Toon posts:

Memtest89 resultaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs men geheugen getest met memtest89+ v1.20 . Ik ondervind geen stabiliteitsproblemen in windows, 'k wou het gewoon eens testen.
Nu maakt memtest errors:

test: 3
Failing adress: 00005075af0 80.3 MB
Good: 20202020 Bad: 20282020 Error bits: 00080000
test:4
Failing adress: 0000096c834 9.7 MB
Good: ffffbfff Bad: ffffbeff Error bits: 00000100

Ik heb memtest 23 uur laten opstaan en dan had hij ongeveer 300 errors (meestal bij test 3 en 4 denk ik)

Het geheugen staat in dual channel: 2 X 256MB Corsair XMS3200 op een Abit AN7 met XP 2500+

Eerst dacht ik dat de errors veroorzaakt werden door de overclock, maar op standaard speeds maakt hij ook errors.

Is men geheugen niet meer betrouwbaar of is de test niet betrouwbaar? (het memtest /athlon probleem waarover ik gelezen heb is bij de testen 5 en 8 :? )

Ik wil dus een berouwbaar systeem , maar met deze errors lijkt me dat niet echt haalbaar, of moet ik mij er niets van aantrekken?

thx voor de raad

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als alles verder stabiel loopt is het toch goed.

Als ik memtest draai geeft ie ook errors, maar m'n systeem is stabiel. Langste uptime is een paar weken dus...

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Heb je nog garantie ..:? anders zou ik toch maar even een nieuw geheugen bankje halen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
test ook eens met windows memtest:

http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Je zou ook nog kunnen kijken wat deze tool er van maakt:

http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

En het is ook aan te raden de geheugenmodules nog eens afzonderlijk te testen.

- Chrissels typt traag :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Chrissels op 28-07-2004 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ff snel die MS Tool gedraaid en geeft dezelfde geheugenfouten als memtest. Dezelfde geheugenadressen waar de error zich voordoet.
Ik heb nog steeds garantie op de modules (dacht dat Corsair levenslang was? iig is het ram nog geen jaar oud)
Ik ga de modules eens afzonderlijk testen + uitblazen voor eventueel stof.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien moet je even een spel draaien wat je geheugen even volpompt, FarCry of C&C Genarals.

Als je systeem dat een paar uur overleefd, mag je zeggen dat er niets aan de hand is.

Toch?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Prutz0r schreef op 28 juli 2004 @ 20:13:
Als je systeem dat een paar uur overleeft, mag je zeggen dat er niets aan de hand is.

Toch?
Nee. Dat mag je dus niet.

D'r zit gewoon een fout in je geheugen. Dat die lokatie toevallig vaak voor visuele data (videocache) of iets anders dat fout *mag* zijn wordt gebruikt, wil niet zeggen dat die fout er niet zit, en met het eerste het beste programma dat er code in stopt gaat je bak op z'n bek.

Terug naar de winkel met die rommel.

Really...!

[ Voor 45% gewijzigd door Rataplan op 28-07-2004 20:35 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• remcohn
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025
sommige fouten blijen onopgemerkt, maar kunnen wel files corrupten als ze op die plek in het geheugen bewaard worden.

remco

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er dus op uit gekomen dat één reepje van de twee de errors veroorzaakt.
De twee werden samen verkocht (Twinx-product) dus ze krijgen ze beiden terug.
Ik ondervind geen stabiliteitsproblemen , maar ik geloof zeker dat sommige bestanden hierdoor beschadigd geraken, wat ik echt wel wil vermijden.
Dat wordt dus contact opnemen met de winkel. Mag ik hieruit besluiten dat het geheugen niet te betrouwen is ? of kan het ook aan andere factoren liggen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zich kunnen fouten in MemTest ook door andere zaken veroorzaakt worden (overclock is idd een goeie) maar als het steeds om dezelfde adressen gaat, dan zal het wel je DIMMetje zijn ja :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Fouten = fouten. Gewoon het geheugen omruilen dus :)

Voor de rest heeft dit topic echt weinig nut, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.