Toon posts:

Amd athlon 2600+ xp (barton)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

beste mensen ik heb de search gebruikt, maar wordt er geen wijs uit maar
mijn vraag is.
Ik heb dus een 2600 xp barton cpu en een asus A7V600 mobo
maar ik kan hem niet hoger dan 2255Mhz krijgen hoe kan dat is hij gelockt of kan mijn mobo niet meer hebben .
als ik hem hoger OC dan stopt hij bij het laden van windhoos en dan begint hij weer over nieuw en als ik hem trg zet dan kom ik windhoos weer in PLZ HELP ME!!!!

plz geen slotje want ik kom er niet uit.

alvast bedankt :) Pinny greetz uit Almere

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
maar ik kan hem niet hoger dan 2255Mhz krijgen hoe kan dat is hij gelockt of kan mijn mobo niet meer hebben .
Of ie gelockt is, weet je daar zelf te proberen of om dit topic door te lezen:
[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]

Je moederbord heeft een kt600 chipset, dat houdt in dat deze geen pci/agp lock heeft. Ik weet niet op welke fsb je em nu draait, maar een te hoge fsb (boven standaard 166/200) trekt je chipset niet zo goed.

Het kan natuurlijk ook goed zijn dat je processor op je max zit, daarvoor hebben we wel info nodig over je stepping.
als ik hem hoger OC dan stopt hij bij het laden van windhoos en dan begint hij weer over nieuw en als ik hem trg zet dan kom ik windhoos weer in PLZ HELP ME!!!!
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
http://gathering.tweakers...essage/17829096#instabiel

[ Voor 5% gewijzigd door pyro83 op 28-07-2004 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
me stepping is 11x205

en verder tja ?/

weet ik het niet meer

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51
Begin eens met de FAQ van dit subforum door te nemen. Zie de links die pyro83 heeft gegeven.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:14

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb ook een amd 2600, zou hem ook eens proberen op 200 fsb te zetten.

Doe ik morgen wel nu geen zin in :P

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

'K heb ook een xp 2600 barton op een nforce2 ultra. Na het voltage en de koeling wat harder te zetten deed die van mij het prima op 2300mhz (=200fsb), heeft een tijdje prime95 gedraaid en was gewoon stabiel.

maarja niet alle cpu's zijn evengoed he, je hebt toch wel de vcore aangepast neem ik aan?

www.nintendocasemods.com

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:18:
He hallo,

beste mensen ik heb de search gebruikt, maar wordt er geen wijs uit maar
mijn vraag is.
Ik heb dus een 2600 xp barton cpu en een asus A7V600 mobo

plz geen slotje want ik kom er niet uit.

alvast bedankt :) Pinny greetz uit Almere
misschien wilt ie niet hoger? hogere voltage? hier staat zat over als je de search gebruikt hoor.

Verwijderd

Topicstarter
ik had me voltage op 1,755 draaien

ik had de search gebruikt maar kon echt niets vinden over "mijn" probs.

dus alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

uhmm ik weet niet of je de faq gelezen hebt maar OC ligt niet alleen aan je cpu maar aan meerdere dingen.

1e voeding kwaliteit,merk,waardes,watt ( eigenlijk niet super belangrijk maak maakt wel ietsje uit ).

2e moederbord revisie, bios, en kan natuurlijk chipset anders zijn dan de andere moederbord's.

3e wat hang je aan je pc dus met hardware als hdd's enzo videokaart

4e koeling natuurlijk is een barton 2600+ al zowiezo moeilijk te koelen + ook nog warm weer :P wordt het niet echt makkelijker daarop.

5e geheugen timings en welke geheugen chip's

6e cpu code niet te vergeten, de voltage's waar e op draait is ook belangrijk met name de vdimm en vdd vcore voltage's.

dus zoals je ziet zijn er wel wat dingen waar je mee rekening moet houden voor dat je gaat overclocken zonder al te veel problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 19:25 ]

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

ik heb ook een 2600+ barton op m'n infinity die wilt niet hoger dan 2200 mhz op 1,75 vcore, tmaakt niet uit of ik er 1,8 op zet of 2,0 vcore of een andere bios. hij wilt gewoon niet hoger, met betere koeling kwam ik 50 mhz verder. het is dus gewoon het maximale wat je uit je cpu kunt halen.

http://specs.tweak.to/10443

Pagina: 1