Toon posts:

AP met inet - netwerk alleen met eigen pc zien.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling om een open AP neer te zetten, waarop iedereen die maar wil kan internetten.

Maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat ze mijn netwerk zien.

Nu kan ik de Inet poort van de router/ap aan mijn 3Com router hangen, dan zou dat dus niet gebeuren.

Maar ik wil met mijn eigen laptop het netwerk wel kunnen zien.

Kan ik hiervoor een route maken in een Linksys WRT54G om kom ik dan in linux server te kloten?

Ik wil dus eigenlijk op MAC adres verbinding maken, of kan dit via de een of andere VPN ofzo?

Ik heb dus eigenlijk 2 routers:

3COM 4p switch + Inet

Linksys 4p switch + Inet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 23:16 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22
Je

Verhaal

Leest

Een beetje lastig zo...

Als ik het goed begrijp wil je dus mac filtering doen zodat er geen vreemde mensen op je desktop / server kunnen komen? Is die 3com 4p switch managable?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op 28 juli 2004 @ 23:31:
Je

Verhaal

Leest

Een beetje lastig zo...

Als ik het goed begrijp wil je dus mac filtering doen zodat er geen vreemde mensen op je desktop / server kunnen komen? Is die 3com 4p switch managable?
Nope,

het is de bedoeling om 2 virtueele netwerken te maken, zodat de "normale gebruikers alleen internet krijgen, en de aangemelde users op MAC adres dat die ook op het netwerk kunnen browsen.

De 3com is een router, verder kan ik niks met de poorten doen.

Op de AP draait de gehackte firmware van sveasoft (251mw :) )

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wat is het model van die 3COM? Je hebt het over Switch/Router/Inet. Lijkt op een Officeconnect Wireless, maar als je het over AP hebt praat je alleen over de Linksys.

En de 3COM is een router maar niet managable :?

[ Voor 15% gewijzigd door JoetjeF op 28-07-2004 23:55 . Reden: moet leren typen ]

Verwijderd

Topicstarter
jep het is gewoon een simpele 3com router, verder niks ook geen wireless

De AP is linksys, tevens is dit een router. die nu met de wan poort aan de 3com hangt op de lan poort, zodat externe conecters mijn netwerk niet zien.

Maar ik wil met de toegestane device's wel het netwerk op kunnen.