Captain00 schreef op 07 augustus 2004 @ 04:08:
Makkelijk en snel is:
Hotline FTP Server (PPC) 1.0
This is a basic FTP server that supports anonymous and guest downloads and file listings.
http://mac.iconet.com.br/preview/206741.html
Als je dit op je mac draait en dan in een browser ftp://ipadresvanjemac intypt dan kan je files verplaatsen.
Op xp kan je ook een ftpservertje draaien.
succes.
PS, waarom installeer je geen osx? dan gaat het vanzelf.
FTP server is geen optie. Ik moest gewoon direct naar de map 'Bureaublad' van mijn collega's PC's kunnen komen. En om dan op elke PC een FTP client te gaan installeren, dat werkt niet lekker.
De bak is dualboot en start op met 9.2, waar mijn collega's mee kunnen werken. Ikzelf werk liever in OS X, ook omdat k daar InDesign heb, en daarin lopen alle koppelingen en bestandsoverdrachten gesmeerd.
Maar mijn collega's zagen dus graag nog hun eigen bureaublad-snelkoppeling daar onder 9.2 verschijnen. Dat was ze nog nooit gelukt.
Ik heb het werkend!

Vandaag heb ik
PC MacLan gedownload en de trial geinstalleerd.
Dit draait nu op een Windows XP bak die ik tot mijn beschikking heb, het is eigenlijk de PC om de plotter mee aan te sturen maar het loopt zo prima.
Binnen een mum van tijd had ik een filesharing en printerserver lopen, ik kon alle printers in het netwerk geshared stellen.
Om aan die bureaubladen van mijn collega's te komen, heb ik via een dosbox met SUBST even twee virtuele schijven aangemaakt. Die virtuele schijven kon ik via MacLan weer sharen, hoppakee.
Server liep, servernaam ingesteld en eens onder Mac Os 9.2 gaan kijken of ik een Appletalk verbinding had, yes!
Helaas wil het inloggen niet zo lukken
Inloggen als Gast kan wel, dan mag ik ook bij de twee bureaublad-shares van mijn collega's, maar niet die van de plotter-pc zelf. (ik heb Gast account overigens uitstaan). Echter, op de plotter-pc staan twee acounts waarvan een gewoon de universele administrator-rechten login is, met username en wachtwoord.
Als ik onder die naam in wil loggen zegt hij dat het wachtwoord incorrect is. Dat zegt hij overigens ook bij alle andere accounts die ik geprobeerd heb, sommigen waren wachtwoordloos en dat wil nog wel eens geweigerd worden...
Dus daar heb ik nog even problemen mee, voor de rest draait het als een tierelier!
^^ kan iemand me met bovenstaand probleem helpen?
Ik ga nu even op deze machine de Guest Account aanzetten maar ik hoopte toch gewoon met een username + login te kunnen aanmelden...
Het is me gelukt, bij het aanmaken van een share die op de pc zelf staat wordt alleen het toegangsrecht gegeven aan de user die op dat moment ingelogd is.
Aangezien die user geen wachtwoord had, slikte Appletalk op het OS9'systeempje dat niet.
Ik kon 'any user' wel toegang geven tot de share, maar dan had ik geen rechten om iets te wijzigen en kon ik alleen op de huidige map komen, de overige mappen waren protected.
Ik had een universele Adminstrator-user, welke ik nu het recht heb gegeven
Nu opeens kan ik dan ook sowieso inloggen vanaf de Mac als die universele user (die ook op alle andere systemen is aangemaakt) en ik heb nu toegang tot alle nodige schijven. Mooi opgelost toch!
[
Voor 18% gewijzigd door
Dark Blue op 25-08-2004 12:40
]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs