Aangezien BTX weldra gaat doorbreken vond ik het maar niks om nu nog een nieuwe ATX kast te kopen.
Dus zat er niks anders op dan m'n oude AOpen HQ45 nog een beetje verder te verbouwen.
Op het programma staat het creëeren van een front intake, ongeveer volgens deze guide:
http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=2394
Dus om alles schoon glad te krijgen ben ik bij polyesterland een kilootje met glasvezel versterkte polyester plamuur gaan halen (2 componenten spul).
Jammer genoeg loopt het niet echt zoals gepland.
Voor ik op mijn front ben beginnen knoeien heb ik eerst de fanduct gemaakt, en maar goed ook.

De fanduct is opgebouwd uit twee halve stukken regenpijp en twee stukken plexi.
Aangezien de regenpijp en de plexi niet even dik zijn, is er een hoogteverschil dat ik dus wou wegwerken met plamuur.
Maar een halve dag later heb ik dus nog altijd niet het gewenste resultaat.
Het polyester is op sommige plaatsen precies nogal poreus zodat er diepe groeven ontstaan.
Anderhalf uur schuren heeft enkel als resultaat dat ik terug bijna op het plastic zit
Iemand een idee wat ik verkeerd doe, of hoe ik het wél glad krijg?
Ik dacht misschien dat ik de harder beter moest mengen, of iets meer gebruiken.
Maar als ik een minuutje zit te mengen wordt het spul al een beetje korrelig, en valt het haast niet meer proper aan te brengen.
Dus zat er niks anders op dan m'n oude AOpen HQ45 nog een beetje verder te verbouwen.
Op het programma staat het creëeren van een front intake, ongeveer volgens deze guide:
http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=2394
Dus om alles schoon glad te krijgen ben ik bij polyesterland een kilootje met glasvezel versterkte polyester plamuur gaan halen (2 componenten spul).
Jammer genoeg loopt het niet echt zoals gepland.
Voor ik op mijn front ben beginnen knoeien heb ik eerst de fanduct gemaakt, en maar goed ook.

De fanduct is opgebouwd uit twee halve stukken regenpijp en twee stukken plexi.
Aangezien de regenpijp en de plexi niet even dik zijn, is er een hoogteverschil dat ik dus wou wegwerken met plamuur.
Maar een halve dag later heb ik dus nog altijd niet het gewenste resultaat.
Het polyester is op sommige plaatsen precies nogal poreus zodat er diepe groeven ontstaan.
Anderhalf uur schuren heeft enkel als resultaat dat ik terug bijna op het plastic zit

Iemand een idee wat ik verkeerd doe, of hoe ik het wél glad krijg?
Ik dacht misschien dat ik de harder beter moest mengen, of iets meer gebruiken.
Maar als ik een minuutje zit te mengen wordt het spul al een beetje korrelig, en valt het haast niet meer proper aan te brengen.