Toon posts:

Coax-antenne versterker ( TV )

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste

Ik ben op zoek naar een schema ( elektr. schema ) om zelf een versterkertje te maken voor televisiesignalen. In de handel kan men kant en klare toestellen kopen , maar dit vind ik nogal vrij duur..

Heeft er iemand zo'n schema liggen of weet iemand waar ik het kan vinden ?

Ter verduidelijking : kabel ( coax ) 1 ingang , naar bv 2 uitgangen ( en ook geschikt voor het Belgische net ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je ingangssignaal zuiver genoeg is kan je gewoon een splitter maken ipv een versterker. Je hebt hiervoor slechts 2 weerstandjes nodig dacht ik. Ik weet de waardes niet meer vanbuiten (op vakantie gaan is niet zo goed voor de hersenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor de prijs van een goede versterkers (zo'n 80 euro) ga jij geen goede zelfbouw versterking maken die een nette versterking over de hele bandbreedte heeft en ook nog eens ruisarm is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 uitgangen vanuit je AOP en dan nog een versterker nodig? Welke kabel/lengte heb je in hemelsnaam nodig dat je zo weinig signaal overhoudt?

Tip:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/2000_2999/2700/2780/2780/278009_RB_00_FB.EPS.jpg
Conrad artikelnr.: 278025
Impedantie 75 W ·Frequentiebereik 4 - 862 MHz, geschikt voor UHF· Afscherming tot 470 MHz, 80 dB boven 470 MHz, 75 dB · Ontkoppeling via transformator.
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/9000_9999/9400/9400/9402/940264_RB_00_FB.EPS.jpg
Conrad artikelnr.: 940264
4-weg splitter, om een hoofdleiding (aarde of satelliet) te verdelen naar 4 leidingen. Frequentiebereik 5 tot 2400 MHz. Demping 4 dB. Doorlaat gelijkstroom.

En metalen stekkers + goede kabel (RG6 bijv.) schelen al een hoop tov de dropveters en plastic koppelingen die veelal gebruikt worden (tenslotte is signaalverlies iets wat je wilt voorkomen alvorens te gaan versterken!)...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zeker gaan voor die schroefdraad splitters, heb nu van die plastiek dingen..
ik heb +- 12 m naar de keuken liggen en +- 10 meter naar boven. En boven heb ik slechter beeld, maar toch betere kabel. Daarom dat ik me zelf een versterker wou maken.. Het moet geen top amp zijn. Dus graag als iemand nog schema's heeft..

R