Toon posts:

WD 160GB SATA leidt tot hangen bij verifying DMI pool data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een ASUS A7N8X Deluxe met daarop een 80GB Maxtor S-ata die op pri_sata1 steekt.

Altijd al goed gegaan, nu heb ik een WD 160GB sata bijgekocht. Ik steekt de schijf erin, sata kabel op sec_sata1, ik boot de PC, vlak na Bios word er mooi weergegeven de 80GB Maxtor en de 160GB WD. Maar dan na "Verifying DMI Pool data........" blijft hij hangen. Geen boot van windows dus.

In bios staat SCSI als eerste boot device, ik zet dan IDE-0 als eerste, zelfde probleem, ik trekt de sata kabel uit men mobo van de WD, pc start perfect op.

Ik verwissel de kabels, WD dus als primary en Maxtor als secundary, maar dan wilt hij niet booten van de HD :? Ook al zet ik in bios SCSI als eerst, of IDE-0 of IDE-1 en zet ik andere middelen aan, hij check dan naar CD, en dan boot hij die Nvidia boot manager.

Dus ik boot gewoon naar windows zonder die extra schijf, en steek die WD in omdat die toch plug and play zijn. Windows zegt nieuwe schijf gevonden, ik formateer de schijf, duurt een uurtje, en zet er dan wat kopie bestanden op.

Ik reboot, blijft weer hangen bij Verifying DMI Pool data.......

Maar als ik hem in windows erin steek gaat alles perfect, maar dat hoort toch niet?? :?

Verwijderd

Zeker dat in de bios alles juist staat? Alle schijven op AUTO? Je kan mss ook het bord eens extra laten zoeken welke hardware erin zit.

Ik ben vrij zeker dat het een bios probleem is, maar wat juist de oplossing is...

edit, SATA heeft toch geen master of slave settings. En waarom SCSI als eerste boot zetten als je die toch niet gebruikt doe gewoon A:\ - CD-rom - IDE 0

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de WD tool gedraait hierjuist, en na 2minuten zegt hij dat ik technical support moet contacteren met deze fout:

BUSY TIME-OUT
ERROR/STATUS CODE: 0134

En ik heb eens geboot met dus alle 2 de schijven eraan, en hij hangt niet na DMI Pool Data, maar hij start windows na 5 minuten ofzo :?

Verifying DMI Pool Data..... blijft 5 minuten op het scherm staan, en dan start windows, heeft zeker iets te maken met die Time-out error??

• remcohn
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025
laatste bios update al geprobeert? ouders PC had het zelfde probleem, zelfde combinatie (maar dan 120gig). bios update loste het toen op

remco

[ Voor 39% gewijzigd door remcohn op 28-07-2004 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
134 Busy Timeout
Timeout from checking busy bit. The drive has not responded back in the time allotted. This may be due to a defect with the drive or a bad connection. Check cable & retest. Replace the drive if the error repeats.

Ik heb de kabels eens verwissel --> zelfde probleem, van de Maxtor geboot met de kabel van de WD, alles gaat perfect.....

Dan maar eens bios-update proberen, heb het nog maar 1 keer gedaan en toen was het mislukt... :( :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe heb je de jumpers op de WD gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Geen jumpers omdat men Maxtor ook geen jumpers heeft.

Als je de jumper steekt op 1 & 2 disable je SSC ofzo, dit heb ik eens gedaan, juist hetzeflde....

Dan heb je nog pinnetjes, maar daar staat niet bij voor wat het dient...
Pagina: 1