Goed heb geen idee hoe ik moet beginnen dit te vertellen. Maar hier is een poging.
Ik heb hier van iemand op het forum een mobo en cpu over genomen.
Mede door dat de airflow in mijn kast slecht is heb ik voor een WC set gekozen.
De waterchill set, mijn cpu video en chipset wordt gekoeled hier mee.
De gene waar ik hem gekocht heb heeft geholpen om de WC set er in te bouwen, aangezien het mijn eerste keer is om met WC te werken.
Verder weet ik dat er met mobo/cpu getweaked is, maar niks wijst er op dat probleem definitief aan mobo ligt.
Voornaamste reden is de manier waarop hij "crashed".
Er zijn 2 manieren waarop hij crashed.
1. Beeld gaat zwart pc reageert niet meer en heeft een reset nodig om weer op gang te komen.
2. beeld hangt met wat ever ik aan doen was, dit geld ook voor geluid. ( last few seconds repeat ) Wat in de andere methode niet voor komt. Ook hier is een reset nodig.
het gebeurt voornamelijk tijdens spellen ( video wordt warm dan )
Maar het gebeurt zowel tussen 2D als tussen 3D.
Denk aan spellen zoals UT2k4 en transport tycoon deluxe of morrowind en uplink.
Ik heb hem nog niet ergens anders bij zien crashen. ( hij crashed niet bij gebruik van WWW of andere 2D programma's ( BT of openoffice en weet ik veel, IRC client.)
Een oorzaak die ik kan bedenken is dat er lucht in me video WC blokje zit.
Maar als dat zo is, schiet ik er niet veel mee op. Daarbij zit blokje met de gaten naar beneden gericht. En lucht wil nog altijd omhoog.
Zijn er mensen die soort gelijken problemen hebben gehad of misschien weten hoe ik mijn systeem weer stabiel kan krijgen.
specs:
shuttle an50r
A64 3000+
1GB mem ( 2x 512MB Corsair )
Sapphire ATi Radeon 9800 128MB
WC set zit in deze volgorde in orde van waterflow:
reservoir -> pomp -> cpu -> video -> chipset -> radiator -> repeat
ps: momtent van schrijven zit ik op Campzone ^_^
Ik heb hier van iemand op het forum een mobo en cpu over genomen.
Mede door dat de airflow in mijn kast slecht is heb ik voor een WC set gekozen.
De waterchill set, mijn cpu video en chipset wordt gekoeled hier mee.
De gene waar ik hem gekocht heb heeft geholpen om de WC set er in te bouwen, aangezien het mijn eerste keer is om met WC te werken.
Verder weet ik dat er met mobo/cpu getweaked is, maar niks wijst er op dat probleem definitief aan mobo ligt.
Voornaamste reden is de manier waarop hij "crashed".
Er zijn 2 manieren waarop hij crashed.
1. Beeld gaat zwart pc reageert niet meer en heeft een reset nodig om weer op gang te komen.
2. beeld hangt met wat ever ik aan doen was, dit geld ook voor geluid. ( last few seconds repeat ) Wat in de andere methode niet voor komt. Ook hier is een reset nodig.
het gebeurt voornamelijk tijdens spellen ( video wordt warm dan )
Maar het gebeurt zowel tussen 2D als tussen 3D.
Denk aan spellen zoals UT2k4 en transport tycoon deluxe of morrowind en uplink.
Ik heb hem nog niet ergens anders bij zien crashen. ( hij crashed niet bij gebruik van WWW of andere 2D programma's ( BT of openoffice en weet ik veel, IRC client.)
Een oorzaak die ik kan bedenken is dat er lucht in me video WC blokje zit.
Maar als dat zo is, schiet ik er niet veel mee op. Daarbij zit blokje met de gaten naar beneden gericht. En lucht wil nog altijd omhoog.
Zijn er mensen die soort gelijken problemen hebben gehad of misschien weten hoe ik mijn systeem weer stabiel kan krijgen.
specs:
shuttle an50r
A64 3000+
1GB mem ( 2x 512MB Corsair )
Sapphire ATi Radeon 9800 128MB
WC set zit in deze volgorde in orde van waterflow:
reservoir -> pomp -> cpu -> video -> chipset -> radiator -> repeat
ps: momtent van schrijven zit ik op Campzone ^_^
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees