Toon posts:

hostname voor KPN Direct-ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zijn we overgestapt van XS4ALL naar KPN Direct ADSL en dat gaat prima.

Nu hadden we bij XS4ALL de hostname laten instellen op kantoor.peppered.nl, staat mooi. Dit willen we dus ook bij de nieuwe verbinding (is nu ip51cf1174.direct-adsl.nl). Zelf heb ik de DNS van de domeinnaam al aangepast.

Voor dat we overstapten had ik iemand van KPN aan de lijn die vertelde dat dat geen probleem is, nu we zijn overgestapt hoor ik dat het niet mogelijk is. Is er iemand anders die bij de KPN zit en het WEL heeft? Dan kan ik ze weer eens bellen })

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Begrijp je wel wat Direct ADSL is? Puur ADSL zonder fratsen.. lijkt C1000 wel _/-\o_

Maar ik denk dat KPN niet (snel) je hostname aan je ip gaat koppelen. Het is niet voor niks een 'kale' lijn.

Ik verwacht dat KPN zegt, meneer dan moet u een business abonnement nemen of u had fijn bij Xs4all moeten blijven!

[ Voor 3% gewijzigd door slaay op 28-07-2004 16:05 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik zeker wel en daarom ben ik overgestapt. Scheelt elke maand een paar Euro en de extra diensten gebruik ik toch niet.

Nu had een medewerker vooraf gezegd dat ze het WEL doen. Geen ramp als het niet kan, maar wel jammer. Misschien dat ik nu gewoon de verkeerde persoon aan de lijn had, of dat hij me niet begreep. Hoe dan ook, als er iemand is die het WEL heeft, kan ik die als voorbeeld geven.

Overigens was de reactie vooral: "nee meneer kantoor@peppered.nl kan niet, wij zijn geen provider", ook nadat ik drie keer verteld had dat het niets met e-mail te maken heeft en dat die "@" een "." moet zijn... :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 16:13 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Aangezien dat nou eenmaal het niveau van die helpdesk daar is, denk ik dat ze je aanvankelijk gewoon verkeerd hebben voorgelicht. Waarschijnlijk namen ze aan dat je vroeg of de fwd dns mogelijk was; wat natuurlijk gewoon kan omdat KPN daar niets mee te maken heeft, en snapten ze toen niet dat je de reverse dns lookups ook graag correct wilt hebben ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
81.207.17.116 in je dns zetten bij die >> kantoor.peppered.nl
Dat zou moeten werken , dan 24 uur maximal wachten en het zou moeten werken voor iedereen van buiten af.

hmmm, ik doe net een lookup en het werkt gewoon en staat al goed bij mij in de dns wat ik kan zien.
Denk nog even wachten dan voordat ie overal doorgevoerd is in de DNS servers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Niels, maar dat bedoel ik niet. Zoals ik al schreef heb ik de DNS al aangepast. Maar doe nu eens een reverse DNS lookup voor dat IP, dan krijg je blabla.direct-adsl.nl. Daar wil ik OOK kantoor.peppered.nl...

Inderdaad intoxicated, daar ben ik bang voor...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 16:20 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
De meeste providers doen dit niet, XS4all idd wel. Een provider kán het wel doen, dus misschien dat je als je een technisch iemand aan de lijn hebt je hem nog kan overtuigen dat iemand tegen jou verteld heeft dat het wel mogelijk was, dat hij het doet.... Ik geef je alleen weinig kans.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het niveau van de DirectADSL helpdesk lijkt me niet zo hoog dat je op een antwoord van hun kunt vertrouwen. Ik heb ze eens gebeld toen ik op zoek was naar een ADSL provider en wat meer wilde weten en kreeg iemand van de helpdesk aan de lijn die niet wist wat een IP adres is |:(

Ik heb 10 minuten in de wacht gestaan terwijl de helpdesk een andere helpdesk belde om mij te kunnen vertellen of je bij DirectADSL een vast of een dynamisch IP-adres krijgt (een vrij simpele vraag in mijn ogen).
Ik kreeg uiteindelijk weliswaar het antwoord wat ik wilde maar had toen zo weinig vertrouwen meer in het antwoord dat ik maar uitgeweken ben naar een "echte" provider. Ik betaal liever € 5 meer voor een provider met mensen die hun vak kennen.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Directdsl snappen zelf niet dat ze eigenlijk wel provider zijn, maar 't komt er op neer dat ze zulke dingen gewoon niet doen, kost teveel tijd en gedoe. Bij xs4all heb ik als reversed hostname xsdenied.nl en dit kun je zelf netjes aanpassen.

Dus, even overstappen maarweer. :P
Pagina: 1