Toon posts:

hidden share niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik zit met het volgende probleem wat je volgens mij simpel zou moet kunnen oplossen; ik weet het alleen ff niet.

Ik wil een hidden share mappen vanuit een andere pc als waar deze share staat.
Het betreft de share van partitie D$. Als ik de share will mappen dan krijg ik het volgende scherm waar ik dus geen user name kan invullen en zo dus de share ook niet kan mappen. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~weer0063/pics/delen.jpg

Wie helpt mij dit op te lossen? _/-\o_

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
D'r zit ook een optie 'verbinding maken met een andere gebruikersnaam' net voordat je dit scherm krijgt (het is een soort hyperlink) :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx My friend.... ik kan alleen nog steeds niet connecten. Heb admin user met pass geprobeerd, ook nog andere account met admin rechten maar kan er gewoon niet op. Geeft aan dat login unsuccessful is !!

Nee deze failure verandert de username ook weer terug in guest; klopt dit? 8)7

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vertel ook even over welke Windows we praten, zowel waar die share op staat, als waarmee je de share wilt benaderen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:20
gewoon eerst de schijf delen. rechter muis knop op de schijf -> eigenschappen -> delen en dan "van deze map een gedeelde netwerk map aanmaken" aanvinken. dan krijg je nu een aantal waarschuwingen over een hidden share enzo. je kan nu zonder wizzard de schijf de juisten instellingen geven

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Vertel ook even over welke Windows we praten, zowel waar die share op staat, als waarmee je de share wilt benaderen.
.
De Share staat op een XP Prof bak en ik wil de share mappen op een Enterprice SErver 2003 Bak.

Als ik probeer de partitie te sharen d.m.v. D$ geeft deze aan dat deze al bestaat. De partitie gewoon sharen zoals beschreven in vorige post door ymoona kan natuurlijk wel maar dan is de share niet beveiligd en kan iedereen deze maar zo benaderen.

Het is dus de bedoeling dat het een hidden share 'wordt' (blijft) alleen moet deze wel te mappen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
iemand die me kan helpen???

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Let er op dat sinds W2K3 de shares niet meer standaard open staan, zoals in W2K. Kijk even goed bij de share permissies en bij de security permissies.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Let er op dat sinds W2K3 de shares niet meer standaard open staan, zoals in W2K. Kijk even goed bij de share permissies en bij de security permissies.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~weer0063/pics/share_mmc.jpg

De hidden share staat dus open

• Mike Jarod
  • Niet online
Je gebruikt wel dit? :

code:
1
2
pc_naam_waar_share_op_staat\gebruiker_op_diezelfde_pc
bv WEIRDO\Administrator

Zijn de wachtwoorden leeg?

edit:
evt op die pc users aanmaken die ook op jouw pc staan + rechten (met exact dezelfde wachtwoorden)

edit2:
firewall?

[ Voor 34% gewijzigd door Mike Jarod op 28-07-2004 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah ik gebruik pcname gevolgd door gebruiker

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 19:49:
[...]

[afbeelding]

De hidden share staat dus open
Het feit dat je de share ziet houdt nog niet in dat je er zomaar bij kan. Heb je nu al de share en security permissies nagekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de share vernieuwen in het het MMC dat op de pic te zien is, geen properties optie beschikbaar.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

[foutje]

[ Voor 96% gewijzigd door Microkid op 28-07-2004 20:25 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je wel genoeg rechten op ntfs niveau :?

de root van een drive staat namelijk goed dicht standaard....

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
uuuhhh nu je het zegt...maar een dingf nog :X ik ben zo druk bezig geweest dat ik nu ff niet eens meer weet hoe ik dat check... het de rechten net alleen op share niveau bekeken

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zijn er geen ntfs machtigingen ingesteld; who fix the problem ????? _/-\o_

• Mike Jarod
  • Niet online
offtopic:
wil je aub niet zo kicken, gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif aub ;)

Verwijderd

Topicstarter
Snap echt niet wat het probleem zou kunnen zijn
Iemand nog slimme suggesties?

• Koffie
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Simple file sharing op die XP bak uitzetten :z

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
ok hoe doe ik dat

• Mike Jarod
  • Niet online
[search=simple file sharing]
FAQ Network Troubleshooting
Windows Operated Systems - FAQ

Zoveel moeite is dat toch niet :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ow, de share staat op de XP bak.. ok

dan moet je ook even in je security policy even aanpassen het volgende 'toegang tot deze computer via het netwerk weigeren', en dan het guest account daar weghalen

overigens kan je veel beter die XP bak in het domain hangen, dan heb je dat gezeik niet meer

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1