Tappend geluid door skype heen

Pagina: 1
Acties:

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Ik heb een erg vreemd probleem. Als ik skype met mijn vriendin gaat dat vaak gewoon goed, maar om de zoveel tijd komt er ineens een heel vaag 'tappend' geluid doorheen. Het is het beste te beschrijven alsof iemand steeds op de microfoon zit te tikken, ongeveer 4x per seconde. Hierdoor kan ik mijn vriendin dus niet meer verstaan. Soms gaat het vanzelf weg na 5 minuten ofzo. Maar het meest vreemde is wel dat het ook weg gaat als mijn vriendin iets hard in de microfoon gilt. Dan is het getap ineens weg. Maargoed vaak komt het dan weer na een paar minuten terug. Echt heel vreemd. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Een of ander conflict?

Ik heb een Soundblaster Live! 5.1 met kx-drivers (versie weet ik zo niet).

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Echo? Mic te dicht bij de speakers? Ik hoor ook wel eens rare dingen in Skype, verdwijnt meestal idd vanzelf.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• [J.d.I.] DirtyHarry
Nee geen echo. Echt een of ander raar geluid wat overal doorheen komt. Vrij hard tappend/krakend geluid. En het verdwijnt dus als er aan de andere kant van de verbinding iemand hard in de microfoon brult 8)7

• [J.d.I.] DirtyHarry
Net maar even de laatste versie van Skype geinstalleerd en de nieuwste kx-drivers, maar het probleem blijft. Lijkt wel alsof er een klopgeest in m'n pc zit |:(

Verwijderd

onder Linux heb ik dat met Gnomemeeting ook wel eens gehad. Bleek te maken te hebben met de software voor full-duplex van de geluidskaart, die had ik niet goed ingesteld.
Met Linux moest dat met de ALSA driver, Kmix bleek niet voldoende.
Daarna had ik een sprankelend prachtig geluid...
Hoe dat onder Windows zit en of je iets aan welke instelling kunt veranderen? Misschien een andere driver, ouder of juist nieuwer????
Het zat dus niet in de instelling van Gnomemeeting zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 09:41 ]

• [J.d.I.] DirtyHarry
Windows net opnieuw geinstalleerd. Nu nog standaard audio drivers enzo, nog geen kx-drivers geinstalleerd. Skype geinstalleerd. Draai verder niks anders ernaast. En toen was het getap weer terug |:(
Ik word hier echt gestoord van :|

Verwijderd

meuktracker: Creative Sound Blaster Live! 5.1 hotfix daar soms ook probs

latenct probleem in dat geval: heel wat ms
http://groups.google.com/...ws.optusnet.com.au&rnum=3

lijkt toch af en toe wat problemen te zijn, wat experimenteren met verschillende drivers zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 21:06 ]

Pagina: 1