Toon posts:

Mijn computer stopt er mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje.. ik heb al een tijdje (paar maanden) een AMD XP 3000+ maar since ik VMWare heb gedraaid valt mij PC uit..

Het volgende heb ik geprobeerd en geconstateerd..
Ik heb de CPU in een andere computer gezet en blijft het zelfde probleem dus het lig aan de CPU.. ook een andere cooler erop en nog steeds het zelfde probleem.. is mijn CPU naar zijn grootje?? of is de cooling niet goed genoeg?

de CPU wordt rond de 60 graden.. met gamen werd hij rond de 64, 65 graden.. tijdelijk heb ik nu een AMD XP 2000+ in mijn computer deze werkt goed op 54 a 55 graden..

motherboards waar mee ik getest heb zijn beide ASUS.. A7V333 en de A7V8X..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Draait je CPU wel op de goede snelheid, heb je de 333 of 400 MHz versie?

edit:
Wat voor voeding heb je?

[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 28-07-2004 19:50 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

heb je bij het terugzetten van je cpu de koelpaste goed aangebracht?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 19:41:
Ik heb de CPU in een andere computer gezet en blijft het zelfde probleem dus het lig aan de CPU.. ook een andere cooler erop en nog steeds het zelfde probleem.. is mijn CPU naar zijn grootje?? of is de cooling niet goed genoeg?
60 graden is warm maar niet heel gek, mijn AMD1800+ wordt met het warme weer zelfs 70+ graden (ik weet het dat is te warm) maar heb er geen problemen mee.

Ik denk dat je CPU brak is. Je kan eens kijken of er bv een klein hoekje van de core af is.

Verwijderd

Topicstarter
CPU is een 333 versie.. deze heb ik ook goed staan.. de A7V333 is jumerfree en de A7V8X moet je wel wat jumpers aanpassen.. pasta heb ik eerst geheel verwijderd en overnieuw aangebracht..

70 graden is wel erg veel ja.. mijne kwam nooit boven de 65 graden.. dus moet de mijne dat toch wel aan kunnen.. ? :S

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Misschien domee vraag maar wat is VMWare :?

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

vingerfrits schreef op 28 juli 2004 @ 19:59:
Misschien domee vraag maar wat is VMWare :?
Dat creërt een "Virtual Machine" :) Daarmee kan je OS'en draaien in een OS, omdat hij dan eigenlijk een tweede pc nadoet...

Redelijk fijn om bevoorbeeld Linux in Windows XP te draaien om te leren...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:02:
[...]

Dat creërt een "Virtual Machine" :) Daarmee kan je OS'en draaien in een OS, omdat hij dan eigenlijk een tweede pc nadoet...

Redelijk fijn om bevoorbeeld Linux in Windows XP te draaien om te leren...
psies.. Linux werkt pfect met vmware.. maar win2003 of welke versie dan ook laat me pctje dus giga crashe :( volgens mij is me CPU naar de piep.. :( of ik moet een giga cooler erop gooie.. (als dat helpt tenminste..)

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Dit gooit een heel ander licht op de zaak natuurlijk; linux werkt wel in vmware maar windows server 2003 dan weer niet. Je moet maar eventjes de compatibele OS's checken. Volgens mij is het dan ook een softwareprobleem en ligt het helemaal niet aan de CPU.

Performance is a residue of good design.

Verwijderd

Heb hier windows 2k3 sbs server en enterprise server zonder problemen draaien onder vmware... jullie hebben een nieuwe versie nodig denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nick The Heazk mijn computer werkt helemaal niet meer.. de PC start op en hij gaat naar een paar min. weer uit.. linux heb ik als eerste geprobeerd met VMware en werkte pfect.. na het installeren van win2k3 was het gebeurd.. :(

dus het is nu echt een hardware (CPU) propleem..

ik heb de CPU in de andere computer gezet.. (A7V333) en heb ik hem op 100mhz fsb (1300mhz) gezet.. en zie ik dat hij gewoon 67 grade is.. hij draait wel langer.. ik ga nu even testen hoelang hij het gaat volhouden.. :S

