Toon posts:

probleem met harddisk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met denk ik een van m`n harddisks.

zodra ik bestanden ga kopieëren naar een andere harddisk dan worden de bestanden corrupt/defect gekopieërt.Ik controleer dit door eerst een sfv bestand te maken (crc checksum) van de goede bestanden en dan kopieer ik het naar een andere harddisk.
dus onderling kopieëren van bestanden gaat niet goed (heb 3 hdd`s). Downloaden of van cd naar harddisk gaat wel goed. Het lijkt alleen te gebeuren met grote bestanden (iso files enz). Ik begrijp er niet veel van omdat er niets aan de hand lijkt te zijn met m`n harddisks. Ik heb al meerdere malen scandisk gedraait. Wie heeft een idee wat hier aan de hand kan zijn?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer ze eens te testen met een test tooltje van de fabrikant van de hd's ;)
is het 1 bepaalde hd waar het bij is, of maakt het niet uit van welke naar welke je het doet ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
oke. ik test ze wel even met zo`n tooltje. Hopelijk ben je niet al je data kwijt dan :?

Het maakt niet uit vanaf welke schijf ik kopieer. Het is niet 1 harddisk waarbij het gebeurt . Ik denk nu dat de harddisks wel goed zijn maar er een ander probleem is met de IDE bus/moederbord/geheugen wie zal het zeggen :'(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:24:
oke. ik test ze wel even met zo`n tooltje. Hopelijk ben je niet al je data kwijt dan :?

Het maakt niet uit vanaf welke schijf ik kopieer. Het is niet 1 harddisk waarbij het gebeurt . Ik denk nu dat de harddisks wel goed zijn maar er een ander probleem is met de IDE bus/moederbord/geheugen wie zal het zeggen :'(
nee, je bent niet gelijk je data kwijt.
je zou ook nog je geheugen kunnen testen.
het zou ook kunnen dat je ide drivers niet goed geinstalleerd zijn.
dus ff je ide controllers eraf gooien in system en opnieuw opstarten, en ff andere drivers proberen voor de ide controllers/mobo.

Verwijderd

Een VIA chipset op het mainboard toevallig?

Weet het niet meer precies maar er gaat een belletje rinkelen icm corrupte data.

Verwijderd

- Misschien een 40 pins ide kabel gebruikt en in bios geforceerd op 80 pins i.c.m. hoge UDMA snelheid die eigenlijk bedoeld is voor 80 pins kabel? 8)7

- disk(en) in bios niet helemaal goed herkend

ff verder denken... misschien wat meer info over gebruikt config? :?

(talking 'bout IDE en not SCSI i presume...)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:54:
Een VIA chipset op het mainboard toevallig?

Weet het niet meer precies maar er gaat een belletje rinkelen icm corrupte data.
ja een VIA® KT333 (asus a7v333 moederbord) , ben niet echt tevreden hiermee. heb al eens eerder geheugen problemen gehad enzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 22:11:
[...]

ja een VIA® KT333 (asus a7v333 moederbord) , ben niet echt tevreden hiermee. heb al eens eerder geheugen problemen gehad enzo.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/299148/

En voor als je duits goed is
http://www.heise.de/newsticker/meldung/18368

Misschien ook een handige URL voor je
http://www.a7vtroubleshooting.com/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 22:06:
- Misschien een 40 pins ide kabel gebruikt en in bios geforceerd op 80 pins i.c.m. hoge UDMA snelheid die eigenlijk bedoeld is voor 80 pins kabel? 8)7

- disk(en) in bios niet helemaal goed herkend

ff verder denken... misschien wat meer info over gebruikt config? :?

(talking 'bout IDE en not SCSI i presume...)
Kabels zijn wel goed volgens mij (80 pins). Staan ook wel goed in bios.
Het is een IDE configuratie

moederbord : asus a7v333
chipset : VIA KT333
geheugen : 2 x 512 mb 333 mhz corsair
processor : amd athlon xp 2500+
harddisks : maxtor 6l060j3 (60 gb) , wdc wd1000jb (100 gb) (op IDE bus mobo)
wdc wd16 00jb-00eva0 (promise controller)

De laatse zit op een promise ultra ata 133 controller . deze wordt gezien als scsi device , dat klopt geloof ik . is gewoon een IDE harddisk.
De harddisks zijn ondertussen getest met powermax van maxtor en goed bevonden (quick test)
Kan het zijn dat de harddisks te warm worden misschien?

*UPDATE* Het geheugen is niet goed. Ik heb getest met memtest86 en kreeg heel veel fouten. Fout zat in geheugendeel 712.6 mb. betekent dat dan dat de 2e geheugenmodule dus in bank 1 (niet 0) defect is?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 00:52 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 22:22:

*UPDATE* Het geheugen is niet goed. Ik heb getest met memtest86 en kreeg heel veel fouten. Fout zat in geheugendeel 712.6 mb. betekent dat dan dat de 2e geheugenmodule dus in bank 1 (niet 0) defect is?
he leuk bordje heb ik ook ;)

het kan. maar het makkelijkste is dat te testen door er 1 uit te halen en dan te testen. klaar, dan de ander erin en de eerste eruit.

Pagina: 1