Toon posts:

CoD bevriest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn configuratie:
CPU: p4 2600
Mobo: ASUS P4P800
Ram: 256 Mb
VGA: Ati Radeon 9600

Niets hiervan is geoc't.

Mijn probleem:
Ik speel Call of Duty (legaal). Na een willekeurige tijd befriest het beeld en moet ik een reset doen. Dat is de enige oplossing. Ctrl + Del + Alt werkt ook niet.

Ik heb de allernieuwste drivers van m'n videokaart (Catalyst 4.7), ook de laatste patch van CoD.

Wat heb ik geprobeerd:
allereerst google geprobeerd, vervolgens dit forum doorgezocht. Ik heb de VPU Recover uitgeschakeld. Voor een uur ging het goed, maar daarna was het twee keer raak binnen tien minuten.

Ik weet niet wat ik nu nog kan doen, maar hopelijk heeft een van jullie een oplossing.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
geheugen of core van de videokaart wordt denk ik te warm, daar weet je vast zelf wel een oplossing voor te vinden.

Zit de koeler goed op de core? wordt de heatsink warm? draait de fan goed? heb je voldoende airflow in je kast om het geheugen op je videokaart voldoende te koelen?

Ik denk eerlijk gezegd dat de fan niet goed draait of dat de heatsink los of scheef zit.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Befriest? :{

da_rippah? :{ -Terr

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 00:45 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

ipv op spelvauten te letten kun je ook proberen te helpen ...

Heb je dit alleen in COD dat het spel bevriest ?? Je hebt 4.7 catalyst, heb ik ook en geen probs mee (loopt zelfs beter dan vorige drivers).
Voel eens aan je vidkaart of ie idd niet warm (zeg maar heet) aanvoelt. Vooral op je geheugen voelen. Die zwarte blokjes op je kaart. Draait je fan goed ? of sowieso ? Ati kaarten staan erom bekend dat fans nog wel eens niet goed tot niet werken na verloop van tijd. Je hoort fan bijvoorbeeld niet aanlopen zeg maar ( soort geratel)

- welke patch draai je voor COD ? 1.4 ?
- alle goede moederbord updates al installed ?

- hoe heb je COD geconfigureerd qua graphics ? probeer anders vanaf heel laag, en dan steeds stap verder te gaan.

Verder kom ik effe nergens op.

Khoor ut wel

[ Voor 10% gewijzigd door JediUberknaft op 28-07-2004 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
K zit nu op mn werk. Zodra ik vanavond thuis ben zal ik eens gaan kijken. Jullie horen het resultaat.

Vast bedankt!

Verwijderd

Probeer eens een oudere videokaart driver te draaien. En misschien ook een oudere patch van CoD.
Misschien werkt het dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb steeds de nieuwste drivers gepakt, omdat de oude niet goed werkte. Dus dat is de oplossing niet.

Vanavond ff kijke of ie te warm wordt.

Verwijderd

ik heb ook een radeon 9600, en de laatste tijd werd het scherm helemaal zwart als ik een bepaalde tijd een zwaar spel speelde, ik heb een 80 mm fan zo neergezet dat hij tegen de heatsink blaast, sindsdien geen problemen meer met videokaart...

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

wat mij is opgevallen aan mijn videokaart:

Het is een Sapphire Radeon 9600 256 MB. Er is geen cooler gemonteerd!!

Alleen een paar sleuven in een halve maan vorm.

Weet iemand of dat normaal is??

Kga zo ff testen bij CoD.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Dat noemen ze nu passieve koeling :P
Dat koellichaam zou voldoende moeten zijn om de hitte op te nemen en af te voeren. Je zou eens kunnen proberen of het probleem verholpen is als je een extra casefan op de videokaart en heatsink/koellichaam richt. Indien ja, dan heb je een koelprobleem en een te zwakke airflow in je kast.

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Net ff beetje rondgesnuffeld op Inet, naar je kaart .. Maar is het een pro versie / XT versie ?? Of gewoon 9600 ?? Kan nl gewoon 9600 nie vinden. Maar ook nie zo onwijs lang gezocht ernaar. Maar nogmaals, heb je die crashes in meer spellen of alleen COD ?? Anders lijkt het me niet echt een hardware probleem, maar meer driver/patch probleem. Zelf vroeger ook vaak problemen gehad met COD. Maar na vele (echt vele) drivers geprobeerd eindelijk soepel gekregen zonder crashes enzo. Zoals bijv nu de 4.7.

Als je kaart gewoon te heet wordt (al getest btw ??) kan ik je aanraden om bijvoorbeeld een Zalman koeler te kopen. Mits je handig genoeg bent (of maat van je) om deze erop te zetten. Werkt bij mij als een tiet. Kaart (occed) loopt superstabiel en wordt niet heet meer nu ! Ati kaarten worden echt vrijwel altijd behoorlijk heet. Is mijn ervaring, en bij al mun vrienden ook. En lees het vaak op inet.

