Toon posts:

BIOS FLASH: VASTLOPER

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist geprobeert om het bios van mŽn mobo even te flashen. Normaal geen enkel probleem, en nu ook niet. Zo leek het. . . :(
Als ik de computer nu aanzet krijg ik eerst enkele lage piepjes te horen (3 of 4) en vervolgens een niet ophoudende serie hoge piepen. Ook brand ledje nummer 2 (van rechts) groen, en de rest rood.

Alhoewel ik geen error message kreeg neem ik aan dat er toch iets mis is gegaan... (duh!).

En nu mŽn vraag: wat kan ik er aan doen?
Geeft funprice, of MSI hier garantie op?
Ik heb alles volgens de regels gedaan, dus volgens mij moet FP of MSI het repareren...

Hoe krijg ik hem zo snel mogelijk weer klaar?
Ik zit nu achter mŽn zusŽ P133 en daar wordt ik dus echt niet goed van |:(

Verwijderd

Hoi Mecalli,

Misschien kun je vertellen welke bios je geprobeerd hebt en met welk programma je het hebt gedaan. Ik weet dat MSI je 2 keuzen geeft om je bios te flashen. Heb je gekozen voor de Award bios, die moet je hebben namelijk. Verder: heb je een back-up gemaakt van je bios. Dat vraagt ie altijd voordat je gaat flashen. Die kan je natuurlijk altijd weer terugzetten.

Verwijderd

Dat wordt weinig slaap vannacht maar gelukkig heb je morgen vrij tenzij...

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik heb de Award bios gebruikt (die van ami vindt ik zo "raar" ).
En ik heb ook een backup gemaakt.

Maar zou je me kunnen vertellen hoe ik die dan terug kan zetten???

Het systeem start namelijk niet op! :(

Als Žie nu gewoon wilde opstarten vanaf een diskette (of HD, wat dat betreft) dan was er geen probleem.

Of is er een manier dat ik hem toch op kan starten of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 02:06 schreef dwe het volgende:
Dat wordt weinig slaap vannacht maar gelukkig heb je morgen vrij tenzij...
Ik ben morgen wel vrij gelukkig (behalve het noodzakelijke `etentje`.

Ik heb vandaag al gewerkt :( :(

Verwijderd

Ik heb ff op het "led"-kaartje gekeken wat je bij je mobo hebt gekregen. Daar staat "early chipset initialisation" Daar werkt dus iets niet, ik denk dat je de verkeerde bios gebruikt hebt. De oude zet je gewoon op de zelfde manier terug, of als je geen backup hebt, opnieuw downloaden. Ik zou als ik jouw was dan de 1.8 versie pakken. De 1.9 schijnt niet veel beter te zijn en de 2.01 is volgens mij alleen voor de pro2a borden (weet ik niet zeker hoor)

Verwijderd

ff niet goed naar je posting gekeken. Kan je ook nix met diskettes?

Verwijderd

FF in postings kijken. Ik weet het niet zeker hoor maar moet je dan niet iets met dat batterijtje doen. Ik ga ff zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik hem nou terugzetten ?!

Op dezelfde manier wil zeggen: opstarten vanaf een bootable floppy en dan het bios progje (awfl788.exe) runnen.

Maar aangezien Žie niet bij het `opstartgebeuren` arriveert wordt dat lastig...

Bah, ik moet vast met dat chippie naar Funprice. Daar kunnen ze hem toch wel ff opnieuw flashen met een van hun bordjes?

Verwijderd

Als ie niet boot ken je ook vrij weinig met disks vrees ik....... Bios rommetje naar MSI sturen of het chippie in iemands anders comp. flashen? lijken mij de 2 enige oplossingen......... :'(
edit:
sneller leren typen, je was me al voor :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah, je was al zo druk aan het typen dat je mŽn post nog niet had gezien. ;) Heel mooi!

Als je met dat batterijtje bedoeld dat ik het bios met resetten dmv. een jumpertje; dat heb ik ook al geprobeert...

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Dat hoop ik voor je...... anders nieuwe BIOS-chippie op je Mobo.

Veel succes er mee, hopen datie ut weer snel doet

Verwijderd

Topicstarter
CORRECTIE!!!
Het moet zijn "de tweede VAN LINKS is groen" !!! Sorrie, dat krijg je zo sŽnachts |:( |:(

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op dinsdag 26 december 2000 02:17 schreef Mecallie het volgende:
Ah, je was al zo druk aan het typen dat je mŽn post nog niet had gezien. ;) Heel mooi!

