Geen/traag internet door poorten openen.

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Omdat bepaalde programma's het niet naar behoren deden las ik dat ik gewoon de poorten voor dat programma open moest zetten. Nadat ik dat dus gedaan had deed internet het niet meer of heel erg traag. Ook hoefde ik eerst niet een ip oid op te geven bij me netwerkkaart om op internet te komen, en nu dus wel.

Ik heb de stappen gedaan die op de volgende pagina zijn aangegeven:

http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/portmap.htm

Hier staat ook op dat het weer teruggedraaid kan worden maar kan nergens vinden hoe. Iemand die weet hoe dat dus moet?

Verwijderd

Welke poorten heb je dan geopend en op wat voor manier hardware(bv.router)/software(firewall) matig... :?

Poorten openen heeft normaal gesproken niets met de instellingen van je netwerkkaart te maken...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 20:41 . Reden: wat vergete ]

• ajampaniki
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:37:
Welke poorten heb je dan geopend en op wat voor manier hardware(bv.router)/software(firewall) matig... :?

Poorten openen heeft normaal gesproken niets met de instellingen van je netwerkkaart te maken...
In de link staat precies aangegeven wat ik gedaan heb. Ik heb dus gewoon de modeminstellingen veranders met telnet.

Ik snap zelf ook niet waarom m'n internet zo traag is en waarom ik me instellingen moet veranderen nadat ik me poorten opengooide, maar het is toch gebeurd.

Verwijderd

Volgende keer ff wat verder zoeken op die site waar je dit vandaan hebt....

http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm

een paar opties lager onder "Poorten" staat "Default" en daar staat precies hoe alles terug te zetten naar de standaard instellingen... ;) ;)

Denk dat t de volgende keer beter is om eerst de winxp firewall te activeren en daarin de poorten "open" te zetten, dan zou t moeten werken...

(of anders probeer je die "niet aan te raden methode"...live life 2 the max.. :+ )

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 21:16 . Reden: wat vergete ]

• ajampaniki
Ik heb geprobeerd om het terug te draaien maar dat lukte dus ook niet :( Is er niet gewoon een manier om de poorten gewoon te sluiten zoals ik ze ook geopend heb?

Verwijderd

Dacht dat die "default" optie juist daarvoor was.... :?

misschien een idee om de modem te resetten... :?

• sybian
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

ajampaniki schreef op 28 juli 2004 @ 23:21:
Ik heb geprobeerd om het terug te draaien maar dat lukte dus ook niet :( Is er niet gewoon een manier om de poorten gewoon te sluiten zoals ik ze ook geopend heb?
om poorten weer dicht te gooien:

zelfde telnet procedure maar dan ipv create nat--> delete nat

• ajampaniki
Nou het is gelukt met een omweggetje. Kheb de de modem eerst weer in de oude modus gezet, en toen weer geupgrade. Werkt nu weer naar behoren (hoop ik). En van die poorten blijf ik nu maar mooi af.
Pagina: 1