[W2k] Hoe Services settings automatisch in te laten stellen?

Pagina: 1
Acties:

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Hoi,

onder w2k server heb onder (mmc) services een waslijstje van services staan. Nu zit er bij elk service een tabblad Recovery. Wat te doen bij een eerste recovery.. wat bij een 2de en bij een 3de... Nu wil ik deze dus voor een deel hetzelfde instellen maar om deze nu 1 voor 1 af te gaan lopen is een oplossing maar niet de oplossing, neem aan dat je bepaaldze zaken wilt automatiseren en dit is er bij mij 1 van. Ik heb al via google gekeken maar word er niet veel wijzer uit. Ik weet dat het in je registry zit alleen niet welke key's er nu exact voor gebruikt worden. HKLM/system/services/... maar wat er hier precies veranderd moet worden en waarin.. das mij niet duidelijk.

Kan iemand mij hierbij misschien helpen ?

Greetz,
Vaguh

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Messenger

Klik die eens aan in regedit en sla'm op of neem een screenshotje
dan pas je de service messenger precies zo aan als je hem wilt hebben, gewoon vanuit mmc..
en dan ga je in regedit weer kijken hoe die veranderd is.
Bekijk desnoods nog even een andere service en stel die exact hetzelfde in en kijk daarna of die ook exact op dezelfde manier veranderd is..

Dan weet je 'wat' er verandert.. en ik denk dat je alleen de DWORD FailureActions hoeft te hebben...
Die wordt aangemaakt als je iets aan je recovery meuk van je service verandert.. dus als je nog niets gedaan hebt aan je recovery van je service dan staat die er nog niet.
Probeer die DWORD eens te copieren naar een andere service en kijk dan eens of je recovery dinges dan voor die service ook gelijk goed staat... als dat zo is dan hoef je dat alleen maar te copieren naar al je services en dan heb je voor al je services de recovery ingesteld..

Nu nog uitvinden welke cryptische naam uit regedit er bij de beter leesbare servicenaam in mmc hoort :P

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
possamai schreef op 28 juli 2004 @ 20:18:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Messenger

Klik die eens aan in regedit en sla'm op of neem een screenshotje
dan pas je de service messenger precies zo aan als je hem wilt hebben, gewoon vanuit mmc..
en dan ga je in regedit weer kijken hoe die veranderd is.
Bekijk desnoods nog even een andere service en stel die exact hetzelfde in en kijk daarna of die ook exact op dezelfde manier veranderd is..

Dan weet je 'wat' er verandert.. en ik denk dat je alleen de DWORD FailureActions hoeft te hebben...
Die wordt aangemaakt als je iets aan je recovery meuk van je service verandert.. dus als je nog niets gedaan hebt aan je recovery van je service dan staat die er nog niet.
Probeer die DWORD eens te copieren naar een andere service en kijk dan eens of je recovery dinges dan voor die service ook gelijk goed staat... als dat zo is dan hoef je dat alleen maar te copieren naar al je services en dan heb je voor al je services de recovery ingesteld..

Nu nog uitvinden welke cryptische naam uit regedit er bij de beter leesbare servicenaam in mmc hoort :P
maar hoe kom er erachter dat dit idd alleen hier veranderd word? het gaan nml om een server installatie die 'k geautomatiseert wil hebben. En dan wil je graag wat zekerheid hebben. Is er een manier om bijv een service handmatig te laten crashen ? want 'k moet wel zekerheid hebben. En (sorry for saying) niet een " 'k denk dat je alleen Dword moet veranderen" . Maar dat begrijp je denk ik (hoop ik) wel. In ieder geval bedankt voor de hulp ben weer een stapje dichterbij de oplossing ;)

Mvg
Vaguh

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een service crashen kan je doen door het process te killen in taskmgr oid - maar ik denk dat je eens op zoek moet naar de syntax van 'sc qfailure' en 'sc failure' - hiermee kan je dit soort zaken regelen zonder dmv. de SCM :)