Toon posts:

[XP] video vertraagt alles extreem, nvidia gfx kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai thuis winXP SP1 met alle updates installed, op een AMD 2000+ , 512 ram en nvidia 5900XT gfx kaart.

Probleem is nu dat dikwijls op onregelmatige tijdstippen wanneer ik video files afspeel (mpeg, avi, xvid) alles plots verschrikkelijk traag gaat, de video gaat frame by frame en ik kan haast onmogelijk de media speler afsluiten doordat gans mijn systeem zo mega traag gaat.

ik gebruik de dualview functie van mijn gforce kaart en op mijn tv is het beeld altijd groen eens de vertraging start.

Het rare is dat dit niet altijd is, ...

Ik heb alle laatste drivers voor mijn gfx kaart en dit probleem komt zowel met wmp8 asl wmp9 als met zoomplayer of winamp voor...

iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

Greetzzz,

Coike

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Welke laatste drivers heb je dan? En hoe weet je dat de video kaart alles vertraagt? Staat deze er als process tussen die 100% CPU trekt ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 28 juli 2004 @ 19:07:
Welke laatste drivers heb je dan? En hoe weet je dat de video kaart alles vertraagt? Staat deze er als process tussen die 100% CPU trekt ofzo?
laatste tests waren met de forceware 61.76 en 61.77, ook heb ik met de laatste omegadrivers getest met hetzelfde resultaat 8)7

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
we need input..., data...., gegevens.
virusscanner actief (bijvoobeeld automatisch updates installeren aan, waar heb je gekeken, wat deed je al, probeerde je. etc.

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gechecked en inderdaad, telkens de video traag gaat neemt de mediaplayer alle resources in...

de programma's die ik op de achtergrond lopen heb zijn er m'n Mcafee antivirus en styleXP

Ik vind het wel nogal vreemd dat het beeld op m'n tv groen is telkens de video vertraagt, zou dit erop kunnen wijzen dat er een bug zit in mijn video kaart?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:59

SkyStreaker

Move on up!

Dit heb ik dus ook soms, het lijkt mij even of andere rare bug die heel erg veel resources trekt. Weet je wat mijn oplossing tot dusver is? Ace Media Player. Hij herkent veel formaten, ook wmv, asf, rm, qt, mov. (voor realmedia en quicktime moet je de daarvoor originele software installeren, dan kan ace ze ook afspelen) Een goed tooltje, want je kan ook een afspeellijst maken en deze opslaan, net als Winamp!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Jikra
Als je WM wilt houden zet dan de opties uit die 1) mappen monitoren 2)de CMDB aanpassen 3)internet raadplegen

edit: Toch heeft ook dat dan een oorzaak, je zult in/met eventviewer, devicemanager, perfmon etc erachter moeten komen waar een bottleneck in je systeem zit, tot nu toe kan dat zowel hard- als software zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Jikra op 29-07-2004 10:18 ]

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
Jikra schreef op 29 juli 2004 @ 10:15:
Als je WM wilt houden zet dan de opties uit die 1) mappen monitoren 2)de CMDB aanpassen 3)internet raadplegen

edit: Toch heeft ook dat dan een oorzaak, je zult in/met eventviewer, devicemanager, perfmon etc erachter moeten komen waar een bottleneck in je systeem zit, tot nu toe kan dat zowel hard- als software zijn.
K heb dus even geschecked in mijn eventlogs en dergelijke en hier is dus niks te vinden, alles lijkt doodnormaal 8)7

Ik begin stilaan bang te worden dat het hier om een hardware probleem zou kunnen gaan aangezien ik vorige week nogmaar een clean install gedaan heb van m'n windows (mijn pc is spyware free)

btw hoe zet ik de opties uit die 1) mappen monitoren 2)de CMDB aanpassen :?

• Jikra
In de opties van mediaplayer (versie?) (in mijn Engelse versie Tools > Options > Media Library
scuus CMDB m/z CDDB > uitvinken van de "automatic media information updates ..."
Zijn nog wat andere performance-verbeterende opties uit te vinken aldaar.

Een andere oorzaak kan een AVI probleem zijn, de explorer (niet IE) gaat daar niet helemaal lekker mee om. Het weergeven van de speelduur e.d. kun je uitzetten met een registrytweak, bij mij geeft dat een snellere performance. Ik weet niet of het een oplossing is, maar bij schaarse resources is alles meegenomen.

Jikra

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

tranztaz schreef op 29 juli 2004 @ 06:48:
Dit heb ik dus ook soms, het lijkt mij even of andere rare bug die heel erg veel resources trekt. Weet je wat mijn oplossing tot dusver is? Ace Media Player. Hij herkent veel formaten, ook wmv, asf, rm, qt, mov. (voor realmedia en quicktime moet je de daarvoor originele software installeren, dan kan ace ze ook afspelen) Een goed tooltje, want je kan ook een afspeellijst maken en deze opslaan, net als Winamp!
Heb je ACE MEdia player nou al eens is geprobeerd dan?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
ok, k heb nu ook met die ace mediaplayer getest -> same problem

iK ben ook op t web gaan zoeken naar die registry aanpassing en heb deze gedaan

(1. Open up regedit
2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}")

maar nog steeds dezelfde problemen... ik ben er stilaan gek van aan t worden 8)7 8)7

k heb ondertussen al een massa sites bekeken met windows hacks and tips enz.. maar nergens een oplossing te vinden, lat staan mensen met hetzelfde probleem |:(

i

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

tranztaz schreef op 29 juli 2004 @ 06:48:
(voor realmedia en quicktime moet je de daarvoor originele software installeren, dan kan ace ze ook afspelen)
Enigzins offtopic: Je hoeft niet per sé de originele software te installeren voor RM en QT. Er bestaan ook alternatieven voor. Zie hiervoor [search=quicktime alternative] en [google=real player alternative]

Signature

• Jikra
Dat is idd de key die ik bedoelde.
Ik ben eigenlijk aan het eind van m'n ideeën, behalve natuurlijk de full herinstall, zo kaal (hardware) mogelijk beginnen en memtests en hdd tests etc runnen om hardware-oorzaken zo veel mogelijk uit te sluiten, maar daar zit niemand op te wachten.
suc6.

Jikra

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat je 'zou' kunnen doen, is alles wat met geluid/audio te maken heeft (mediaplayer, codecs) te gaan verwijderen.

PC opnieuw opstarten en dan even een registrycleaner zoals bij www.jv16.org weg erover heen jagen.

Gebruik dan daarnaast een WHQL-driver die gecertificeerd is op jouw kaart en niet WHQL op een 6800 van Nvidia ofzo. Ook zie ik dat je AMD draait, dus probeer ook eens even de nieuwste nForce2 drivers of VIA Hyperion drivers.

Als laatste, vindt dit in je registry (of zelf even toevoegen):
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"LargePageMinimum"=dword:ffffffff (Als je hem tegenkomt, verander het in deze waarde)

Werkt dit nog niet, dan kan je Windows OVER je huidige installatie heen raggen, al je geinstalleerde tooltjes en andere meuk blijven geinstalleerd en al, het feit is alleen dat Windows dan grotendeels op standaard instellingen staat. Helpt dat nog niet, ja... Dan zit er niks anders op, je weet al wat ik bedoel.

Succes! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door SkyStreaker op 30-07-2004 10:12 ]

Pagina: 1