Amd duron Proc Van mobo afsolderen

Pagina: 1
Acties:

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Hey,

Ik ben net tot te ontdeken gekomen dat ik hier nog een Mobo heb liggen met een Amd duron Mobile Proc 850 Mhz.Maar deze proc zit vastgesoldeerd aan het moederbord.....En het moederbord Is klote (eagletec) Dus daar kan je nixs veranderen aan de Mp en voltage enz.....Maar ik heb nu een proggie waarmee je de Mp van mobile zelf kan instellen....maar ik wil de proc In een andere mobo doen en dan Flink Oc'en :*) Maar kan ik een vastgesodeerde Proc van het moederbord afhalen....

Bl44t

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk niet dat deze processor na een de-soldeerbehandeling nog gaat passen op een standaard socket.

Hoe zijn je soldeerskills :*)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
kan je hem niet los "fohnen" van onder?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

arjants schreef op 28 juli 2004 @ 15:51:
Ik denk niet dat deze processor na een de-soldeerbehandeling nog gaat passen op een standaard socket.

Hoe zijn je soldeerskills :*)
dat denk ook, sowieso twijfel ik of het een normale socket a vormgeving heeft als hij gesoldeerd is. en voor een paar knaken heb je een gewone oude duron.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Misschien lukt het met een desoldeer station met afzuiging. Dan heb je nog kans dat je de pootjes onder de CPU heel laat.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. is eigenlijk niet mogelijk... Waarschijnlijk heeft de proc alleen maar de core met pootjes en dus niet de grootte zoals deze normaal is bij een Socket A mobo...

Verder is het zo dat eigenlijk elk mobo multi layer is dus dat je een heeeeel erg grote bout nodig hebt om alles warm te krijgen (je maakt niet alleen dat ene kleine plekje warm maar door de verschillende lagen vloeit een heleboel warmte naar andere onderdelen van je mobo) Ook is dit zo gesoldeerd dat waarschijnlijk de pootjes van onderen weer afgeknipt zijn = heel korte pootje's waardoor je er al niks meer mee kan...

Al met al zou ik dus niet eens willen proberen om dit te doen maar gewoon een nieuwe proc kopen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
HE, eagletec, een maat van mij heeft een eagletec mobo met een XP Pro 2000, wat eigenlijk een duron 1300 is. Heeftook geprobeerd maar is niet gelukt.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
jealma schreef op 28 juli 2004 @ 18:11:
HE, eagletec, een maat van mij heeft een eagletec mobo met een XP Pro 2000, wat eigenlijk een duron 1300 is. Heeftook geprobeerd maar is niet gelukt.
Ja klopt dat zijn altijd van die verkoopoplichtingtrucs die alleen werken bij goedgelovige, niet goed voorgelichte, onwetende consumenten.
Ik vind dit misleiding :r 1e klas mjah.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

De reden voor deze truuk: hiermee wordt een rating aangegeven waarmee aangeduid wordt hoe aan welke snelheid een Celeron zou moeten werken. (of zoiets)

Die all-in-one bordjes zijn wel ok, heb er veel gekocht om goedkope pc's te verkopen. Goed genoeg om te surfen/MP3/email/MSN/... etc

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Hmm,Okee dat gaat me dus niet lukken....Maarik heb hier ook nog een duron 1600 liggen Die wil ik dus modden maar daar zit een coating over de L2 & L1 bruggen waadoor je ze dus niet kan unlocken & Cache mod.Nu heeft een winkel by in de buur een duron 950 Mhz ,1100 Mhz.en 1200 ,Volgens my zit er over de 950 Mhz geen coating op..Maar zit er by de 1100 Mhz en de 1200 Mhz ook geen Coating erover heen?

Bl44t

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Seagate schreef op 28 juli 2004 @ 18:37:
Hmm,Okee dat gaat me dus niet lukken....Maarik heb hier ook nog een duron 1600 liggen Die wil ik dus modden maar daar zit een coating over de L2 & L1 bruggen waadoor je ze dus niet kan unlocken & Cache mod.Nu heeft een winkel by in de buur een duron 950 Mhz ,1100 Mhz.en 1200 ,Volgens my zit er over de 950 Mhz geen coating op..Maar zit er by de 1100 Mhz en de 1200 Mhz ook geen Coating erover heen?
Dat zijn nog DUrons met een Morgan core (een hele oude), die zullen lang niet zo goed overclocken als de niewere durons (1400, 1600, 1800). Coating kun je erafschrapen, zoals in het topic dat je daarover geopend hebt is gezegd (als ik het me goed herinner).

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Ok Ik zal het eens proberen By me duron 1600 :) Alleen die L2 Bruggen Zijn focked klein.....

Bl44t

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 18:27: Die all-in-one bordjes zijn wel ok, heb er veel gekocht om goedkope pc's te verkopen. Goed genoeg om te surfen/MP3/email/MSN/... etc
Zijn wel oke??? , je kunt er nauwelijks windows xp op installeren zonder dat ie foutmeldingen geeft :r Echte zooi... (sorry TS >:) )

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

jealma schreef op 28 juli 2004 @ 19:49:
[...]

Zijn wel oke??? , je kunt er nauwelijks windows xp op installeren zonder dat ie foutmeldingen geeft :r Echte zooi... (sorry TS >:) )
? Tjah, je hebt kenners en kenners ;) :+

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31

Thandor

SilverStreak

Ik zou die nieuwe duron maar gaan oc'en. Mijn Duron 1800 heeft zonet 2565MHz gehaald met luchtkoeling. 2,075vCore. Toen hij op 2565MHz liep was de CPU 59graden, dus hij moet nog wel hoger kunnen in de winter :P, 2,6GHz zeker wel.

Een Morgan (900 tm 1300) is niet goed te oc'en. Mijn 1200 liep eerder op 1400 met 1,85V.
Duron 600 gaat wel makkelijk op 950 @ 1,85V :)

Maar ik zou zeggen --> Neem die nieuwe duron's. Die zijn super :P. (Ik heb een 0421 APMW)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 18:27:
De reden voor deze truuk: hiermee wordt een rating aangegeven waarmee aangeduid wordt hoe aan welke snelheid een Celeron zou moeten werken. (of zoiets)

Die all-in-one bordjes zijn wel ok, heb er veel gekocht om goedkope pc's te verkopen. Goed genoeg om te surfen/MP3/email/MSN/... etc
Net iets anders dus. De AMD ratings zijn niet gebaseerd op hoe hard een intel proc loopt, maar zijn een vergelijking met hun eigen oude procs.

De rating verhoud zich geloof ik tot een 1 Ghz proc zonder cache

* YoupY wil verder eigenlijk wel eens pics zien van die plank :9

[ Voor 6% gewijzigd door YoupY op 30-07-2004 17:20 ]

Pagina: 1