Ipod macformatted & macopener: XP pro crashes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 20:38

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Om de mac-geformatteerde Ipod van een vriend van mij te benaderen heb ik geprobeerd om met macopener in combinatie met ephpod de mac-schijf te "mounten".

Echter 2 maal crashte de PC (blue screen of death) na het opstarten van Ephpod.
Als ik de ipod in de usb poort laat zitten wil de pc niet herstarten, dus het lijkt alsof deze mount helemaal mislukt. Ik zie de ipod ook niet als HD in de verkenner.
Overigens doet mijn eigen windows formatted ipod het prima op deze pc.

Omdat ik de ipod van die vriend niet wil mollen heb ik het niet vaker geprobeerd en durf ik ook niet te experimenteren.

Een zoektocht op internet resulteerde in vage vergelijkbare klachten, maar alleen met oudere versies.

specs: xp pro, 3rd gen 40gb ipod, usb connectie

Mijn vraag is of iemand dezelfde problemen heeft (gehad), en of iemand al een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet er wel de Windows firmware opflashen he :P
Zie:

[rml][ iPod] wisselen tussen Windows en Mac[/rml]
ipod reformat to windows

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:26:
Je moet er wel de Windows firmware opflashen he :P
Juist niet als de iPod Mac geformateerd is...
Als de iPod HFS is geformateerd, Mac versie van
de software updater gebruiken, is de iPod FAT32
geformateerd, dan gebruik je de windows versie.

Simpelste oplossing is de iPod FAT32 te formateren.
Dit kan de Mac probleemloos lezen en schrijven,
en jij hebt geen rare programma's nodig...

Mocht je vriend toch de iPod HFS+ willen houden,
kun je MacDrive proberen, die opent niet alleen Mac
schijven, maar past ook de Windows-iTunes aan om
Mac iPods te accepteren..

[ Voor 34% gewijzigd door unSOUND op 28-07-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unSOUND schreef op 28 juli 2004 @ 21:29:
[...]

Juist niet als de iPod Mac geformateerd is...
Als de iPod HFS is geformateerd, Mac versie van
de software updater gebruiken, is de iPod FAT32
geformateerd, dan gebruik je de windows versie.

Simpelste oplossing is de iPod FAT32 te formateren.
Dit kan de Mac probleemloos lezen en schrijven,
en jij hebt geen rare programma's nodig...

Mocht je vriend toch de iPod HFS+ willen houden,
kun je MacDrive proberen, die opent niet alleen Mac
schijven, maar past ook de Windows-iTunes aan om
Mac iPods te accepteren..
:Z
O.D.Smolik schreef op 21 juli 2004 @ 22:49:
Als je eerst onder windows hebt gebruikt en dan onder mac, dan zou het gewoon moeten werken.
Mijn vriend heeft windows en ik mac, hij haalt regelmatig muziek van mijn mac af met itunes.
unSOUND schreef op 21 juli 2004 @ 23:00:
Is geen enkel probleem.

Mac kan zowel Mac als Windows structuur lezen,
Windows alleen Windows structuur.
Dus:
Heb je een Mac iPod, dan kun je die alleen op de Mac gebruiken, heb je een Windows iPod, dan kun je die zowel op de Mac als op de PC gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Jan je zit er naast, ik gebruik een Mac iPod zowel op de verschillende Mac's als met McDrive op een WinXP en een W2K bak.

@TS, ik heb daar nooit crashes mee gehad.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Jan heeft het wel bij het juiste eind, want om een HFS+ schijf te bekijken op een PC heb je extra software nodig, want Windows ondersteund native geen HFS+.

Het is dus wel mogelijk, maar via een omweg. Ikzelf zou kiezen voor een native aanpak dus de iPod FAT32 formateren, ben je ook niet afhankelijk van software... stel je voor dat je een keer naar iemand die geen software voor HFS+ schijven heeft, kun je dus niks met je iPod... Is de iPod FAT32, kun je hem overal inpluggen zonder een installatie CD van MacDrive bij je te moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

TS begint met de melding dat hij Macopener (Connect your Macintosh Apple iPod with a Windows PC!) gebruikt heeft, dat is net als McDrive een progsel om op een pc een Mac iPod te lezen, het probleem bestaat pas bij het gebruik van Ephpod dus ik verwacht dat er in die hoek gezocht moet worden.
Misschien een ander WinPod progsel proberen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
@botoo:
correct.

Echter de mac disc wordt al niet weergegeven in de verkenner, dus het probleem ligt waarschijnlijk toch bij macopener.

Die mac ipod wil ik niet fat32 formatteren, aangezien hij een apple pc aan wil schaffen. Wel wil ik zijn muziek op HD zetten. (Eenmalige actie)

Werkt mcDrive met ephpod? Ben niet bekend met itunes, maar ik begreep dat je muziek van je ipod hiermee niet terug op HD kunt zetten. Ephpod kan dit in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik weet niet of Ephod met McDrive werkt, maar met McDrive kan je de muziek ook van de iPod afhalen, gaat een beetje omslachtig maar als het toch niet vaak hoeft . . .

free trail :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
botoo schreef op 29 juli 2004 @ 17:02:
Ik weet niet of Ephod met McDrive werkt, maar met McDrive kan je de muziek ook van de iPod afhalen, gaat een beetje omslachtig maar als het toch niet vaak hoeft . . .

free trail :)
Ok bedankt, maar wat is omslachtig? Kan je in 1 keer 25GB aan muziek ophalen inclusief tags & filenames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik gebruikte altijd XPlay met mijn eerste iPod die ook Mac was. Die stamde ook uit de tijd dat ze alleen als mac te krijgen waren. Werkt prima. Info (en volgens mij trial) is wel te vinden op www.mediafour.com

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

XPlay en McDrive zijn alletwee van Mediafour. XPlay is een soort klein, speciaal op de iPod gericht, zusje van de McDrive.

In tegenstelling tot de eerste versies kan je met XPlay nu blijkbaar ook je mp3's weer van de iPod afhalen (dus heb je McDrive niet nodig).
Drag your songs off off your iPod to transfer them to your computer's hard drive.
:)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
botoo schreef op 29 juli 2004 @ 18:46:
XPlay en McDrive zijn alletwee van Mediafour. XPlay is een soort klein, speciaal op de iPod gericht, zusje van de McDrive.

In tegenstelling tot de eerste versies kan je met XPlay nu blijkbaar ook je mp3's weer van de iPod afhalen (dus heb je McDrive niet nodig).

[...]
:)
Xplay ziet er prima uit, dat ga ik proberen!

Hoewel mijn vraag nog onbeantwoord is (reden van de crash) denk ik dat ik genoeg tips heb om er uit te komen.

Mensen bedankt allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op 28 juli 2004 @ 23:21:
TS begint met de melding dat hij Macopener (Connect your Macintosh Apple iPod with a Windows PC!) gebruikt heeft, dat is net als McDrive een progsel om op een pc een Mac iPod te lezen, het probleem bestaat pas bij het gebruik van Ephpod dus ik verwacht dat er in die hoek gezocht moet worden.
Misschien een ander WinPod progsel proberen?
Mijn excuses, je hebt het volledig bij het rechte eind. Met dit programma zou het idd mogelijk moeten zijn om een Mac iPod te lezen.

Largow: Waarom niet FAT formatteren? Volgens mij kan je m dan nog steeds gebruiken met je mac hoor.
Maargoed, je geeft al aan dat je er wel uit kan komen, dus ik denk dat het niet nodig zal zijn om m te formatteren :)

edit:
Largow schreef op 30 juli 2004 @ 15:04:
[...]

Als ik hem formatteer ben ik alles wat er nu op de ipod staat kwijt. Dat moet dus zowiezo eerst naar HD als backup. Vandaar!
OK, duidelijk :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 12:36:
[...]

Mijn excuses, je hebt het volledig bij het rechte eind. Met dit programma zou het idd mogelijk moeten zijn om een Mac iPod te lezen.

Largow: Waarom niet FAT formatteren? Volgens mij kan je m dan nog steeds gebruiken met je mac hoor.
Maargoed, je geeft al aan dat je er wel uit kan komen, dus ik denk dat het niet nodig zal zijn om m te formatteren :)
Als ik hem formatteer ben ik alles wat er nu op de ipod staat kwijt. Dat moet dus zowiezo eerst naar HD als backup. Vandaar!
Pagina: 1