Friends DVD's kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22473

Topicstarter
Ik ben in bezit van de Friends serie >:)

Alleen nu wil ik deze kopieren, als back-up. Ik heb daar wel ervaring mee en back-up al mijn DVD's en de bijbehorende covers. Alleen zijn de meeste DVD's die ik koop DVD-9 / DualLayer :( dus moet ik ze op mijn harde schijf opslaan. De DualLayer schijfjes zijn nu namelijk nog zó duur. Op zich geen probleem om ze op de harde schijf te zetten hoor B)

Alleen zoals sommige weten zijn de Friends DVD's aan bijde kanten bedrukt. Een Side A en Side B. Men kan deze DVD's dus omdraaien. Elke kant bevat zo'n 3GB. Deze zijn dus gewoon op een DVD-5 schijfje te branden. Dit wil ik dus doen, want de Friends Serie neemt nogal wat plaats in op mijn harde schijf en zoveel heb ik niet meer :+

Ik rip mijn DVD's altijd met DVD Decrypter. Gewoon een goed programma en ript altijd de VIDEO_TS map, maar de Friends DVD's bevatten ook een interactief deel. Zie onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/A720C23P60E3/picserver.jpeg

De andere mappen wil ik graag ook op mijn back-up-DVD zetten. Het leek mij geen probleem. Gewoon deze mappen kopieren in een map waarbij ook de VIDEO_TS map staat. Zie onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6AY3EFD098HT/picserver.jpeg

Daarna wil ik deze branden in NERO Burning Rom alleen geeft hij een fout, dat hij de DVD niet kan afsluiten, finalize dvd/disk. Ik kies gewoon voor DVD-Video. Verwijder vervolgens de AUDIO_TS map en kopieer de andere mappen van de orinele DVD en zet deze bij de VIDEO_TS map in NERO. Zie onderstaand screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/43R9LJZA4CB5/picserver.jpeg

Als ik hem vervolgens wil afspelen in de DVD-speler (stand-alone) krijg ik de melding: Bad Disk

:? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, want wil die andere mappen ook graag op de back-up-dvd plaatsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 22:25
heeft Nero voor dvd's geen "Mixed mode" zoals voor bij cd's? (cd data en audio op een disc)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze opties heeft nero allemaal bij DVD

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W38CEI612M0D/picserver.jpeg

Welke zou ik moeten nemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 22473 schreef op 28 juli 2004 @ 19:25:
Deze opties heeft nero allemaal bij DVD

[afbeelding]

Welke zou ik moeten nemen :?
DVD ISO ; als je ze zegmaar alleen op de computer wil bekijken. Je brandt ze dan zegmaar meer als bestanden.

DVD VIDEO : Als je de DVD ook wilt afspelen in een Stand-alone DVD-speler. Je brandt de DVD dan echt als een DVD Film

DVD Copy : Exacte kopie van de orginele

* 8)7 ...ik snap je prob nu...nu ik de eerste post beter heb gelzen.

Kan je niet een DVD-ROM ISO maken; dan daarin de mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS aanmaken. AUDIO_TS moet dus leeg zijn, en in de VIDEO_TS stop je alles wat op de orginele DVD in de map VIDEO_TS staat. De rest flikker je gwoon op de DVD zelf....niet in een map

[ Voor 31% gewijzigd door Yellowneck op 28-07-2004 19:34 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 20:53

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Dus als ik het goed begrijp wil je gewoon iedere DVD side van +/- 3GB op een DVD-r zetten
Wat je dan kan doen is met DVD dycrypter van de complete dvd een .img maken en die branden. Op die manier heb je gewoon de complete dvd met alle extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 09:22
Gebruik DVD Shrink om te rippen en Nero of TMPGEnc DVD Author voor te branden werkt perfect (doe ik ook al mijn DVD's mee backuppen.

http://www.pegasys-inc.com/en/index.html deze werkt meestal beter en sneller als nero

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 16:01
Ook al gebruik je hem niet, je moet ALTIJD ook een lege AUDIO_TS folder aanmaken op de root van de disc.

Als je je video_ts map dan netjes hebt geript met DVDdecrypter, dan moet het gewoon werken op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier zien jullie de foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ETE9YU0B8GPL/picserver.jpeg

Ga ik het nog een keer proberen en dan met een
code:
1
AUDIO_TS

map erbij.

Vind wel vreemd, want op de originele DVD staat niet zo'n map, zoals jullie in bovenstaande screenshots kunnen zien O-)

Duim voor me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 16:01
hmm, wacht even.

