Toon posts:

hoe tv geluid over mn home theater krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb een TX-28W3E panasonic TV en sony HTP 1950 home cinema (zalige zuiltjes)
http://www.sonyproductinf...=hv7&product=HTP1900_1950

met een AV1 een TV21 pins aansluiting (met een pijltje met RGB daarnaartoe)
met een AV2 een TV21 pins aansluiting (met een pijltje met daarop S-VHS erop)
een AV3 met pijl S-video

zie figuur hieronder
http://www.freewebs.com/brosserke55/panasonic.jpg sorry aanklikken werkt blijkbaar niet, je moet knippen plakken in url balk sorry hiervoor

hoe moet ik nu het geluid van mn tv over mn boxen krijgen? enige suggestie? en welke kabel moet ik daarvoor kopen?

probleem is dat mn AV4 aan de voorzijde van mn toestel zit en ik niet echt happig ben om een kabel vanaan de voorzijde van mn tv te laten lopen: het oog wil ook wat eh
http://www.freewebs.com/brosserke55/panasonicvoor.jpg

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:11

Vos

AFCA

Of met een scart + scart/tulp kabel (enkele scart in TV, andere in DVD + tulp in receiver) of met een tulp-tulp kabel lijkt me he (tv naar receiver).

Verwijderd

Die scart en s-video aansluitingen zijn allemaal ingangen neem ik aan (behalve wat aan de voorkant zit)?

Wat je dan kan doen, is een scart blokje halen die een in/out schakelaar heeft en gewone aansluitingen voor geluid en beeld (coax dus).
Die kan je op out zetten en in een willekeurige scart ingang doen op je tv.
Zo'n scart aansluiting kan op die manier als uitgang fungeren.

Dan kan je vanaf daar een gewone audio-kabel gebruiken om aan te sluiten op een vrije plek van je versterker.

-edit-
Ik bedoel dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3500/350036_BB_00_FB.EPS.jpg
Of iets vergelijkbaars. :)
Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3502/350214_BB_00_FB.EPS.jpg

Te koop bij elke huis-tuin en keuken elektroboer. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik daar zo een adapter opzet en die op out zet zou het moeten lukken?

en wat is het verschil tussen mn s video en mn rgb scart, is er een verschil? enige voorkeur waar ik mn dvd speler aanhang?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04
als je dvd rgb ondersteund, moet je'm daar aanhangen. :)

[edit]
even over je geluid nog. sommige tv's (de mijne oa. :( ) hebben de nare gewoonte om het volume van de av-out mee te sturen met het volume van de tv zelf. En dat kan wel irritant zijn soms.

[ Voor 66% gewijzigd door Fire69 op 29-07-2004 13:50 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 13:44:
dus als ik daar zo een adapter opzet en die op out zet zou het moeten lukken?

en wat is het verschil tussen mn s video en mn rgb scart, is er een verschil? enige voorkeur waar ik mn dvd speler aanhang?
Volgens mij zit er achter op jouw TV gewoon 2 van die cinch ("tulpjes") aansluitingen, een rode en een witte. Dit is de line out van de TV, die je dan weer aansluit op de line-in van je HT-set.

Als je TV die niet heeft, inderdaad zo'n scart adapter blokje gebruiken zoals hierboven staat. (Hoewel ik me niet kan voorstellen dat een recente betere TV geen line-out heeft.)

Voor beeld RGB scart gebruiken, dat is superieur aan S-Video. Wel op letten, niet iedere scart aansluiting op je TV hoeft RGB te zijn, de 1e is dat bijna altijd wel. :) (Check je handleiding.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
ja, die zitten er wel op maar die zitten aan de voorkant dus kan ik moeilijk een kabel van vooraan tv na achter doen lopen eh.
ma die s-VHS is ook een scart hoor, en die rgb ook (zie post hierboven) welke zou je dan nemen?

Verwijderd

Een S-video aansluiting is niet te gebruiken voor geluid. Simpelweg omdat een S-Video signaal alleen beeld is en geen geluid. :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:46:
ja, die zitten er wel op maar die zitten aan de voorkant dus kan ik moeilijk een kabel van vooraan tv na achter doen lopen eh.
ma die s-VHS is ook een scart hoor, en die rgb ook (zie post hierboven) welke zou je dan nemen?
Neenee, die aan de voorkant zijn een line-in, niet een line-out. (Line-in voor camcorder ofzo)

Sowieso is RGB scart beter dan S-video, betere signaalscheiding.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
dus scart van dvd in de RGB
de adapter in de s video en op 'out' zetten en dan verbinden met rood wit tulp met versterker

begrijp ik het goed?

hartelijk dank aan iedereen die me geholpen heeft!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 21:37:
dus scart van dvd in de RGB
de adapter in de s video en op 'out' zetten en dan verbinden met rood wit tulp met versterker

begrijp ik het goed?

hartelijk dank aan iedereen die me geholpen heeft!
Bijna. ;)

Scart van de DVD in de eerste scart van de TV, als daar al iets opzit, deze verhuizen naar een andere scart, omdat de Scart 1 als enige RGB praat als ik de plaatjes mag geloven. (Ik hoop dat je geen andere op scart aangesloten apparaat hebt zoals een video, want je hebt maar 2 scarts en eentje heb je zo nodig. ;) ) Hiermee krijg je beeld en geluid van de DVD speler op de TV.

Om het geluid van de TV naar je Set te krijgen doe je het volgende:

Je TV heeft geen line-out. Je koopt zo'n scartblokje, prikt die op de vrije scartaansluiting, zet het schakelaartje op out en verbind het rood en witte tulpje van het scart-adapter-blokje met die op je set.

Alsnog kan ik me nog steeds niet voorstellen dat je TV niet van zichzelf ergens al een line-out aan de achterkant heeft. :P Schijnbaar vonden ze dat niet nodig en hebben daarvoor AV3 gemaakt op de achterkant, wat alleen een ingang is (scart aansluiting is in en uitgaand) en een AV4 aan de voorkant. :)

Maar goed, laat dat geen belemmering zijn. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door GaMeOvEr op 31-07-2004 01:13 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Hello,

Heb dezelfde probleem... Met het blokje en dan verbinden met een rood en witte kabel lijkt me te doen.

Bestaat er geen blokje om van de scart een coax verbinding te krijgen en dat er via een coax kabel naar het surroundsysteem kan gegaan worden? Of geeft dit geen beter resultaat dan de rood en witte kabels?
Pagina: 1