Speedtouch en "auto-power-on"

Pagina: 1
Acties:

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb sinds lange (?) tijd een speedtouch 510i. Deze draait zonder problemen. Omdat de stroomvoorziening hier nogal bagger is, heb ik mijn hele infra aangeloten op een APC ups. Deze UPS vangt veel problemen op, maar soms duurt de storing zo lang dat de accuus leegraken.

Nadat de spanning weer terug is en de ups voldoende is opgeladen komt alle apparatuur weer onder spanning. Telefooncentrale, server, modems, switch, ja eigenlijk alles komt automatisch weer online. BEHALVE de Speedtouch ADSL-modem. Deze moet ik met de hand weer aanzetten (soort van soft-switch denk ik). Omdat ik regelmatig in het buitenland zit, is dit wat lastig te doen. Ik kan dan niet meer bij mijn mail(server) totdat ik thuis ben en even de power-on knop indruk.

Is hier wat aan te doen (behalve een ander modem)?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:59

Kettrick

Rantmeister!

Een nieuwe 510i kopen :)

Dit is verholpen in de latere versies, maar kan je niet verhelpen door firmware oid.

Misschien een zwaardere ups, maar dan is een speedtouch goedkoper ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lijkt me niet.

Enigste oplossing die ik kan bedenken, is de speedtouch op een aparte simpele ups. Een speedtouch neemt toch niet zoveel spanning, dus die moet het dan lang kunnen uithouden.

Tweakers Discord

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Misschien nog ruilen bij leverancier want juist die oude speedtouch begeven het snel bij heavy use! Net wat roelz al zei. Nieuwe kopen :)
Waarschijnlijk leverancier KPN als je flink weet te slijmen bij hun kan je hem wel omruilen denk mits die daar vandaan komt natuurlijk. En anders weten andere leveranciers wel dat die eerste revisies wel bagger zijn!

Speedtouch freak

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Trouwens, waar woon jij dat de stroom zovaak uitvalt :?

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Duncan schreef op 28 juli 2004 @ 22:35:
Trouwens, waar woon jij dat de stroom zovaak uitvalt :?
Op een boerenerf. Ik krijg de stroom (via een eigen officieuze meter) van de boerderij. Gemiddelde netspanning ligt zo rond de 215 (!) volt. Door allerlei vreemde constructies in de stallen, vliegen de aardlekschakelaars er regelmatig uit als het een beetje vochtig weer is. Twee tot driemaal per DAG is gemiddeld. Normaal is dit hersteld voordat de ups (APC smart 700VA) leeg is en is er dus geen probleem. Maar als het 's nachts gebeurd, komt de stroom (spanning) pas terug als er iemand wakker wordt. En dan zijn de accuus al lang helemaal leeg.

Dus ik zal maar hopen dat het modem binnen twee jaar defect raakt (is nu 1,5 jaar) |:(

Bedankt allemaal! :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien een idee om een alarm-pje aan te schaffen wat afgaat als de stroom 's-nachts uitvalt? Niet voor je ADSL, maar voor die stallen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1