Dit lijkt op simpelweg rotte Media ofzo. Niet zozeer op de inhoud van hetgene dat je brand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

WEG MET NERO!!!

gewoon iso-read > iso-write met dvd decrypter, sneller, makkelijke en BETER KAN NIET!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 28-07-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84444

als je nou ff alles in caps zet dan luisterd ie beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb net Simulation gedaan in NERO alleen dan zonder de
code:
1
 AUDIO_TS

weg te gooien.

Echter krijg ik weer dezelfde foutmelding als hierboven.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ETE9YU0B8GPL/picserver.jpeg

Maar even om op het verhaal van ISO-write in te gaan, dan ript hij alleen de VIDEO_TS map en niet de andere mappen. Op onderstaand screenshot zie je welke mappen behalve de VIDEO_TS er nog meer op de originele DVD staan.

Deze wil ik ook op de back-up zetten, maar weet niet hoe ik deze mappen er fatsoenlijk opbrand zonder fouten :? Iemand een idee hoe dit mogelijk is. Want ga morgen op vakantie en moet er nog een hoop kopiereeen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ISO gekozen in het Mode menu in DVD Decrypter. Alleen dan krijg ik weer een VIDEO_TS map en niet de andere bestanden en mappen.

De originele DVD bestaat uit de volgende opstelling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
D:\>dir
 De volumenaam van station D is FRIENDS_SERIES1_D1A
 Het volumenummer is 737F-FFED

Map van D:\

01-02-2000  01:28                85 AUTORUN.INF
01-02-2000  01:37           181.248 INSTALL.EXE
01-02-2000  01:28            13.244 README.TXT
04-02-2000  00:04    <DIR>          VIDEO_TS
01-02-2000  01:37           171.520 autoplay.exe
05-01-2000  08:55    <DIR>          cabinets
01-02-2000  01:28               102 disc.id
01-02-2000  01:37             4.710 pcfriend.ico
05-01-2000  08:48    <DIR>          setup
05-01-2000  08:49    <DIR>          whv
               6 bestand(en)          370.909 bytes
               4 map(pen)               0 bytes beschikbaar

En als je de DVD ript met DVD Decrypter kopieert hij alleen maar de VIDEO_TS map en niet de andere mappen die je bovenin de [code] ziet.

Die kopieer ik vervolgens in de map waar DVD Decrypter ook de VIDEO_TS map heeft neergezet, van de DVD zelf af. Dus elke map behalve de VIDEO_TS map, want deze rip ik via DVD Decrypter.

Alleen als ik dit wil branden in NERO, dan krijg ik elke keer deze foutmelding:
code:
1
Could not perform end of Disc-at-once

Ik weet alleen niet hoe ik dit moet oplossen, en moet ze nog allemaal kopieeren voordat ik morgen op vakantie ga, want wil de back-ups meenemen en niet de originelen.

Kan iemand mij asjeblieft helpen... O+

edit:
De support site nero brengt ook geen oplossingen, ook de tutorials niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 22473 op 28-07-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Ik ken dvd decrypter niet.
Maar als je geripped hebt, hoe groot is het bestand dan?

Want de kans is groot dat het dus 9 Gb is, en een dvd is (nu nog) maar 4,7 Gb.

Als je 1 video_ts map krijgt dan werkt ie waarschijnlijk wel. In Nero gewoon een DVD video maken. En alles wat in die Video_TS map staat, in de Video_TS map zetten die Nero laat zien.
Dan branden en dan werrkt ie. (Ik gebruik DVD-shrink, om het op 1 dvd te krijgen. en dan moet je de bestanden die die maakt altijd in de Video_TS map van Nero zetten.)

Hope it helps. :)

ps.
Het kan kloppen dat de andere mappen er niet zijn, maar het menu enzo zijn daadwerkelijk wel aanwezig. Gewoon alles in de Video_TS map van Nero zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 28-07-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 16:27

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

probeer es smartripper - ben ik zoiezo veel enthousiaster over.
ik gebruik het dan in combinatie met dvd-shrink
is o.a. op dvd-digest te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door powerflux op 28-07-2004 22:03 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Xandrios schreef op 28 juli 2004 @ 19:39:
Ook al gebruik je hem niet, je moet ALTIJD ook een lege AUDIO_TS folder aanmaken op de root van de disc.

