Beeld flitst bij context menu explorer

Pagina: 1
Acties:

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Iemand bekend met het volgende probleem: als ik op een willekeurig bestand in de Windows Explorer met mijn rechtermuisknop klik, dan flitst/knippert het beeld.

Sterker nog: dit gebeurt bijvoorbeeld ook als ik een bestand selecteer en deze wil verwijderen door op de delete toets te drukken. Het lijkt erop of elke actie op een bestand in de explorer ervoor zorgt dat het beeld even knipperd. Ik heb het alleen maar in de explorer bij een actie op bestanden, nergens anders.

De laatste versie van nVidia drivers waar ik het niet bij had was 56.64. Daar zou ik naar toe terug kunnen gaan, maar als er een oplossing is waarbij ik 61.xx kan houden, dan heb ik dat veel liever natuurlijk!

Dit knipperen is identiek aan het geknipper dat ik krijg als ik de geavanceerde beeldscherm instellingen wil opvragen. Het is behoorlijk irritant. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Ik heb een GF 5900 XT (drivers vanaf 56.72 geprobeerd) en een IIyama Vision Master Pro 451 (met en zonder monitor specifieke drivers geprobeerd). BVD!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Nou ja, dan los ik zelf mijn problemen maar weer eens op :Y)

FYI: na installatie van DirectX 9.0c is het probleem naar het zich laat aanzien verholpen ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Een aanvulling voor eenieder die er iets aan heeft. Het knipperen van het beeld deed zich helaas nog steeds voor en na wat onderzoek bleek dat nVidia iets te veel in de registry kloot, zodat je beeld kan knipperen zodra je op een MPEG of AVI bestand klikt met de rechtermuisknop.

Door een paar registry keys te verwijderen is nu het probleem definitief opgelost. Meer info te vinden op:

http://tvtool.info/go.htm...nfo/english/nvidia1_e.htm

(wel even de volledige link kopieren, forum maakt er geen goede direct link van)

[ Voor 9% gewijzigd door Plekuz op 02-08-2004 15:48 ]