Verwijderd

Topicstarter
even een testje gedaan.. als ik een game ga spelen.. op de instelleningen van Friday 30 July 2004 15:02 dan wordt me CPU 73 graden :s damn.. denk echt dat ik een flinke cooler moet hebben ofzo :s weet iemand een goeie cooler.. (geen water cooler want dat is dat ding niet waard :) )

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 28 juli 2004 @ 19:45:
Draait je CPU wel op de goede snelheid, heb je de 333 of 400 MHz versie?

edit:
Wat voor voeding heb je?
300WATT.. maar deze is nog niet zo oud.. denk 3 maanden ongeveer..

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Thermaltake volcano 12 extreme edition >:) .

koelt extreem goed en maakt extreem veel geluid ;) .
Maar je kan hem bijregelen en op +/- 2600 rpm overstijgt hij de rest van m'n pc niet meer, dusja...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat voor koeler heb je, wat voor kast en gebruik je casefans? En hoeveel koelpasta heb je aangebracht? Meer is niet altijd beter, een erg dun laagje is meer dan genoeg.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 15:21:
[...]

300WATT.. maar deze is nog niet zo oud.. denk 3 maanden ongeveer..
WAT voor 300W voeding :? :?

Als dat een AOpen/Antec/Enermax/Zalman etc. is, is dat ruim voldoende. Is het een Sweex/Target/Q-Tec, dan is het hoogstwaarschijnlijk gewoon de slap.

Post eens de (in BIOS gemeten) voltages...

Zie ook:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Sowieso is het handig om gelijk in je topicstart VOLLEDIGE specs te geven. Dat wordt niet voor niets in het PMG Beleid verplicht gesteld :o

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 30-07-2004 15:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
casefans heb ik niet.. maar me kast staat nu gewoon open..

Het is een AOPEN voeding.. (maar aan de voeding kan het niet liggen omdat hij in 2 computer het zelfde probleem geeft)

ik heb de CPU op 1700mhz gezet en eens flink gerenderd met video beelden.. dus even de CPU flink belast hij valt niet uit maar de CPU liep op naar de 80graden toen heb ik het renderen maar even uitgezet en hij spong vrij snel weer terug naar 73 graden.. (Bios temp. is overegens het zelfde als de temp. in winxp 73 grade nu)

de cooler die ik gebruik is zo'n tunnel met 2 fans.. geen id hoe dat ding heet..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 17:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 17:47:

Het is een AOPEN voeding.. (maar aan de voeding kan het niet liggen omdat hij in 2 computer het zelfde probleem geeft)
Als je met twee moederborden getest hebt maar wel dezelfde voeding, kan het wel degelijk aan de voeding liggen. Maar een AOpen is meestal gewoon goed.

Toch is het kleine moeite om gewoon de voltages zoals ze in BIOS staan te posten, doe dat gewoon, dan weten we het zeker :o
ik heb de CPU op 1700mhz gezet en eens flink gerenderd met video beelden.. dus even de CPU flink belast hij valt niet uit maar de CPU liep op naar de 80graden toen heb ik het renderen maar even uitgezet en hij spong vrij snel weer terug naar 73 graden.. (Bios temp. is overegens het zelfde als de temp. in winxp 73 grade nu)

de cooler die ik gebruik is zo'n tunnel met 2 fans.. geen id hoe dat ding heet..
Argh, dat klinkt als zo'n gruwelijk geval (naam ff kwijt) - erg indrukwekkend uitziende koelers die werkelijk barslecht koelden...

Oslik blyat! Oslik!

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022

Een open kast betekent niet direct dat het binnen koeler wordt, de kans is groter dat de warme lucht blijft hangen i.p.v. doorstroomt.

Is je 2e computer van hetzelfde type? Als dat nl. een model is wat minder stroom trekt, dan kan het evengoed zo zijn dat de voeding in je huidige PC toch het probleemgeval is.

