Cd branden + tegelijk internetten.......

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Mijn vraag is: Wat heb je minimaal nodig om tijdens het branden van een cd te kunnen internetten?? (cd dus niet mislukt)
En dan bedoel ik dus HD en Writer....

Moet het speciaal scsi wezen???

The "real" Champ will always be The Champ

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Hangt er maar helemaal vanaf waar je systeem op draait... Met Win9x is het niet aan te raden met Win NT of 2K ken ik iemand die het klaarspeelt met een Pentium 200 MMX en 64 MB geheugen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ja, dat zou ik nou ook wel willen weten, ik heb nog nix geprobeerd, maar wat kan ik zonder veel problem doen denk je??

-Athlon 500 (wacht op freespeed)
-128MB
-13GB 5200 rpm (weet je hoe duur dien 7200 krengen zijn???)

• havana
  • Laatst online: 27-08 14:34
Dat kan ZEKER ! Met die configuratie kun je nog spelletjes spelen tegelijk ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

• The Champ
Dit is mijn systeem:

Amd K6-2-350mmx
192 Mb
6.4Gig (7200rpm) HD

Heb je geen scsi nodig om tegelijk te kunnen internetten???? (dus zonder dat ie fouten gaat maken??

Verwijderd

Als je probleemloos wilt branden en tegerlijketijd iets anders doen moet je een goeie SCSI kaart hebben echt waar. Ook al heb je veel geheugen of snelle pc dat maakt niet uit, je moet echt SCSI gebruiken. Maar ik wel over een goeie SCSI kaart dan.

Verwijderd

Woohaa, mijn config:

cel 450
128 mb ram, 2 speed IDE brander
IBM 7200 rpm hd

Ik kan zelfs probleemloos een potje Quaken terwijl ik brand. Nog nooit een buffer underrun gehad :) Laat staan tijdens wat simpel internetten...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik fik mijn cd's ook met SCSI, en ik kan de gekste dingen uithalen. (behalve een reboot natuurlijk)
Ik heb een Dawicontrol 2974-kaart, met een Seagate Barracuda en een Teac CDR55s.
Kaj.

• The Champ
Dus voor het goede heb je een scsi Hardeschijf, scsi Brander en een goede scsi-kaart nodig???

Verwijderd

OEPS

Verwijderd

Nou nou
Al dat geblaat met die SCSI fikkers
Als je een fatsoenlijke schrijver hebt zoals die van Plextor 8 4 32 IDE en een beetje een goeie HDD, dan kan het ook.
Ik ben nu met de Plex aan het internetten, ICQ, WinAmp, Downloaden, Word 2000 type dus, en ondertussen een cdtje aan het fikken van 680mb. En vaak speel ik ook nog UT ertussen door online!!! Nergens last van!!!
Nog nooit een buffer underrun gehad, dus ik zou niet weten waarom je veel geld moet uitgeven voor de SCSI (die bovendien vaak ook nog erg veel instellingen met zich meebrengen)
O ja mijn PC: Celeron 466@525Mhz
128mb RAMM
2x 10gig schijf
primaire: IBM DTTA 351010, 5400RPM
secundaire: Quantum EX Fireball 10gig
Aopen CD 48speed
PLEXTOR 8 4 32 bulk IDE
Ja en dat werkt erg goed hoor

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
Gewoon helemaal geen probleem man! Op mijn p3-450 is de processorbelasting maar 5-10% ofzo. Dan kun je gemakkelijk een cd branden hoor!

Ik heb zelfs Unreal Tournament gespeeld tijdens het branden.

Ik heb wel zo'n oude 2x schrijver, misschien dat de snellere je processor meer belasten?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
je hebt nu toch zo'n 12 speed IDE brander van Sony waar het toch gewoon ONMOGELIJK was om een bufferunderun (of iets in die trend) te krijgen?
Je kon zelfs 5 min lang in een Ctrl-Alt-Del mode gaan staan en dan daarna vrolijk fluitend verder branden.
Tering, dat is wel erg handig.
Ik kan ff niet meer op de link van het artikel komen.

Internetten kan dus makkelijk met zo'n ding.

