Duo Sim: Praktisch?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om een ander mobieltje te nemen. Echter het probleem is dat ik nu een nokia 6310I heb met de daarbij behorende carkit. Als ik ook de carkit
moet vervangen, dan wordt het allemaal wel een erg dure grap. Nu is mijn vraag.

Ik zou bijvoorbeeld voor de auto mijn 6310i kunnen houden en voor daarbuiten een ander toestel. Zijn er mensen die ervaring hebben met een duo sim (dus twee toestellen, een nummer)? Is het wel zo praktisch en / of ga je na verloop van tijd niet meer overschakelen en dat je dus alsnog maar 1 toestel gebruikt?

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het hangt er denk ik ook vanaf of je nu altijd in plaats van 1 telefoon 2 telefoons mee gaat nemen, of alleen als je auto gaat rijden. Ik zelf zou dan bijvoorbeeld na verloop van tijd nog maar 1 telefoon meenemen.

Wat me ook vervelend lijkt met twee telefoons, is dat je als je op telefoon 1 een SMS-bericht krijgt, die niet op telefoon 2 opgeslagen wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Falskdansker op 28-07-2004 21:30 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ff nieuwsgierig: als je duo-sim hebt, gaan beide toestellen dan tegelijk over of heb je daar invloed op?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Heb ik vroeger ooj gehad. Het is even werk om je telefoonboek etc. te synchroniseren en sms-jes & oproep info heb je inderdaad maar op een telefoon.

Belangrijkste nadeel is dat je twee telefoons moet mee sjouwen. Erg irritant... Dus liet ik de carkit telefoon liet ik maar in de auto liggen. Die is er vervolgens uit gejat, de carkit kregen ze niet mee, maar was wel gesloopt. :( Probleem opgelost dus :) Daarna maar nieuwe auto besteld (toen ging het allemaal nog supergoed in de ICT).

Het is dus niet ideaal, maar er valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
pven schreef op 28 juli 2004 @ 21:36:
Ff nieuwsgierig: als je duo-sim hebt, gaan beide toestellen dan tegelijk over of heb je daar invloed op?
Er gaat er maar een over en nee ik had daar niet echt invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109585

Mijn vader heeft ook dual sim voor 1 nummer waarbij een kaart in de auto zit, wat een speciaal ingebouwd model is in de auto, waar je dus de simkaart in de auto stopt en niet in een carkit. Nu is dit vrij handig aangezien de auto prioriteit heeft, dus wanneer je gebeld wordt en je zit in de wagen met je gsm in je zak, zal je carkit em aannemen.

Problleempjes met een kit die ik zie zijn zoals boven gezegd de sms'jes en ook dat je gsm in carkit wsl niet automatisch afspringt als je het contact stillegt, wat dus wil zeggen dat je hem altijd zal moeten afzetten als je uit je wagen gaat... Of meenemen natuurlijk, maar het punt van 2 gsm's meesleuren ontgaat me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik zat er ook aan te denken om die 6310i dan in de auto te laten zitten... Het zal dan wel een kwestie van tijd zijn dat die pleite is... :( Kortom vooralsnog niet erg praktisch dus... Misschien dan maar een nieuwe 6310i kopen of is het rendabel om mijn oude 6310i te laten reviceren bij een Nokia repair centre?

