Random crashes na installeren DDR?

Pagina: 1
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:41

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb vandaag m'n tweede Kingston KVR 512 MB/CL2.5 binnengekregen, in m'n pc gezet, opgestart, en daar begonnen de problemen:

- 1ste boot: raar beeld, strepen, wit/paars/zwart, niks herkenbaars, alles rare kleuren.
- 2e boot: alles ziet er uit zoals het hoort, ff 3Dmark runnen denk ik, begint test, en na 3 of 4 tests *poof* test weg, terug in windows, zonder foutmelding.
- 3e boot: zelfde als hierboven, ook in Battlefield Vietnam keert ie zonder foutmelding of wat dan ook terug naar windows. Zelfde bij Far Cry, Soldiers: Heroes of World War II, DTM 2 en eigenlijk alles.

In windows draait alles prima, nog niks raars gehad, maar zodra ik in een spel zit gaat het mis.

De timings van beide modules zijn exact het zelfde (standaard), en ik heb in het boekje van mijn mobo gekeken: in slot 1 & 2 kan beiden doublesided ram.

Ik heb nog niet geprobeerd om de nieuwe module in slot 3 te zetten, aangezien ik niks wil slopen, als de module zelf defect is(?).

Heeft iemand eerder dit soort problemen gehad, en wat zou een oorzaak kunnen zijn?

System specs: zie signature.

alvast bedankt,

Vincent

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:31

The_DoubleU

Tweaker in München

memtest86 vond geen problemen met je geheugen?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
The_DoubleU schreef op 28 juli 2004 @ 18:03:
memtest86 vond geen problemen met je geheugen?
ga ik direct proberen!

Verwijderd

hoogst waarschijnlijk is je geheugen defect ja, maar dat zal je vanzelf merken met memtest zometeen :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb nu 2 foutmeldingen (denk ik)

1 op 256 MB
1 op 726 MB

Wat zijn de dingen waar ik op moet letten?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
volgens mij is dat programma niet helemaal juist, heb heb nu 3x gerunned voor ong 45 min, en elke keer errors op een andere plek...

Is dat logisch, of zou het constant bij dezelfde range moeten zijn?

Verwijderd

Angeloonie schreef op 28 juli 2004 @ 20:32:
volgens mij is dat programma niet helemaal juist, heb heb nu 3x gerunned voor ong 45 min, en elke keer errors op een andere plek...

Is dat logisch, of zou het constant bij dezelfde range moeten zijn?
Zou normaal in dezelfde range moeten zitten, je zou ook nog eens Windows Memory Diagnostics uit kunnen voeren en evt. beide modules los testen.

Ik heb hier overigens een K8N Neo Platinum draaien met 2x een 512MB KVR module(Infineon chippies), CAS 3 @ 2.5, draait als een speer

Verwijderd

Mischien per ongeluk voeding stekker van die 9800 losgetrokken,
weet maar nooit.

probeer ook eens alles terug te clocken clear cmos en dan modules met de hand
(dus niet spd) op standaard in te stellen.
Als het dan wel werkt, weer alles langzaam weer naar 2200 Mhz opschroeven.
Kijk ook eens naar je dimm voltage, zet eens een stapje hoger.
En natuurlijk even proberen met alleen de nieuwe module (zou ik eigenlijk als eerste doen weet je tenminste zeker of het aan die nieuwe ligt)

Succes ermee

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staan de geheugentimings niet te strak?

Zie voor meer tips/suggesties ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Dat is het probleem juist, ik heb niks aan de timings van mijn geheugen veranderd.

Maar wat ik wel merk, is dat mijn mem frequency zich aanpast aan de CPUspeed/10, dus ipv op 200 Mhz, draaien ze bij mij op 220 Mhz, omdat mijn CPU speed 2200 Mhz is.

Ik heb gister teruggeclocked naar 2100 Mhz, en alles lijkt het nu gewoon te doen, tevens heb ik mijn modules omgewisseld, de nieuwe in slot #1, en de 'oude' in slot #2.
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 00:55:
Mischien per ongeluk voeding stekker van die 9800 losgetrokken,
weet maar nooit.

Succes ermee
Die krijg je dus echt niet los :9

Kan pas vanavond weer testen.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 29-07-2004 07:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Angeloonie schreef op 29 juli 2004 @ 07:46:
Maar wat ik wel merk, is dat mijn mem frequency zich aanpast aan de CPUspeed/10, dus ipv op 200 Mhz, draaien ze bij mij op 220 Mhz, omdat mijn CPU speed 2200 Mhz is.
Waaruit leid je dat af? Dat hoort namelijk niet. Welk mobo heb je?

edit:
Bij nader inzien, je weet toch wel dat je het geheugen meeneemt wanneer je gaat overclocken? Misschien heeft je CPU gewoon een multiplier van 10x B)

Voor de rest lijkt me dit gewoon een overclocking probleem :z Even de timings hoger zetten wanneer je verder overclockt. Of VDDR hoger zetten. Of andere geheugenreepjes nemen natuurlijk.

Voor de rest van overclocking basics verwijs ik je naar de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling :)

[ Voor 47% gewijzigd door BalusC op 29-07-2004 07:50 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
mijn multiplier is idd 10, is het niet mogelijk om los van elkaar over te clocken?

Pagina: 1