Toon posts:

welke grafische kaart is goed prijs/kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
voor defftig te gamen, wat is er beter prijs/kwaliteit wel te verstaan :

128 MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE with DVI/VGA - TV out via S-video port and dual monitor support

of

128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support

verklaar uw keuze...

Verwijderd

mischien is het een idee om wat zelf onderzoek te gaan doen.
Zaols het lezen van revieuws en dergelijke.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De ene kaart is AGP en de andere PCI Express. Kies allereerst een kaart die in jouw moederbord past.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Tyrian schreef op 28 juli 2004 @ 14:10:
De ene kaart is AGP en de andere PCI Express. Kies allereerst een kaart die in jouw moederbord past.
ja maar daar zit hem hem juist...ik heb nei tveel verstand van al die hardware in een pc.Graag had ik een nieuwe gekocht om te gamen.Ik ben geen fanatieker in spelletjes,maar ik wil gewoon wat mee (en liefst voorop) in de tijd zijn om al de spelletjes te kunnen spelen.Extreem veel geld uitgeven wens ik niet.
Daarom ging ik gaan kijken naar de site van dell en zag daar 2 pc die mij aanstonden.

De ene met de 9800 en de andere met deX300....
De 9800 was er een opleg voor te betalen,maar is hij daadwerkelijk beter of volstaat de x300 voor de zeg maar gewone gamer?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 14:08:
mischien is het een idee om wat zelf onderzoek te gaan doen.
Zaols het lezen van revieuws en dergelijke.
ik heb al veel gezocht,maar als je daar net iets te weinig verstand van hebt doe je er best aan om dit nog eens in een foruù te zetten, vandaar.
......

Verwijderd

ga voor de 9800, uit ervaring weet ik dat het een perfecte en stabiele kaart is.
als je aan het gamen bent hoef je je geen zorgen te maken over je rate of je fps met deze kaart. dit is echt een geweldige serie van ati

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08 07:39
Je verglijkt een high-end kaart met een low-end kaart :/ .

Ga even zelf op onderzoek uit er valt meer dan genoeg te vinden op GOT en op google.

Voor mij was de keus snel gemaakt (Ati radeon9800 pro).

Succes.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
met de 9800 pro kan je de komende 1 a 2 jaar wel goed meer vooruit misschien wel 3 voor een gewone gamer.

en de x300 se lijkt me niet veel maar 64 bits en 200mhz geheugen en 325 mhz gpu snelheid.
tegen over de ati 9800 pro:
256 bits kan iemand mij een aanvullen over de snelheid van de gpu en geheugen
kan het alleen maar vinden van de xt

de keuze voor mij zou ook de 9800 pro

[ Voor 32% gewijzigd door Avvd op 28-07-2004 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij dell stel ik voor :

Intel® Pentium® 4 Processor met HT Technology ( 3.0GHz, 1MB cache, 800MHz FSB)Intel® 865G chipset
512MB Dual Channel DDR (2 x 256MB DIMM)
160GB (7200 rpm) IDE Hard Drive with 8MB DataBurst cache
:) 128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support :)
8x DVD+R/RW (DVD Rewriter)
Sound blaster Live! (Dell) 5.1 Value 1024v AC3 digitale geluidskaart
Geïntegreerde 10/100MB Netwerk kaart

totaal : 1052,07 EUR (incl. BTW en Recupel)

Intel® Pentium® 4 Processor 540 met HT technology (3.2GHz, 800MHz fsb, 1MB cache)Intel® 915G Express chipset
1024MB Dual Channel DDR (2 x 512MB DIMM)
250GB (7200rpm) Serial ATA met 8MB DataBurstTM Cache
:) 128 MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE with DVI/VGA - TV out via S-video port and dual monitor support :)
8x DVD+R/RW (DVD Rewriter) & 16x DVD-ROM
Geïntegreerde geluidskaart

totaal : 1070,22 EUR (incl. BTW en Recupel)

zoals je kunt zien zijn ze bijna gelijk van prijs, toch zit er verschil in het ram geheugen,harde schijf, videokaart......maar welke is dan de beste van de 2 :/

Verwijderd

kun je niet gaan voor het onsterste systeem, met de bovenste videokaart?

Verwijderd

ik heb zelf de 9800 pro, tis een leuke videokaart, neem iig die.. die x300 se is nog slechter als mijn vorige videokaart kwa specs (geforce ti 200) zelf die had 128 bits :P
ga dus voor d e9800 pro

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
ik zou zeggen stel zelf een goed systeem samen met eventueel wat help van wat mensen op GoT en laat hem in elkaar zetten bij een computerboer in de buurt bij jou.

aanraders:

2x512mb ram (pc3200)
radeon 9800 pro 128mb 256 bit
160gb hd (beste GB:euro verhouding)
goed 865 chipset moederbord
minstens 350 Watt merkvoeding

de rest moet je maar ff kijke

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 14:39:
kun je niet gaan voor het onsterste systeem, met de bovenste videokaart?
weet ik, maar dat is dan boven mij buget, en ik trek natuurlijk ergens een lijn :X

Verwijderd

Wat voor spellen speel je eigenlijk? Voor echte zware spellen kun je beter voor de 9800 systeem gaan, maar met het onderste systeem kun je wel langer vooruit, ook qua uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst. Wellicht kun je nu voor het onderste systeem kiezen, en later nog een videokaart-upgrade doen. Maar een ding staat als een paal boven water, die x300se videokaart is zelfs slomer dan sommige kaarten van 4 jaar geleden!!

Verwijderd

Topicstarter
dank u allen voor de snelle info

het zal ofwel de bovenste worden met de 9800 Pro......

ofwel een samengestelde van de pc-boer. :)

nog eens prijs vergelijken met de boer en dell.ik moet zeggen dat de dell pc's niet slecht zijn prijs/kwaliteit of heb ik het mis?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

De 9800 Pro natuurlijk. AGP is sowieso sneller dan PCI (hangt ook van je mobo af). Hier zou ik nog over kunnen uitweiden, maar om een lang verhaal kort te maken vergelijk je een brakke videokaart met een erg goede. Ga dus voor de goede. Zelf heb ik ook een 9800 Pro. Gekocht voor 199, dus met een beetje speurwerk moet je die kaart wel voor die prijs op te kop kunnen tikken. Succes en veel gameplezier!

Dividend for Starters

• Solovine
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:04:
dank u allen voor de snelle info

het zal ofwel de bovenste worden met de 9800 Pro......

ofwel een samengestelde van de pc-boer. :)

nog eens prijs vergelijken met de boer en dell.ik moet zeggen dat de dell pc's niet slecht zijn prijs/kwaliteit of heb ik het mis?
Als je alles bij 1 winkel koopt is dell misschien goedkoper; wat je miss beter kunt doen is de onderdelen in verschillende (web)stores kopen en dan door en beetje technisch vriendje van je in elkaar laten zetten. Dan ben je wat goedkoper uit dan bij dell.

kijk ff in de pricewatch voor de laagste prijzen

• Solovine
PromWarMachine schreef op 28 juli 2004 @ 15:07:
De 9800 Pro natuurlijk. AGP is sowieso sneller dan PCI (hangt ook van je mobo af). Hier zou ik nog over kunnen uitweiden, maar om een lang verhaal kort te maken vergelijk je een brakke videokaart met een erg goede. Ga dus voor de goede. Zelf heb ik ook een 9800 Pro. Gekocht voor 199, dus met een beetje speurwerk moet je die kaart wel voor die prijs op te kop kunnen tikken. Succes en veel gameplezier!
Het gaat hier over pci-express en niet over gewone pci.

pci-express is dacht ik een stukje sneller dan 8x agp

maargoed de 9800 pro is sowieso beter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum is duidelijk wat betreft "Welke moet ik nemen?" vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.