CRT projectoren. (Vidikron anyone??)

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Vidikron TGS XP. Dit is een ongeveer 10 jaar oude analoge CRT-projector.

Zijn er toevallig mensen die zo'n ding hebben of misschien een jonger / ouder broertje ervan? Ik wil graag eens ervaringen uitwisselen. Ook ben ik op zoek naar een goede manual. De beknopte handleiding die ik heb is Duits en dat is niet mijn sterkste kant.

Verder zit het ding van binnen vol potmeters en ben benieuwd waar deze voor dienen.

Helaas is er op internet niet veel over te vinden.

Ik ben wel helemaal weg van het fenomeen "CRT" sinds kort. Ik zie de komende jaren nog geen LCD-beamer in mijn huis verschijnen ;) Wat een fantastische plaatjes leveren die apparaten. De kleuren, zwartwaarden en contrasten zijn onevenaardbaar. :9~ En dan heb ik nu dus nog een van de 'mindere' CRT's.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Misschien vind je in dit topic wat mensen die er meer van af weten. :)

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:59
Je kunt het best even naar www.htforum.nl surfen, daar zitten meer CRT-freaks dan hier.

Import van EVs

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Luiaard schreef op 28 juli 2004 @ 14:00:
Je kunt het best even naar www.htforum.nl surfen, daar zitten meer CRT-freaks dan hier.
Zelfs daar is niet veel Vidikron-info te vinden. Ik dacht misschien heb ik geluk en loop ik hier een eigenaar tegen 't lijf. :)

Groetjes, FaceDown.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
FaceDown schreef op 28 juli 2004 @ 14:28:
[...]

Zelfs daar is niet veel Vidikron-info te vinden. Ik dacht misschien heb ik geluk en loop ik hier een eigenaar tegen 't lijf. :)
Tsja wel een voormalig eigenaar :) Probeer het anders even via Igno. da's de eigenaar van het zaakje waar ik hem had gekocht

http://www.buurtaanbod.nl/company/index.php?CompanyCode=49

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Danster schreef op 28 juli 2004 @ 14:32:
[...]

Tsja wel een voormalig eigenaar :) Probeer het anders even via Igno. da's de eigenaar van het zaakje waar ik hem had gekocht

http://www.buurtaanbod.nl/company/index.php?CompanyCode=49
Thanks. Ik heb hem gemaild. Wat waren jouw ervaringen met Vidikron? Welk type had je? Wat heb je nu?

Groetjes, FaceDown.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Tsja ik had een chrystal III een oud beestje hij beviel me goed aangezien hij ook zo'n tien jaar oud was. Het grote nadeel van deze vond ik dat hij een ontzettende hitte afgaf. (hoezo de verwarming aan in de winter?)

Ben sinds februari dit jaar over gestapt op een mitshubishi HC3.
En het is natuurlijk appels met peren vergelijken qua helderheid en contras dus dat doe ik dan ook maar niet.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Danster schreef op 28 juli 2004 @ 14:52:
Tsja ik had een chrystal III een oud beestje hij beviel me goed aangezien hij ook zo'n tien jaar oud was. Het grote nadeel van deze vond ik dat hij een ontzettende hitte afgaf. (hoezo de verwarming aan in de winter?)

Ben sinds februari dit jaar over gestapt op een mitshubishi HC3.
En het is natuurlijk appels met peren vergelijken qua helderheid en contras dus dat doe ik dan ook maar niet.
Hm dat hitte-probleem heb ik totaal geen last van bij de mijne. Er zit 1 (papst) fan in. Het ding maakt nog minder geluid dan m'n xbox. Ik zit er nu pal naast en ik hoor 'm dus totaal niet. Ik hoop alleen dat ie heel blijft want het is best beangstigend hoe weinig spare parts ervoor te vinden zijn op internet :P

Groetjes, FaceDown.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Heb ook ergens zo'n ding staan

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/vidikron_projector.jpg

Lomp ding... Ventilator heeft ie geloof ik niet. Aangezien instellen een enorm karwij is en ik de ruimte niet heb staat ie te staan bij iemand anders

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
DJSmiley schreef op 28 juli 2004 @ 16:44:
Heb ook ergens zo'n ding staan

[afbeelding]

Lomp ding... Ventilator heeft ie geloof ik niet. Aangezien instellen een enorm karwij is en ik de ruimte niet heb staat ie te staan bij iemand anders
Daar lijkt ie inderdaad heel veel op! :P maar volgens mij is het net een ander model. Wat staat er op die lezen; Delta TAC 4 of 3? Ik heb 4. Instellen valt best mee hoor. Je moet er effe handigheid in krijgen. Had 'm de eerste keer binnen een uur prima afgesteld. Daarna zit je nog lang te fine-tunen.
Overigens zijn de dingen voor een CRT nog erg klein. Een Barco is al snel 3 keer zo groot. :o 8)

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 28-07-2004 17:30 ]

Groetjes, FaceDown.

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Ik heb geen ervaring met Vidikron, maar wel met andere analoge CRT's. Ik heb zelf een Sony 1030 gehad, en ik heb nu een 1271.
Misschien kun je eens een foto posten van al die potmeters, dan kan ik eens kijken of ik kan ontdekken waarvoor ze zijn. Volgens mij werkt dat bij alle analoge CRT's ongeveer hetzelfde.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Dioot schreef op 28 juli 2004 @ 17:30:
Ik heb geen ervaring met Vidikron, maar wel met andere analoge CRT's. Ik heb zelf een Sony 1030 gehad, en ik heb nu een 1271.
Misschien kun je eens een foto posten van al die potmeters, dan kan ik eens kijken of ik kan ontdekken waarvoor ze zijn. Volgens mij werkt dat bij alle analoge CRT's ongeveer hetzelfde.
De potmeters op de achterkant begrijp ik wel; om de geometrie van het beeld in te stellen bedoel je. Maar in het ding zelf, op de printplaten tussen de electronica zitten er ook nog een stuk of 15.

Groetjes, FaceDown.

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Waarschijnlijk zijn er daarvan een aantal voor de kleurinstellingen. Daar zou ik echter niet aankomen zolang je niet precies weet wat je aan het doen bent. De andere zullen dan wel voor andere elektrische afregelpunten zijn, die misschien niet eens direct invloed op het beeld hebben.
Pagina: 1