P4C800-E Deluxe + Corsair TwinX 4000

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik heb net een setje Corsair TwinX 4000 (PC4000) aangekocht (heeft me 300€ gekost), voor op m'n Asus P4C800-E Deluxe (bios versie 1.16), verder nog XP XP1 en 'n P4 2.8 HT , Aopen 6800GT en Audigy2, en 2 Maxtors in RAID0 op de ich5r

Ik kom van 4x 256 Mb PC3200 Apacer.

Nu .. als ik in de bios 'configure by SPD' voor dat geheugen zet, crasht m'n windows als ik CPU-Z wil opendoen. Ik heb al alle settings op het allerhoogste (CAS etc..) gezet (3-4-4-8), en dan crasht ie nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.damn.be/pictures/twinx4000.jpg

Het maakt niet uit of dat ik het geheugen op de standaardsetting zet, ik heb achtereenvolgens al getest met 200Mhz, 205Mhz, 210Mhz en de screenshot is van 220Mhz ...

Heeft er hier iemand hetzelfde moederbord en geheugen? en werkt dat goed bij jullie? Want ik begin te geloven dat de combinatie van die TwinX4000 en een P4C800-E Deluxe niet zo goed samenwerkt :(

Ik heb hier net 300€ aan betaald, en nu moet ik tot de constatatie komen dat de boel niet met mekaar samenwerkt? :( Eigen schuld? Of heeft er iemand nog een gouden tip?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan ook een slecht geheugen bankje zijn.
heb je ze al los getest :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Shaidar
Ik heb net wat benchmarks gedaan, en ook zitten gamen ... hij is geen enkele keer gecrasht.

Ik zal dezenacht eens elk moduletje apart testen...

Maar dus .. is er iemand met nog dezelfde configuratie qua moederbord en geheugen?

Verwijderd

misschien is cpu-z wel niet nieuw genoeg? kan die je settings niet aan?

• Shaidar
Het is CPU-Z 1.23 .. de laatste versie op hun website ..

Vroeger was er toch nog een ander programmatje dat dat ook allemaal kon laten zien ... even opzoeken ...

Maar het is toch niet normaal dat met alles op default waarden in de BIOS, dat de pc dan crasht na 10 minuten? Die SPD waardes zijn toch altijd correct? Als de bios dat uitleest van het geheugen zelf, zou het toch zo stabiel mogelijk moeten zijn?

En kan het kwaad als je lossere timings insteld? Komt dat juist niet de stabiliteit ten goed???

Verwijderd

Ik weet niet wat CPU-Z precies is maar ik heb wel dezelfde mobo plus dimms.
Werkt op zich goed bij mij. Oc doe ik alleen via die AI oc tool van het asus board
maar hij komt niet hoger dan + 10 % (wat resulteert in ongeveer 3519 Mhz).

cas latencies heb ik op spd default staan. Ik d8 zelf dat ie niet verder gaat omdat
mijn voeding 'slechts' een 380W Antec Truepower is. Is wel een kwaliteitsding, maar toch niet super krachtig...

• Shaidar
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:48:
... Oc doe ik alleen via die AI oc tool van het asus board...
In de bios zelf?

Ik heb nu nog wat meer testen gedaan op 220Mhz FSB, en hij lijkt stabiel. Alleen dus niet als ik CPU-Z opstart ... met WCPUID heeft hij geen problemen precies (crasht op het eerste gezicht toch niet)

Verwijderd

Ja, tot nu toe alles in de BIOS gedaan met AI oc tool. Handmatige settings heb ik me nog nie an gewaagd. Eerste week + 5%, tweede week +10%. Bij +15 % boot
ie al niet meer. Mjah, kan ook komen omdat ik zowel PAT als Turbo Performance
ON had staan. Mijn cas settings staan gewoon op default. Ik heb nu btw nog eens 1Gb PC4000 op bestelling staan, dus dat wordt totaal 2 Gb. Op zich ben ik erg tevree met dat Corsair spul. Ik haal in Splintercell gemid. 30 tot 90 fps op 1024 x 768 zelfs al is mijn videokaart brak voor DX8/9 games.

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Op de een of andere vage manier is het vaak zo dat de Asus BIOS de SPD settings niet helemaal goed uitleest, zelf ook veel problemen mee gehad, gewoon een keer handmatig instellen en dan kan het feest meteen beginnen, Dimm voltage zo hoog mogelijk is een default op de P4Cxxx range. En even goed instellen en OÇ feest kan beginnen, hier een 2.8 GHZ die al een jaar stabiel op 3.5 draait zonder ook maar een voltage van de CPU aan te passen, destijds niks snellers als de TWINX 3200LL dus daar moeten we het mee doen :)

• Shaidar
Dimm voltage zo hoog mogelijk? Deze waarde heb ik op geen enkel moederbord van mij al ooit veranderd ... te hoge waardes daarin kan je hardware toch "verbranden" niet?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik heb een tijdje terug op een dezer forums nog gelezen dat corsair mem het lekkerst loopt op 2.75 volt. Ik heb ook een P4C800-E deluxe en Corsair TWINX512-3700PT en het loopt heerlijk. ik heb de latencys handmatig ingesteld op 2.5-3-3-7 terwijl het cas3 mem is. Maar bij mij doet ie het MET SPD ook perfect.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43

RvV

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:48:
Ik weet niet wat CPU-Z precies is maar ik heb wel dezelfde mobo plus dimms.
Werkt op zich goed bij mij. Oc doe ik alleen via die AI oc tool van het asus board
maar hij komt niet hoger dan + 10 % (wat resulteert in ongeveer 3519 Mhz).

cas latencies heb ik op spd default staan. Ik d8 zelf dat ie niet verder gaat omdat
mijn voeding 'slechts' een 380W Antec Truepower is. Is wel een kwaliteitsding, maar toch niet super krachtig...
Voeding is krachtig genoeg denk ik. Ik heb mijn cpu een beetje opgeklokt en merk nog weinig dat de voeding te zwak is. Je hebt alleen een dorstig videokaartje ;)

Y'24

Pagina: 1