Ik heb thuis een PC die ik gebruik om TV mee te kijken en bijvoorbeeld te timeshiften (gebaseerd op MythTV. Het probleem is dat ik bij aanzetten van de TV deze expliciet op SCART 1 moet zetten (waar dus de output van de PC op staat). Dit kan ook automatisch. Als je op pin 8 van de SCART een bepaald voltage zet, springt de TV automatisch naar de SCART (zie bijvoorbeeld deze pagina over SCART. Ik wil dus 9 tot 12 Volt op pin 8 zetten voor een 4:3 beeld.
Ik ben helaas geen elektro-goeroe, dus vandaar de volgende vragen (die ik niet via Google beantwoord heb kunnen krijgen):
Ik ben helaas geen elektro-goeroe, dus vandaar de volgende vragen (die ik niet via Google beantwoord heb kunnen krijgen):
- Kan ik "zomaar" de 12 Volt lijn uit mijn PC (een gele voedingskabel) in de SCART van mijn TV jagen? Moet ik datzelfde dan met ground doen? Beschadigt dit mijn TV niet?
- Als optie 1. niet kan, is het dan bijvoorbeeld mogelijk om een 12V DC voeding te pakken en die aan de SCART te hangen zonder mijn TV te beschadigen?