ik heb in php een EPS generator gemaakt die adh van userdata een grafiek genereert. nu moet hier een preview aan toegevoegd worden zodat Quark Xpress dit ook in de opmaak kan laten zien. er is een aantal mogelijkheden om een preview te embedden in EPS. ik heb gekozen voor DOS EPS Binary Tiff. deze genereer ik met GhostScript.
welnu, ik moet een header meesturen van 32 bytes, waarvan de laatste 4 bestemd zijn voor een checksum van de voorgaande 28 bytes. deze checksum is een XOR van bytes 0 - 27. hoe doe ik dat? voor een XOR heb je toch altijd 2 waardes nodig?
de Adobe documentatie:
heeft iemand hier uberhaupt ervaringen mee? er is namelijk vrij weinig goede documentatie over te vinden; ik weet bijv. niet hoe de binaire Tiff data achteraan de EPS geplakt moet worden (gewoon als een binary blok of base64, of chunked).
welnu, ik moet een header meesturen van 32 bytes, waarvan de laatste 4 bestemd zijn voor een checksum van de voorgaande 28 bytes. deze checksum is een XOR van bytes 0 - 27. hoe doe ik dat? voor een XOR heb je toch altijd 2 waardes nodig?
de Adobe documentatie:
zie ook http://www.asmail.be/msg0054967466.htmlDOS EPS Binary File Header
0-3 : Must be hex C5D0D3C6 (byte 0=C5)
4-7 : Byte position in file for start of PostScript language code section.
8-11 : Byte length of PostScript language section
12-15 : Byte position in file for start of Metafile screen representation.
16-19 : Byte length of Metafile section (PSize)
20-23 : Byte position of TIFF representation
24-27 : Byte length of TIFF section
28-29 : Checksum of header (XOR of bytes 0-27)
NOTE: if Checksum is FFFF then it is to be ignored.
heeft iemand hier uberhaupt ervaringen mee? er is namelijk vrij weinig goede documentatie over te vinden; ik weet bijv. niet hoe de binaire Tiff data achteraan de EPS geplakt moet worden (gewoon als een binary blok of base64, of chunked).