Toon posts:

[Samba] niet case sensitive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een share op m'n samba server die ik met smbmount mount op m'n workstation. Beide draaien een 2.4 kernel met Debian Sid. De samba versie is de bij Debian geleverde Samba 3.0.5-1 versie.

De share bevat o.a. de directories cvs en CVS.
Als ik "cd cvs; ls" doe dan zie ik de inhoud van CVS.

De case instellingen van samba staan op de defaults, maar ik heb ook andere waardes geprobeerd zoals "case sensitive = yes".

Compatibiliteit met MS Windows is niet nodig. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 23:27 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm. Compatibiliteit niet nodig? Gebruik dan gewoon nfs?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Samba is ontworpen om te communiceren met DOS/OS2/Windows. Die OS-en zijn niet case-sensitive. Dat Samba niet case-sesitive is klinkt logisch. Dat je Samba gebruikt om to communiceren met een andere linux-machine klinkt niet logisch. Dan sluit ik mij de vorige poster aan, NFS is het "native" protocol om te communiceren met 2 unix-achtigen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte eerst ook NFS. Maar vanwege security problemen ben ik daar van af gestapt...userid 500 is bij de ene machine een andere gebruiker dan bij de andere machine. en NIS/YP gaat ook niet echt netjes om met passwords.
En Samba zou best te gebruiken moeten zijn tussen 2 linux machines. (waar zijn de CIFS Unix extensions anders voor? :) )

Hmm...misschien moet ik maar is een 2.6 kernel met support voor CIFS gaan proberen... http://us1.samba.org/samba/Linux_CIFS_client.html

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 09:12 ]