2 geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

• Excal
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-08 13:39
Ik heb vandaag een Soundblaster audigy 2 ZS in m'n systeem geinstalleerd. Daarvoor gebruikte ik gewoon de onboard sound die op de MSI K8TNeo zit.

Nu was ik van plan om het TeamSpeak geluid via m'n onboard kaart te laten lopen en het overige geluid via de SB. Echter na instalatie van de SB is het onboard geluidskaartje geheel uit windows verdwenen :?.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen of dat dit sowieso wel mogelijk is.

systeem specs: AMD643000+, 512MB intern, MSI K8TneoFisr2, Maxtor 120GBsata, Radeon 9800pro, SBaudigy2zs, WinXPprof

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00

mvds

Totally awesome!

Ten eerste, waarom zou je dat willen?

ten tweede, ik denk dat in je bios de onboard audio op auto staat. Oftewel, hij detecteerd of er een andere geluidskaart word gebruikt en schakeld zichzelf dan uit als dit het geval is.

Maar je kan gewoon gebruik maken van één geluidskaart hoor....

Verwijderd

Ik weet niet hoe het kan dat ie verdwenen is, maar ik gebruik voor teamspeak me onboard geluid (nforce2 mobo) en voor de rest me SB live, werkt fantastisch, nog nooit problemen meegehad. Op de SB zitten me 5.1 boxen en op de onboard kaart me headset.

Verwijderd

dat heb ik ook gehad, (wel met andere geluidskaart) mijn oplossing was: de cdrom die je bij je mobo hebt gekregen, daar de drivers van je onboard geluidskaart installeren

• Excal
@obsidian
Ik wil dit omdat ik dan TS via de Headset kan gebruiken zodat dit niet over m'n 5.1 set komt (beetje zonde)
En in m'n bios staat de soundkaart gewoon op enable dat is het probleem dus niet.

@xW!re
Mooi dat het kan. Ik hoop dat ik het hier ook zo aan de gang kan krijgen.

@Lamber
Ik heb dus de drivers voor m'n onboard sound opnieuw geinstalleerd. Dit heeft voor mij echter geen effect gehad.

• Excal
Ben nog druk op zoek geweest maar heb niets meer gevonden :'( (google/forums). Iemand hier nog een idee?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:34
edit:
Ik moet leren lezen :X

[ Voor 91% gewijzigd door ReZ1987 op 30-07-2004 19:48 . Reden: er stond geblaat :X ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Het moet wel werken, ik heb een TerraTec DMX 6 Fire and Audigy. Enige probleem wat ik altijd heb is dat ik eerst al me karten eruit moet trekken, me audigy erin prikken, dan die installeren, dan terrapech kaart erin en die installeren, andersom werkt niet.....Bij mij dan....En daar bij gebruik ik ook nog bluetooth audio voor skype dus het moet allemaal wel werken, per app. kan je vaak instellen welke device er gebruikt moet worden

-

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Uhm probeer anders je kaart in ander slot te prikken i.v.m. met IRQ's

-

Pagina: 1