinnen, 1 vin op me cpu ofcourse, 2 vinnen achterin me kast, 2 voorin, 1 bovenin en 2 in me voeding... in totaal 10 vinnen en 3 daarvan hebben nog ligt ook :P leuk he. daarnaast ook nog 1 neon balk en uv lamp en nog klein uv dingetje. ziet er erg grappig uit maar dacht mischien is dit te veel of trekt die voeding het niet :S

deze voeding zit erin.

q-tec 400 dual fan, het is een goude voeding. mischien kent iemand deze :P

hij is ook overgeclocked, weet niet of het helemaal goed gedaan is met deze settings maar het draait stabiel (als het eenmaal loopt :P:P:P)

amd XP 2000 @ 2600

fsb staat op 170 (van de 133)
me geheugen staat op 7,7,3,2.5 (hier heb ik niets aan veranderd, geen verstand van :P maar tips zijn altijd welkom, geheugen en ander oc gedeelte :D
er zit 2 x 256 mb pc 3500 corsair platinum nog wat geheugen in (een hele naam :S)

moederbord is trouwens een epox 8rda+

waar ik al heel lang last van heb is dat dat ding soms kuren vertoond zomaar uit het niets, meestal begint het met de usb die het niet meer doet nadat ik hem heb verplaatst, kabel verwissel achterop van iets (vriendin trok een keer een netwerk kabel eruit en me muis en toetsenbord deden het een paar dagen niet meer, terug naar ps2 en na een paar dagen werkte het spontaan weer :S)

vandaag ging ik mijn hok ff opruimen en verbouwen dus alles weggehaald, losgetrokken en gedaan wat ik moest doen, nieuwe 21 inch monitor gehaald :D
pc op een andere plek gezet, alles netjes gedaan en weer aangesloten en opgeruimd, ik was weer helemaal blij met me pc hok >:)

pc aangezet en toen deed me muis het niet meer, dacht al van niet weer he. maar ja dus. pc opnieuw opgestart, bios gereset, maar het was al gebeurd :P mijn rampendag was begonnen ;( ;( (dit heb ik al 3 x eerder meegemaakt ofzo)
weer opnieuw opstarten, windows opgestart, geen muis meer. ook geen keyboard meer. hardware eigenschappen erbij gepakt, pci bus onder systeemapparaten eruit gegooid zodat hij alle hardware opnieuw zou vinden en installeren. toen liep de hele @#$ zooi vast. pc weer uit, pc open gemaakt en wat dingen losgetrokken, u never know met deze pc. op een gegeven moment alleen nog maar me videokaart erin, verder alles eruit, en me hd aangesloten. pc opstarten, nog geen muis, en ook geen beeld meer :S

alles eruit gehaald en schoongemaakt (hou het altijd goed bij :S) met me kwastje en stofzuiger :P videokaart, hd en kabels er weer in en weer aanzetten, twiewtwiettuutuut... GVD @#^*#$ errorcode op me mobo, geen zin meer om uit te zoeken wat want het veranderd toch steeds, verder lopen kutten en 20 error codes en piepjes verder maar de hele #$%&*@zooi er uit getrokken en op de ouderwetse manier gaan testen. voeding eruit.. bureau leeg en daar maar aan sluiten, stroom op mobo, videokaart erin en aanzetten.. tuut tuut tuut... krijg de @#$ kut ding... jointje gedraaid. jointje gerookt, 20 minuten later weer proberen krijg ik opeens weer beeld en is het weer ok :S gezeik met me bios settings, bios opnieuw ingesteld, opnieuw opgestart, zeuren over hd. alles weer aangesloten op me bureau en opgestart, windows start op en vind al me hardware, opnieuw opstarten en me fucking muis doet het ook weer en er is geen vuiltje meer aan de lucht 8)7

dit is nu de 4e of 5e x dat het gebeurd, heb het systeem nu iets van 1.5 jaar. maar zou echt niet weten waar ik moet zoeken.

ps. hij is niet altijd ge overclocked 50/50 maar hij heeft wel altijd die problemen.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:25
Geheugen brak mischien?
Mijn pc wil ook nog welles rondom foutmeldingen geven.. Geheugen erin en eruit bij mij en 't is opgelost.. :/.

[ Voor 71% gewijzigd door blup op 29-07-2004 00:29 ]

Verwijderd

Misschien volgende keer geen joints roken als je aan je pc zit te prutsen?
Die dingen werken niet echt verhelderend (ervaringen mee :/ )
al gezocht? http://gathering.tweakers.net/forum/find
En je Qtec is nou ook niet de allerbeste voeding.
En heb je je vcore wel verhoogd?

Verwijderd

Topicstarter
tja,

altijd handig dat ook te vermelden ja..

VDD 1.55
VCORE 19.95 FOUTJE... moet dus 1.95 zijn :P
VDIMM 2.81

dit is wat mijn bios aangeeft hoeveel het echt is..

ik heb het zo ingesteld:

AGP 1.8
CPU 1.95
DIMM 2.9

dit wijkt dus ook af :S

en die jointjes werken bij mij wel ok hoor :P word er rustig van en kan me beter conentreren _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 15:03 ]

Verwijderd

Q-tec voedingen zijn MEGA BAGGER slechter dan Q-tec is niet mogelijk use the search :o

Verwijderd

Topicstarter
ok.

dan ga ik maar een andere voeding iig kopen :P

hopen dat het iets oplost.

thx iig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 02:09:
dit is wat mijn bios aangeeft hoeveel het echt is..
VDD 1.55
VCORE 19.95
VDIMM 2.81

ik heb het zo ingesteld:
AGP 1.8
CPU 1.95
DIMM 2.9
:/ Óf je moederbord is rot zodat ie die waarde geeft. Óf je voeding levert een íets te hoge vcore. Bij dat laatste zal je cpu _heet_ worden en veeeel fouten geven (niet dat het werkt ofzo). Oplossing 2 lijkt me héél erg onwaarschijnlijk. Denk dat je moederbord het begeven heeft. Dat verklaard meteen ook waarom je muis/toetsenbord soms niet werken.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 02:19:
Q-tec voedingen zijn MEGA BAGGER slechter dan Q-tec is niet mogelijk use the search :o
Euuhm, ooit al gehoord van sweex?:)
Voltage lijnen die meer dan 1V afwijken....
Sweex is echt brak, blij dat ik nu een chieftec heb!
(maar qtec heeft weldegelijk geen goede naam, koop er een van bv enermax/chieftec/antec,...)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Of een zalman/levicom/tagan

[ Voor 13% gewijzigd door jealma op 30-07-2004 14:32 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
die 19.95 volt was dus een foutje van mij he :P moet 1.95 zijn.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
je -12 wijkt ook wel veel af he :)

Verwijderd

Topicstarter
ja die ook ja :P maar daar hoort dus ook een minnetje voor :P

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Je probleem komt mij iets té bekend voor. Hetzelfde soort probleem had ik ook, mijn mobo was ook dood. De oorzaak: stofzuigen & binnen 10 minuten stroom erop gezet. Hoe lang wacht je voor je je PC aanzet na je m schoon gemaakt hebt??? Statische electriciteit is nl niet echt goed voor je mobo.. trust me, I know |:( |:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die-Hard Overclocking & Cooling :? 8)7

Kijk eens in Overige Hardware. Daar staat ook een Welke voeding moet ik nemen? topic. Uit de startpost daarvan kun je al veel informatie halen :) In Processors, Mobo's & Geheugen kun je tenslotte de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 31-07-2004 10:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.