[Dan Brown Boeken] Informatie correct?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb in de vakantie twee boeken van Dan Brown gelezen: Angels & Demons (Het Bernini Mysterie) en The Da Vinci Code.
De informatie die in het boek besproken wordt over kunst en godsdienst is aardig interessant, maar ik vraag me af wat het waarheidsgehalte daarvan is.

Bijvoorbeeld over Jezus, waarover allerlei informatie in de doofpot is gestopt omdat het niet binnen het geloof paste. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens zoveel voorbeelden heb, eigenlijk alleen maar dat Jezus een gewone sterveling is en een kind heeft verwekt.

Mijn (diepgaande) kennis van het geloof ik niet super, daarom dacht ik laat ik het hier eens posten. Is het geloof een grote leugen en verdraaiing van de werkelijkheid?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

oZner schreef op 28 juli 2004 @ 15:04:
De informatie die in het boek besproken wordt over kunst en godsdienst is aardig interessant, maar ik vraag me af wat het waarheidsgehalte daarvan is.

Bijvoorbeeld over Jezus, waarover allerlei informatie in de doofpot is gestopt omdat het niet binnen het geloof paste. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens zoveel voorbeelden heb, eigenlijk alleen maar dat Jezus een gewone sterveling is en een kind heeft verwekt.
Tjah, dat is wel erg weinig om een topic over te beginnen, vind je ook niet? Je zou op zijn minst wat meer kunnen vertellen over wat er in die boeken staat.
Mijn (diepgaande) kennis van het geloof ik niet super, daarom dacht ik laat ik het hier eens posten. Is het geloof een grote leugen en verdraaiing van de werkelijkheid?
Dit schreeuwt 'troll'. Ik stel voor dat je wat vriendelijker en duidelijker probeert te verwoorden waar je over wilt discussieren en een wat betere aanzet voor een topic geeft. Kijk ook even naar bestaande en zelfs actieve topics over het geloof.

[ Voor 4% gewijzigd door Confusion op 28-07-2004 17:13 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.