Check voor die koeler deze site: http://www.zalman.co.kr/ en dan naar Coolers for Graphics Cards

** bij de nieuwste cooler zitten ook gelijk heatsinks voor je memory (dat is vaak de bottleneck naar mijn ervaring) ***

[ Voor 6% gewijzigd door JediUberknaft op 29-07-2004 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
K heb de link naar het product van de leverancier: http://www.sapphiretech.com/vga/9600.asp

Heb daarstraks getest, maar om nu te zeggen dat ie echt warm werd.

Ik heb deze crashes alleen in CoD.

Kga morge weer verder.

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

CoD staat om zijn DX9.0 FX bekend, een bron die nog niet onderzocht is in dit topic.

Welke DX heb je installed staan en je hebt toch 'toevallig' niet DX9.0c geinstalleerd? Want wel meerdere mensen op dit forum lijken er last van te hebben in combinatie met ATi kaarten.

Performance is a residue of good design.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
da_rippah schreef op 28 juli 2004 @ 22:53:
Befriest? :{

da_rippah? :{ -Terr
Terr ? :{

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb Direct X 9.0b

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

offtopic:
Terr is een mod, ipv loze dingen te posten zou het erg helpen om mee naar een oplossing te zoeken

Je zegt; enkel in CoD freezed hij
In welke andere games die je hebt dan niet? (kunnen bv niet-grafisch belastende games zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Medal of Honur, GTA IV, fifa 2004.

Veel meer spellen speel ik niet.

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

We kunnen er dus vanuitgaan dat het een hardware probleem is (of DX 9.0) omdat de andere games veel minder belastend zijn voor je GPU.

Heb je dit probleem altijd al gehad met CoD of is het ineens begonnen (bepaalde update, nieuwe hardware, oid?).
Zoals reeds gesteld, heb je al eens aan de heatsticks gevoeld van je grafka?
Indien je geen schrik hebt om je GPU te beschadigen kan je de heatstick er eens afhalen om te kijken of de koelpasta wel goed is (niet teveel - niet te weinig).
Dan kan je meteen ook aan de core voelen of ie warm is (niet als je pc opstaat uiteraard :+ )

Korte samenvatting;
1) Proberen te achterhalen wat je veranderd hebt toen CoD begon te crashen
2) CoD spelen tot ie crasht
3) PC uitschakelen (stekker uit)
4) heatstick voelen
5) core voelen (eventueel)
6) je bevindingen komen posten :-)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoe heb je je settings staan in het control panel?

Bij mij werkte COD ook slecht als ik hem op betere prestatie ipv quality zette. inclusief vastlopers. dus -> Best quality in control panel. (terwijl je juist andersom zou verwachten)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit probleem al vanaf het begin dat ik CoD speel. Heb veel drivers tussentijds geprobeerd. Was het nu echt zat.

Heb de kast opengemaakt en gevoeld.

De heatsink is wel warm, kan mn vingers er ongeveer 2 tellen ophouden. Zoals ik het zie is de koelpasta ook wel in orde.

Heb net ook ff 3dmark gedraait in een loop voor een uur. De kaart was warmer dan dat ie is nadat CoD crasht. (weet niet of dit relevant is)

Kan het iets met drivers te maken hebben. Zal het zin hebben om een Nvidia kaart te proberen (die ik trouwens dan wel te pakken moet krijgen)?

• beany
  • Laatst online: 01-12 17:28

beany

Meeheheheheh

Ik had de afgelopen dagen ook last van wat de TS beschrijft.

De oplossing voor mij was: kast open, een stevige ventilator op de videokaart laten blazen.

Daarvoor kon ik kwartiertje spelen... daarna uren achtereen!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Topicstarter
Net twee uur zitte gamen, en geen crashes. Heb eigenlijk niets bijzonders gedaan. Kan toeval zijn, maar biedt hoop.

Ik heb wat zitte veranderen aan de OpenGL instellingen. Verder drivers gedeinstalleerd (voor de zoveelste keer) en weer geinstalleerd.

• Fuelke
  • Laatst online: 21:59

Fuelke

Forza Ferrari

Als je niks nuttigs toe te voegen hebt aan de oplossing van het probleem, post dan niet. En dat trachtte Terr je duidelijk te maken.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Het feit dat je maar 2s je vingers erop kan houden kan men niet echt geruststellend noemen...

Haal je heatstick er eens af en kijk of de koelprut goed is. Vervolgens de airflow van je case eens checken en zeker een ventillator op je grafka monteren zodat de warmte van de heatstick afgevloeid kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend ben ik er ff niet helaas. Maar na het weekend ga ik zker weer verder met testen.

Jullie horen nog van me !

Verwijderd

Topicstarter
ff CoD gespeeld (1 uur) en tot nu toe geen problemen ondervonden. Wat ik heb gedaan is wat klooien met de 3D en OpenGL. Hopelijk is het probleem nu opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het probleem is opgelost :)
Pagina: 1