Als je je video_ts map dan netjes hebt geript met DVDdecrypter, dan moet het gewoon werken op die manier :)
toch heb ik al verscheidene (low budget) dvd's in mn handen gehad zonder de audio_ts map die het gewoon goed deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 20:51

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Anoniem: 41939 schreef op 28 juli 2004 @ 21:58:
Ik ken dvd decrypter niet.
Maar als je geripped hebt, hoe groot is het bestand dan?
Staat in de TS, 3GB, dus dat is het probleem niet he..

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

MaxBurn schreef op 28 juli 2004 @ 22:09:
[...]
Staat in de TS, 3GB, dus dat is het probleem niet he..
Idd, overheen gekeken. ;).
Dan raad ik de TS gewoon DVD-shrink aan.

En dan met Nero branden door alles wat DVD-shrink maakt, in de Video_TS map van Nero te zetten.
Maak je dan geen zorgen om die Audio_TS map, die maakt Nero ook zelf aan. Daar hoef je dan niks mee te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 28-07-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114820

Maak van de directory waarin de bestanden die je op DVD wilt hebben een image met ImgTool Classic(maak ook een AUDIO_TS directory aan).
Vervolgens brand je de image met DVD Decrypter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 17:21
Anoniem: 35175 schreef op 28 juli 2004 @ 19:56:
WEG MET NERO!!!

gewoon iso-read > iso-write met dvd decrypter, sneller, makkelijke en BETER KAN NIET!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 114820 schreef op 28 juli 2004 @ 22:22:
Maak van de directory waarin de bestanden die je op DVD wilt hebben een image met ImgTool Classic(maak ook een AUDIO_TS directory aan).
Vervolgens brand je de image met DVD Decrypter.
Dit programma werkt bij mij niet, dan krijg ik telkens foutmeldingen.

Overigens is de DVD van friends gewoon een DVD-5, dus is hij te branden op een single-layer DVD. Dat zijn DVD's die nou allemaal verkocht worden B) Daar ligt het niet aan.

Kijk ik zal het ff duidelijk uitleggen ;) :

*Ik heb originele DVD's van Friends.
*Deze zijn 3.56GB groot, dus passen gewoon op een DVD-R _/-\o_
*De DVD bevat niet alleen film, maar ook een deel voor op de PC
*Dit deel wil ik ook kopieren, alleen krijg brandfout bij NERO :(
code:
1
Could not perform end of Disc-at-once

*Op de stand-alone-dvdplayer krijg ik de melding
code:
1
Bad Disk

:? Hoe los ik dit op, door het interactieve PC-extra's te behouden :?

Als verduidelijking de bestanden die op de originele DVD staan:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/PNHP0E913878/picserver.jpeg

In map VIDEO_TS staat de film en de menus, maar de andere mappen wil ik ook op de DVD zetten. Hoe doe ik dit en brand ik dit tot een goede DVD, die in een stand-alone-dvdspeler te draaien zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Bij audio cds had je in het begin cd extra. Dat was cd audio + pc onderdelen. Dat heb je nog steeds, maar in het begin van de CD extra was dat een klein obstakel om te kopieren.. Misschien zijn er soortgelijke oplossingen als voor CD te vinden die op dvd toe tepassen zijn? BTW, is er geen oplossing geboden dmv iso-read iso-write?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03 18:33

Coos

Aim High, Shoot Low

Ik heb dit nog niet meegemaakt, maar wel dat een bepaald dvd niet via dvd-video van HD naar DVD geschreven kon worden. Ik heb toen die DVD gewoon geschreven met DVD-ROM (ISO) en die kon wel gewoon gelezen worden door mijn dvd speler (extern). Probeer het eens via deze weg. Het enige waarom je meestal kiest voor dvd video is, omdat de vob en sub bestanden gecontroleerd worden op volledigheid (dacht ik zo). Aan het begin van de schrijf sessie staat ook altijd dat hij de bestanden gaat sorteren of ordenen. Als je al een dvd hebt dan kloppen die meestal al, dus gewoon proberen.

een tipje: schrijf hem eerst naar een virtuele brander in Nero en dan met alcohol die gemaakte iso als virtuele schijf toewijzen. Dan kan je hem controleren of hij te lezen is met bijvoorbeeld powerdvd. Als dat dan al niet lukt dan ben je tenminste nog geen onderzetter rijker.

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry jongens het lag aan een oude versie van NERO. Ik had 6.0 en heb hem geupdate naar 6.3 en toen deed hij het wel 8)7

We denken allemaal te moeilijk ;) (vooral ik O-) )
Pagina: 1