Ikzelf doe helemaal niets als ik aan het branden ben op volledige snelheid (=4 speed)
Mijn brander SonyCRX100E 24x4x2 is op zich best goed maar volgens mij is het ook erg handig om je HD vaak te defraggen, ik klikte laatst tijdens het fikken een ICQ berichtje weg, PATS
Buffer underrun. Dit gebeurde wel met CDRWin trouwens, misschien dat het per programma verschilt.

• Koen_R
  • Laatst online: 29-08 10:03
Zorg ervoor dat je geen Software modem heb. Zeker op minder snellere computers scheelt dat. Voor de rest moet het met die computer lukken alhoewel je nog steeds meer risico loopt.

Op p133 kan ik ook vanalles (=word,psp en internet>no games) tegelijk doen als ik brand. Overigens doe ik dat alleen als ik brand op een CD-RW

• schijndel
  • Laatst online: 29-08 02:42
Rode Duivel:
BURN PROOF heet dat. Gebeurt het volgende: buffer underrun --> brander onthoudt plek waar hij het laatst gebrand heeft --> krijgt na underrun weer nieuwe data --> gaat door naar laaste plek en gaat weer vrolijk verder

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Je kan gewoon met een beetje fatsoenlijk ide brander, onder het branden internetten... LET WEL OP!!! als je een modem gebruik kan het wel fout gaan als je disconnect/inbelt...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• The Champ
Nou ja, ik heb kabel dus dat van die modem geldt niet voor mij......het is me nu wel duidelijk dat je niet speciaal scsi nodig hebt.
Mijn Yamaha (4x2x6)is trouwens wel van scsi. Ik ga het gewoon de volgende keer effe proberen.

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Ik heb een PII-266, 128 MB, Plextor SCSI en NCR810 SCSI-2 kaartje.

Enkele Windows-installaties: nooit 'n buffer underrun. Need for Speed 3 onder het branden! De buffer bleef ALTIJD op 95% of hoger (Easy CD Creator), maar niet bij CDR-Win of Nero, die knalden er altijd uit.

Nu lukt me dat niet meer (ondanks 3x windows opnieuw installeren :-( ), maar ik zou mijn god niet weten waarom. Iemand een idee trouwens?

Bij Mycom (voor zover ze daar technische kennis hebben) zeiden ze dat dat met poorten en interrupts te maken heeft, die bij de installatie open of dicht staan en zo door Windows worden vastgelegd. Door te rommelen in de Registry kun je dit veranderen. Aangezien ik nog minder technische kennis heb dan Mycom (niet erg veel dus), zegt mij dit weinig.

Zegt dit iemand iets?

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Oke, hiero:
pentium 2 350
met ide hd en ide cdrwite sony 8x write 4x rewrite.
Op 8x writen vanaf hd is de cpu belasting zo ontzettend laag dat ik gewoon kan internetten, mp3 encoden, met cooledit muziek opnemen, en icq.
Dit heb ik echt al een paar keer gedaan!
Op het moment dat ik on the fly van cdrom naar cdwriter dan moet ik alleen dat encoden even niet meer doen TENZIJ ik nero gebruik.
Met Nero heb ik zo ontzettend veel kunnen doen en heb ik het nog niet voor elkaar gekregen een buffer underrun te krijgen.
Komt waarschijnlijk omdat nero ongeveer 7 mb extra cache in het systeem geheugen gebruikt.
De eerste 6 seconde zie ik namelijk alleen de lampjes van de cdrom knipperen en daarna begint de writer pas en 6 seconde voordat ie klaar is met writen dan stopt de cdrom met knipperen. Daarna gaat ie pas de cd afsluiten e.d.
Mijn 8x writer heeft een lagere cpu belasting dan mijn vorige 4x.
Het lijkt erop dat nieuwere writers en cdrom spelers de oudjes en op snelheid en op belasting eruit rennen! Ditzelfde heb ik ook bij vrienden gezien namelijk

• harley
  • Laatst online: 29-08 17:56
ik heb een rimax ide brander een een maxtor hd 17 gb ide hd.ik speel spelletjes onder het branden en zelfs als ik blauwe schermen krijg brand ie nog zonder fouten door.
dit alles op een amd 450 128 mb ram.

.

Pagina: 1