Toon posts:

Adobe Photoshop loopt vast na Processor Update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Computer:

Pentium III 500Mhz Slot 1 processor
384 MB geheugen
Asus P3B-f Moederbord
Bios versie 1008
440 BX Chipset
Windows XP met SP1

Ik heb mijn 500Mhz processor vervangen door een Pentium 800Mhz, 370 type met een adapter voor slot 1.
Alles werkt verder prima, maar alleen Adobe Photoshop loopt vast tijdens het opstarten.
Ik heb ook WindowsXP al opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:20
Ik las de topictitle en dacht: Asus P3B-F :+

Pracht van een bord maar er zit één bug in en deze kan tevoorschijn komen wanneer je flink met Photoshop bezig gaat. Check de Adobe site eens voor tips.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, dank voor de reactie.

Alleen vind ik het gek dat er voorheen geen problemen waren toe de 500Mhz processor er nog op zat.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:20
Ik weet niet of je 'm al gevonden had op de site, hier een link: http://www.adobe.com/support/techdocs/2256a.htm

De reden dat je er nu wel last van hebt en eerder niet ligt denk ik aan de combinatie cpu / mobo. Althans, dat gok ik. Je hebt nu een snellere cpu dus misschien dat dit probleem zich daarom eerder voordoet. Maar heb je het nu élke keer dat je PS opstart? Ik had er destijds alleen af en toe last van en dan ook veelal nadat PS al opgestart was en ik er wat mee deed.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Welke versie PentiumIII 800 S370 heb je? de 100 MHz / 133 MHz FSB versie?

Wanneer je de 133 MHz versie hebt, zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Draai het systeem eens op een FSB van 100 MHz. (dan draai je dus niet op 800 MHz cpu speed!) (6* 133 = 800, dus 6* 100 = 600 MHz)

Komt het probleem dan nog steeds voor?
Op welke snelheid staat je geheugen ingesteld? (PC-100 of 133?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het elke keer dat ik ps opstart.
Via de link van jou heb ik het bestand MMXCore.8BX verwijderd uit de plug-in folder en nu werkt het wel goed.
Ik begrijp alleen dat het tenkoste gaat van de snelheid van PS.

Voor de andere reactie:
Het is de Pentium 133Mhz FSB Versie

En ik heb ook geprobeerd hem op 100Mhz te laten draaien maar dat hielp ook niet.
Het geheugen draait volgens mij nu ook op 133Mhz.
Pagina: 1