Toon posts:

Kan domain controller niet bereiken door HUB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK hier de situatie zoals deze is:

Netwerk met de volgende opstelling:

1 Modem/router/firewall deze is op een simpele 8 poort sitecom 10/100 switch geprikt
1 Windows 2003 SBS DC, welke ook op die switch zit
6 clients die ook op die switch zitten

die switch is via de uplink gekoppeld aan een simpele 16 poorts 10 Mbit HUB.
8 clients aan die HUB

De clients (allemaal XP of 2000) en server (zoals gezegd 2003 SBS) kunnen elkaar vrolijk pingen ongeacht of ze op de hub of de switch zitten. De clients krijgen van deze server ook allemaal fijn een DHCP lease mee met de nodige gegevens, ongeacht of ze op de hub of de switch zitten. Ze hebben overigens ook allemaal 10/100 Mbit kaarten met allemaal alleen TCP/IP geinstalleerd en een meutje services.

Echter, de clients die op de hub zitten kunnen wel inloggen maar vervolgens niet internetten. Ze kunnen echter wel bij de afdelingsschijf op de server. Volgens de event-viewer verschijnt de melding: Could not connect to domain controller. De clients op de switch kunnen allemaal prima internetten.

Tevens kunnen enkele printers op deze hub niet meer bereikt worden. Zelfs geen ping.

Hiervoor stond er een Windows NT4.0 SBS omgeving waarbij er netwerktechnisch geen enkel probleem was. Al met al snap ik niet waarom die clients op de hub niet goed met de domaincontroller willen praten.

Overigens heb ik al op de clients geprobeerd om deze op 10 Mbit half duplex te zetten, om het de HUB niet te moeilijk te maken.

Could u all help me out ?? :'( :'(

(mocht dit niet het juiste forum zijn, dan natuurlijk moven ;) )

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 18:23

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Is er iets in de bekabeling veranderd?
Is de hub overleden?
kunnen gebruikers op de hub elkaar wel zien?
Is de uplink poort defect?

Verwijderd

Topicstarter
oops dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 19:34:
De clients (allemaal XP of 2000) en server (zoals gezegd 2003 SBS) kunnen elkaar vrolijk pingen ongeacht of ze op de hub of de switch zitten. De clients krijgen van deze server ook allemaal fijn een DHCP lease mee met de nodige gegevens, ongeacht of ze op de hub of de switch zitten.
Dus de hub an sich is niet dood, die praat prima. Dus ook de uplink van de switch werkt, anders konden ze elkaar niet goed bereiken.

Nee de bekabeling is niet veranderd, en ook de hub is niet dood.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22
Echter, de clients die op de hub zitten kunnen wel inloggen maar vervolgens niet internetten. Ze kunnen echter wel bij de afdelingsschijf op de server. Volgens de event-viewer verschijnt de melding: Could not connect to domain controller. De clients op de switch kunnen allemaal prima internetten.
Als je die client die op dat moment niet werkt aan de switch hangt, werkt hij dan wel? Dat je niet kunt internetten is mischien niet zo vreemd als je isa server gebruikt... Kun je de server wel pingen op dat moment en kun je ook netwerk share's koppelen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, aan de switch werkt die zelfde pc dan wel. Ik gebruik geen ISA, kan wel shares gebruiken en pingen, behalve de gateway / modem / router. Die is alleen vanaf de op de switch aangesloten clients te pingen.... Ik heb intern ook nergens een firewall o.i.d aanstaan

Misschien iets met mac koppelingen aan poorten ofzo ?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 23:21:
Ja, aan de switch werkt die zelfde pc dan wel. Ik gebruik geen ISA, kan wel shares gebruiken en pingen, behalve de gateway / modem / router. Die is alleen vanaf de op de switch aangesloten clients te pingen.... Ik heb intern ook nergens een firewall o.i.d aanstaan

Misschien iets met mac koppelingen aan poorten ofzo ?
Een hub doet niks met mac koppelingen en poorten, dan moet je dat ingesteld hebben op de uplink poort van je switch. Ik zou toch echt proberen om die hub te vervangen door een ander exemplaar zoveel kost zo'n ding nu ook nog niet.

Je kunt alles pingen behalve de gateway / modem / router, dan is het toch ook niet zo vreemd dat je niet kun internetten?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Gooi de 8-poorts switch en de 8-poorts hub in de kliko, en koop een simpele (maar wel beetje merk, bijv 3Com of NetGear) gigabit switch 16 poorts of 24 poorts. Alles op die switch prikken en probleem opgelost. Het kan eenvoudigweg een timing issue tussen de switch en de hub zijn, die bij een single packet (ping) wel werkt, maar bij een stream het laat afweten. Voor een paar honderd euro heb je een 16-poort gigabit switch, dan is je LAN ook nog eens bloedjesnel ook.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Nou inmiddels heb ik er inderdaad een 16-poorts 3Com ingehangen en dan werkt het prima. Kijk het probleem was ook niet dat ik uiteindelijk geen oplossing heb, maar ik vind het zo'n raar verschijnsel. 8)7

Dat ik geen internet heb omdat ik de router / gateway niet kan pingen is nogal logisch, maar wat raar is is dat de rest wel pingbaar is.

Maar goed, het is nu opgelost door de nieuwe switch bedankt voor de hulp.
Pagina: 1