Als je met dat batterijtje bedoeld dat ik het bios met resetten dmv. een jumpertje; dat heb ik ook al geprobeert...
Dat zal niet helpen nee, komt omdat dat niks intern aan de BIOS veranderd...... dat reset alleen de Settings in de BIOS, niet de BIOS-software zelf

Verwijderd

Ik vrees dat ik je niet veel verder kan helpen. Heb ff met search gezocht maar werd daar niet vrolijk van. Ik weet wel dat MSI een uitgebreide handleiding op hun netwerk hebben staan. Misschien word je daar nog wat wijzer van (hoop het voor je)

Verwijderd

Ik ben zelf werkzaam bij Funprice, we doen hier niet zo moeilijk over, er wordt alleen 15 gulden arbeidskosten in rekening gebracht voor het terugflashen.
Een andere mogelijkheid is het opsturen van je defecte bios-chippie naar het MSI Support Centre in Eindhoven, en ze sturen je de opnieuw geprogrammeerde chip kosteloos terug.

Verwijderd

Topicstarter
(Voorbereiding op donkerbruin vermoeden)
Wat kost zoŽn chippie? Waar kan ik Žm kopen?
(/ Voorbereiding op donkerbruin vermoeden)

P.S.
Waar zitten die vierkante haakjes op een IBM toetsenbord :?

Verwijderd

2e ledje groen en rest niet: kan dus je bios niet in je ram geheugen krijgen. Kloten dus.

Nou, ik weet het niet meer. Suc6 ermee
Ik hoop dat je het snel op kan lossen. misschien kan iemand anders je beter helpen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 02:21 schreef Cugel het volgende:
Ik vrees dat ik je niet veel verder kan helpen. Heb ff met search gezocht maar werd daar niet vrolijk van. Ik weet wel dat MSI een uitgebreide handleiding op hun netwerk hebben staan. Misschien word je daar nog wat wijzer van (hoop het voor je)
Bedankt voor het zoeken!
Dat gaat namelijk ook al lastig met een 28k8 modem :(

Hieronder staat al een reply van een Funprice medewerker, het kost me 15 piek... (of ik moet hem opsturen, maar dat duurt me te lang)

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 02:21 schreef oppertweaker het volgende:
Ik ben zelf werkzaam bij Funprice, we doen hier niet zo moeilijk over, er wordt alleen 15 gulden arbeidskosten in rekening gebracht voor het terugflashen.
Een andere mogelijkheid is het opsturen van je defecte bios-chippie naar het MSI Support Centre in Eindhoven, en ze sturen je de opnieuw geprogrammeerde chip kosteloos terug.
Das toch heel mooi, nietwaar ;)

edit: beetje geduld mag ook, stoom van de ketel: kost je in ieders geval geen nieuw mobo, kan je toch rustig slapen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 02:21 schreef oppertweaker het volgende:
Heel fijn!
Zijn jullie overmorgen open?
Gelijk maar ff 1,5 uur crossen naar Groningen, ik kan niet lang zonder mŽn computertje >:)

Iedereen trouwens heel erg bedankt voor de reacties, ik kan nu in elk geval weer gaan slapen ;)

Verwijderd

Als ik je trouwens 1 tip mag geven, neem alleen die bioschip mee, dus peuter em er even uit, scheelt je een hele boel tijd(dagen).

Verwijderd

Ok, graag gedaan.
Ik ga pitten, truste

Verwijderd

We zijn gewoon geopend

Verwijderd

Topicstarter
[b]... edit: beetje geduld mag ook, stoom van de ketel: kost je in ieders geval geen nieuw mobo, kan je toch rustig slapen
Meneer kan gedachten lezen ;)

Nou :Z zou ik dan willen zeggen!

Verwijderd

Mocht alles goed verlopen, zet dat dan ff in de shop survey :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Als je het een beetje handig aanpakt zeg je gewoon dat hij het van het een op het andere moment niet meer deed. Ze hoeven niet te weten dat je je BIOS hebt geflashed.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 11:47 schreef Dualdude het volgende:
Als je het een beetje handig aanpakt zeg je gewoon dat hij het van het een op het andere moment niet meer deed. Ze hoeven niet te weten dat je je BIOS hebt geflashed.
Ik hoef het niet handig aan te pakken.
Ik kan hem namelijk gratis opsturen naar MSI eindhoven (volgens oppertweaker).

Maar als ik toch naar Groningen ga (vanuit Emmen) kan die 15 piek er ook nog wel bij. . . ;(

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 17:01

b_buster

Ojajoh?

Ken je niet iemand met dezelfde bios?

Verwijderd

Topicstarter
Nee jammer genoeg niet..
De enige vriend die ik heb die ook met computers bezig is zweert bij intel :(

Gelukkig gebruik ik al AMD sinds die 586 100Mhz van hun :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 02:31 schreef oppertweaker het volgende:
Mocht alles goed verlopen, zet dat dan ff in de shop survey :)
Deal!
;) Staan er eigenlijk wel dingen in de Shop Survey die bestaan uit louter arbeidsloon?

Ik kom morgen wel ff langs 8-)
Pagina: 1