Toon posts:

drive-mappen bij opstarten win9x-bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
soms is op pa's bak een share-drive van m'n server ineens foetsie .. (ineens omdat pa .. you know;))
die drives zijn gewoon gemapped, maar als er bijvoorbeeld geen verbinding is oid. dan wordt er meteen de vraag gesteld of er bij de volgende keer opstarten nog naar gekeken moet worden.. meestal wordt er dan dus te snel geklikt (drive foetsie als gevolg).
en nou wil ik dat bij het opstarten, meteen de drive gemapped wordt op een vaste drive-letter .. hoe ik doe:)?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je een Windows NT 4-bak of Windows 2000 Server als server hebt draaien, kan je een loginscript maken. Daarvoor moet je wel een domein maken als je dat nog niet hebt. Dan maak je gebruikersaccounts en bij die accounts kan je op je server een loginscript maken. Zo'n script ziet er bijv. zo uit:

ECHO OFF
NET USE F: \\NTSERVER\GEBRUIKERS\PA
NET USE G: \\NTSERVER\GEDEELD\MP3

Als het verbinden dan niet lukt, dan krijg je geen foutmelding. Je kan er ook andere dingen mee doen, zoals bv. automagisch virusdefinities van McAfee updaten.

Gewoon een batchbestandje dus. Het loginscript moet in een bepaalde directory staan geloof ik, of je kan dat zelf aangeven. Standaard moettie in \Winnt\system32\repl\export geloof ik.. of zoiets.

Als je het precies wilt weten of meer over loginscripts, stuur dan ff een mailtje.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je kan ook gewoon in het opstarten menu een batch bestand maken.
(met notepad bijv. en de extensie .bat geven)

@echo off
net use x: \\servernaam\share

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem