pcm cia poort op laptop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
hallow
Ik heb al gezocht voor dit probleem maar de topics waren of gesloten vanwege te weinig informatie of er was geen antwoord gegeven.

Ik heb een EASY NOTE VX 4612C DVD laptop van packard bell waarbij ik een sitecom cardbus pc card fast ethernet 10/100 mbps netwerkt kaart heb. het is een 32 bits kaart volgens mij kon je dat zien als er een goudkleurige connector op zat.
nu is het probleem dat de laptop in kwestie de netwerkkaart niet meer ziet. Als ik hem in de pcm cia poort stop dan komt er geen bericht van nieuwe hardware gevonden. zelf detecteren helpt ook niet. windows ziet hem gewoon helemaal niet.
ongeveer een half jaar geleden deed deze kaart het WEL in deze laptop maar na een tijd dat de laptop niet gebruikt werd ziet hij hem niet meer. het ligt volgens mij niet aan de kaart want hij werkt in een andere laptop wel gewoon. ik heb al meerdere keren een format uitgevoerd en windows 98 geprobeerd en ook windows xp proffesional. tevens heb ik de pcmcia socket verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw laten installeren maar dit werkte ook niet :r
de laptop wordt trouwens altijd op het lichtnet gebruikt dus te weinig stroom lijkt me niet het geval.
Weet iemand een oplossing voor het probleem?
alvast bedankt :)

specs
EASY NOTE VX 4612C DVD laptop van packard bell
jaar: 2000 ongeveer
processor : intel celeron 500 mhz processor
geheugen: 192 mb ram
harde schijven: een 8 gb met windows 98.
en een 20 gb met windows xp professional. (ze worden verwisseld en zijn niet tegelijkertijd bruikbaar)
videokaart: Rage mobility-m pci 4mb
onboard modem
en verder 2 pcm cia poorten.

ik heb mijn best gedaan zoveel mogelijk informatie te geven over het probleem.

http://home.wanadoo.nl/robbertdeboer/platform_l1.jpg
link naar een plaatje van de laptop

• Satch
  • Niet online
kick: weet er echt niemand een oplossing of is dit misschien in een winkel te vervangen als de pcm cia poort wellicht kapot zou zijn?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 15:50

Nobby

Nuts!

DAlchemist schreef op 21 juni 2004 @ 14:55:
[...]

Je hebt kans dat die NICjes Cardbus zijn en dit wordt wel aardig vaak ondersteund door oude laptops, ik heb het werkend gekregen op een oude toshiba (133mhz)

Je moet dan in het bios "PC Card Controller Mode" naar "Cardbus/16-bit" ipv "PCIC Compatible" zetten.

Het NICje wat ik gebruik is een 10/100Mbps 32bit/CardBus adaptertje van SafeWay/Sweex.
Uit dit topic: [rml][ Laptop] PCMCIA Netwerkkaart[/rml]

Dit al geprobeert? Want ik vond m'n eigen post terug m.b.v. de search :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nobby op 29-07-2004 16:12 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Satch
  • Niet online
nou in mijn bios staat niks dat te maken heeft met pcmcia en hij heeft het altijd al gedaan in deze laptop dus :S er staat wel iets met parralel maar dat zal het denk niet zijn .
bios: AMIBIOS HIFLEX version 1.19 is het ik ga denk maar even zoeken voor een nieuwe versie :)

ik heb wat updates op de packard bell site gevonden voor bios en pcmcia poorten ik ga ze nu proberen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Satch op 29-07-2004 17:09 ]

• Satch
  • Niet online
de nieuwe bios is gelukt en er staan geen nieuwe opties bij.
de andere updates hebben ook niks uitgehaald :'(
heeft er iemand nog een idee wat ik kan doen?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Het is gewoon pcmcia en niet pcm cia, de CIA heeft er niets mee te maken, en dat slechte computertijdschrift ook niet :)

Heb je al geprobeerd om een ander pcmcia kaartje te proberen? Kan je misschien in je laptop kijken en checken of de connector nog goed is, geen verbogen pinnetjes?

• Satch
  • Niet online
laatste woord: het lukt niet om te fixen dus koop ik wel een usb netwerkkaart :)
toch bedankt voor jullie moeite
Pagina: 1