[ Voor 45% gewijzigd door Chrissels op 30-07-2004 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
zijn 2 verschillende pc's

maar ik heb vandaag een nieuwe cooler gekocht, Aerocool DP-101 Deep Impact (Socket A/478) maar hiermee krijg ik hem ook niet gecoold.. :s :s

ik ben zelfs zo gek geweest om "huisfan" (hoe je het ook moet noemen..) voor die kast te zetten en te zorgen voor die airflow.. dat helpt hooguit 2 a 3 graden.. omdat die fan bijna net zo groot is als die hele kast.. :(

maar goed ik zal de pc weer ff aansluiten en ik schijf ff de voltages op..

Verwijderd

Topicstarter
VCore = 1.69v
+3.3V = 3.33v
+5V = 5.05v
+12V = 12.96v

2 Fans draien met een snelheid van ~4720 RPM

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Is de vcore niet te laag?

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Vcore is lager omdat hij nu op een lagere snelheid draait.. want als ik hem hoger zou zetten crash die bij het opstarten al.. :(

op welke voltage zou die moeten staan dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 12:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 12:08:
op welke voltage zou die moeten staan dan?
Check eens de specificaties van jouw eigen processor? Je kunt informatie terugvinden op o.a. www.amd.com en mijn website dat ook in de FAQ van dit subforum staat gelinkt als "overzicht van chipsets en CPU's".

Verwijderd

Ongeveer een jaar geleden viel mijn pc ook elke keer uit, met name als ik NFSU 4 ging spelen na een minuutje of 5 viel alles gewoon uit. Met windows en tekst verwerken ging het tijdje goed totdat hij hier ook uitviel. Na het uitvoeren van wat tests bleek het Mobo de oorzaak te zijn en na vervanging werkte alles weer prima en viel die niet meer uit.

van mij loopt er een topic over de temperatuur van mijn cpu en die is continue 72 celcius, als ik ga renderen loopt die op tot 77 celclius ( de core dus ) de temp. buiten de core loopt op van 39 naar 60 celcius,

btw ik heb airco op mijn kamer staan continue 19 graden hier, de hierboven genoemde stats zijn al ruim een jaar zo en ik heb geen enkel probleem met me pc.

Ik denk dat het bij jou niet aan je temperatuur ligt maar inderdaad eerder aan je mobo of voeding.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:15
Download eens het programma prime 95 en kijk of hij hier op vast loopt...
Als hij er op vastloopt kan je proberen hem te underclocken en nog een testje draaien.

Ik heb zelf ook een HELE tijd lopen klooien met mijn XP 3000 want deze liep ook om de haveklap vast. (Ik verdacht eerst mijn videokaart en voeding)

Als ik hem terugclockte naar 2500 waarden draaide hij helemaal stabiel, ik ben dus met mijn pc onder de arm naar de computerboer gelopen en daar kwamen ze ook tot de conclusie dat mijn processor naar de kloten was, op vertoon van de bon een nieuwe gekregen.

Hopelijk heb jij ook de bon nog?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:16
Het standaard voltage voor een xp300+ is 1,65v.

Het mobo dat je gebruikt kan zichzelf uitschakelen bij oververhitting, maar wat als hij nu de temps verkeerd uitleest??

Heb ik ook eens gehad op een ecs mobo, die telde overal 30 graden bij op :p

Ik zou met de andere proc erin je bios naar de nieuwste versie flashen, misschien dat dat helpt.

[edit]
Het ziet er naar uit dat er iets grondig mis is met je proc, als het bovenstaande niet werkt zou ik heb terug brengen naar de winkel.

[ Voor 18% gewijzigd door Dekaasboer op 06-08-2004 12:59 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 20:21
De temperaturen van athlon xp chips mogen tot +- 85 ° bollen.
De palomino's (model 6) zelfs tot 90°.
Nu, als je de 80° haalt zou het toch wijzelijk zijn te maken dat de stekker eruit is....

Verwijderd

toch hoor, 65 graden vind ik heel hoog. Mijn barton (welliswaar 2500 maar @ 3000) doet op std. luchtkoeling zijn ding op max. 49 ° C stressed.
Pagina: 1