Lengte Netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 5.080 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

hier waarschijnlijk een stomme vraag:
hoelang mag de netwerkkabel tussen router en pc maximaal zijn?
moeten de kabels tussen de router en de verschillende pc's die ik er op wil aansluiten evenlang zijn of mag de kabel naar elke pc een andere lengte hebben.

alvast bedankt voor jullie reactie,

een nieuweling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
100 meter als maximum voor de kabellengte. De lengte van de verschillende draden maakt helemaal niks uit. Je kan er 1 van 3 meter hebben en 1 van 50 meter. Je zal het niet merken!!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

een standaard 10/100 base CAT5 netwerk-kabel mag maximaal 100 meter lang zijn.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Max 100 meter, mogen verschillende lengtes zijn. zolang de totale lengte van een switch/routerport tot je pc niet de 100 meter overschrijdt is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een utp kabel(netwerkkabel) mag maximaal 100m zijn. Als je langer wilt moet een een repeater tussen.
De verschillende kabels hoeven niet even lang te zijn.
Maar deze dingen had je ook makkelijk op kunnen zoeken.
edit: spuit elf 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus

Tinus

shit happens

hehe 4 keer dezelfde post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Zit er eigenlijk een minimum aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus

Tinus

shit happens

The Undertaker schreef op 28 juli 2004 @ 18:22:
Nee volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The Undertaker schreef op 28 juli 2004 @ 18:22:
Eh, een bepaalde minimum lengte is gewoon onpraktisch, hoe wil je twee NICs aansluiten met 1 CM kabel. Maar opzich is er geen minimum :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het 50cm was (ik weet niet meer waar). Ik wil 2 slimline desktop cases op elkaar plaatsen, een als firewall/router en nummer twee als web/mail/ftp/dns server en deze direct aan elkaar koppelen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

The Undertaker schreef op 28 juli 2004 @ 18:38:
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het 50cm was (ik weet niet meer waar). Ik wil 2 slimline desktop cases op elkaar plaatsen, een als firewall/router en nummer twee als web/mail/ftp/dns server en deze direct aan elkaar koppelen vandaar.
Ik heb ook zoiets gelezen in een NENxx meen ik.

Volgens mij is dat om Fastethernet componenten aan elkaar te knopen, daar mag de kabel tussen de devices niet langer zijn dan 5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 18:13:
Hoi,

hier waarschijnlijk een stomme vraag:
hoelang mag de netwerkkabel tussen router en pc maximaal zijn?
moeten de kabels tussen de router en de verschillende pc's die ik er op wil aansluiten evenlang zijn of mag de kabel naar elke pc een andere lengte hebben.

alvast bedankt voor jullie reactie,

een nieuweling
Sim-pel, Goo-gel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02
Zover ik weet is er alleen een minimum voor coax bekabeling (wat niet zoveel mensen nieuw zullen aanleggen). En dat was 0,5 OF 1 meter (weet het niet meer precies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel eens twee switchen aan elkaar gezet met 10 cm UTP kabel ! Geen problemen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Er is ook wel degelijk een minimum lengte voor Cat5.
0,5 meter
Dat een stukje van 10 cm ook werkt is het zelfde als roepen dat een platte ongetwiste ISDN kabel ook gebruikt kan worden als netwerkkabel.

Je hebt misschien wel verbinding, maar je kan er wel degelijk problemen mee ondervinden.
Het aantal twists zijn namelijk belangrijk voor de impedantie van de kabel. En hoeveel kunnen er in een stukje van 10Cm zitten :?

En, ohja.. Uh. TopicStarter: VOor als je het nog niet wist: 100 Meter (Of eigenlijk 300 feet) is de maximum lengte voor 100Mbit FD over Cat5e.
Gigabit kan ook over Cat5e, maar dan haal je de 100 meter niet. Dus de snelheid maakt ook uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 29-07-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

CyberJ schreef op 29 juli 2004 @ 15:19:
Er is ook wel degelijk een minimum lengte voor Cat5.
0,5 meter
en evengoed is makkelijk te vinden dat de total minimum lenge 7 feet of 2,5 m moet zijn:

http://episteme.arstechni...&f=469092836&m=5740903772

intel zegt dat. Maar aan de andere kant zijn er horden mensen die hebben vastgestel dat een 10 cm patch tussen 2 switches ook goed werkt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is een officiele minimum lengte. Dit is niet omdat het anders niet werkt, maar omdat je dan meer risico loopt op storingen door reflecties in de kabel. Deze lengte is inderdaad 0,5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Netwerkchannels (van switch tot pc) mogen max 100m zijn, waarvan 10m patchsnoeren(flexibel koperdraad). Volgens standaard TIA568 B.2 en IS11801 en EN50173...

Er is bovendien een beperking van MINIMUM 15m tussen het patchsnoer dat aan de kant van de switch zit, naar de eerst volgende connector. .. de reden: men had ondervonden dat reflecties (RL) bij connectoren voor problemen konden zorgen. Door namelijk te veel connectoren kort bijéén (nl switch, patchpaneel met patch cord en eerst volgende connector...)
Nu dit zorgt niet altijd voor problemen maar soms kan méér lengte beter zijn dan minder... trouwens analoge telefonie CAT3 mag tot 150m... de backbone is soms wel langer!

Btw... patchsnoeren : 1m patchsnoer wordt gezien als 1.2 m vaste kabel bij UTP en 1.5m bij SFTP (shielded, screended, foiled...) ... in de standaard ! Dus UTP snoeren 20% slechter als vaste kabel en SFTP 50% slechter... dit komt wellicht omdat de afwerking van shielded connector minder consistent is.

Gigabit over CAT5e, yep mogelijk, maar over CAT6 gaat dit twee keer sneller... helaas soms beperkt door PCI bus...

Connectie tussen twee NIC kaarten... geen idee of er een standaard beperking bestaat ... kdacht van niet...

succes, chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:31:Er is bovendien een beperking van MINIMUM 15m tussen het patchsnoer dat aan de kant van de switch zit, naar de eerst volgende connector. ..
15 meter? Daar heb nok nog nooit van gehoord. Ooit wel eens in een data-centre geweest? Die hebben echt geen 15-meter tussen hun switches zitten.
Gigabit over CAT5e, yep mogelijk, maar over CAT6 gaat dit twee keer sneller... helaas soms beperkt door PCI bus...
CAT5 is ook geschikt voor Gigabit. Zowel 100Mbit (802.3u) en 1000 Mbit (802.3z/802.3ab) werken met 100mhz. Het probleem met CAT5 bekabeling is dat de certificering geen testen verplicht die alle 4 de paren gebruiken.

De bekabeling mag dan wel maximaal 100 meter zijn, dat wil niet zeggen dat de transmissie ook perfect is. Uiteindelijk wil je bekabeling die de data netjes en strak naar het einde van de bekabeling brengt. Zelfs met CAT5e of CAT6 zijn lang niet alle kabels geschikt voor 100 meter. Je zal er in de praktijk wel geen last van hebben, maar je throughput kan zeker met 10-20% lager uitvallen door de lengte en/of kabel.

Maar ja, dat zal je voor thuisgebruik waarschijnlijk niet zoveel interesseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jeuj .. 100 meter, en dat was ook echt niet met google te vinden he ?
En anders wel met de search hier, had je gezien dat dit al minimaal net zo vaak is gevraagd als dat een kabel lang mag zijn.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.