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109585

Reviseren bij repair center zou ik niet doen met een Nokia, kan ik je zeggen naar eigen ervaring met twee telefoons, hoewel ik geen ervaring heb met jouw type toestel en ik gewoon pech gehad kan hebben met mijn toestellen natuurlijk... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 109585 op 28-07-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 08:55
Ik heb ook een duo simkaart, maar bij mij kan maar 1 van de 2 toestellen aanstaan.
Als ik ze allebei aanzet gaat met geluk 1 toestel over, en vaak helemaal niets. Dit werkt dus niet lekker als je ze allebei aan hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
leerling schreef op 29 juli 2004 @ 08:19:
Ik heb ook een duo simkaart, maar bij mij kan maar 1 van de 2 toestellen aanstaan.
Als ik ze allebei aanzet gaat met geluk 1 toestel over, en vaak helemaal niets. Dit werkt dus niet lekker als je ze allebei aan hebt staan...
Denk niet da jouw systeem goed werkt. De bedoeling van het gebruik van Duo Sim is dat er eerst gebeld wordt naar de hoofdzakelijke gsm. Als daar dan niet opgenomen wordt moet deze doorgeschakeld worden. Staat deze 2e in wagen dan moet er wel de voorwaarde zijn dat je gsm rijdt of toch minimum het contact aanligt want anders kan de GSM of mobiele telefoon in wagen niets ontvangen ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 21:44
Nee nee, duosim zorgt er juist voor dat je gebeld wordt op de mobiel die aanstaat. Het is dus gewoon de bedoeling dat je de een eerst uitzet voordat je de ander aanzet.
Niet allebei tegelijk, dat zorgt alleen voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37
Quote T-Mobile:

Met Duo SIM heeft u met één contract en één mobiel nummer de beschikking over 2 SIM-kaarten. Duo SIM is bijzonder handig als u naast uw mobiele telefoon gebruik maakt van een vaste autotelefoon of van een notebook om data mee te ontvangen en te verzenden.
Met Duo SIM hoeft u dan nooit meer van SIM-kaart te wisselen of door te schakelen.

U kunt echter niet beide SIM-kaarten tegelijk gebruiken. Als u dus van toestel of apparaat wilt wisselen, dient u het ene toestel eerst uit te zetten voordat u het andere toestel aanzet.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Theoretisch werkt het allemaal erg mooi. Het probleem is dat je aan 1 telefoon een prioriteit geeft en als die aan staat dat dat toestel ook overgaat. het wil bij KPN (tot voor een jaar) niet altijd goed werkte. Soms het ene toestel en soms het andere.
Dus als je het goed wilt doen moet je altijd maar 1 telefoon aan hebben staan. Dan werkt het erg goed.
Het wordt alleen lastig als je regelmatig even de auto uit gaat. telefoon aan/uit/aan/uit enz.
Ik denk dat het handiger is om een bleutooth carkit te halen dan ben je theoretisch van toekomstige problemen af.
en zou je gewoon nieuwe telefoons gebruiken met dat ding en heb je hem altijd in de binnenzak als je de auto uit gaat.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik zie het al...de recenties zijn niet echt lovend... Ik denk dat ik toch maar voor een nieuwe 6310i moet kopen..

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Ik heb een abo gehad bij Vodafone en dat werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 13:02

oZy

Koop nu een bluetooth carkit en je bent van het hele circus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai.nu
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-12-2023
Stel, ik verzend SMS naar bv collega
met tel1 sim1 Maar deze telefoon staat uit
vervolgens switch ik naar tel2 sim2
ondertussen heeft collega telefoon aangezet
Wanneer komt de SMS binnen?
blijft deze, in de wacht, op het toestel
waarmee verzonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:18
Top! Een topic van 19 jaar oud naar boven trappen :O

Mooi om te zien hoe we destijds met duo sims omgingen en tegenwoordig :P
Ik weet niet of het 2004 was, maar ik heb in het verleden ook nog eens twee telefoons en een duo sim gehad. Een auto die ik kocht had een mooie ingebouwde carkit, maar ik had een andere telefoon. Voor een tientje de juiste telefoon gekocht, duo sim geregeld en ik kon mijn carkit gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rai.nu schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:40:
Stel, ik verzend SMS naar bv collega
met tel1 sim1 Maar deze telefoon staat uit
vervolgens switch ik naar tel2 sim2
ondertussen heeft collega telefoon aangezet
Wanneer komt de SMS binnen?
blijft deze, in de wacht, op het toestel
waarmee verzonden is?
Zou je even een nieuw topic willen aanmaken? Het kicken van een oud topic heeft niet de voorkeur.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.