[Laptop] vervangen 11Mb door 54 Mb draadloze netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 13:14
Ik wil graag bij mijn jewel 8070 notebook het standaard 11mbit wifi kaartje vervangen door een 54mbit type. Ik heb al contact gehad met jewel en zij willen het doen, maar dan moet ik daar langs komen. Kan ik ergens zo'n kaarten kopen (geen pcmia of usb), die ik kan vervangen met de huidige?

Ik heb het al eens op een dell pc gedaan, maar daar zat een apart luikje voor.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• VivaAtloni
Ok, ik heb ondertussen een winkel die het netwerkkaartje intel 2200 BG levert, gevonden. Nu moet ik alleen nog weten waar ik hem in moet bouwen. In ieder geval niet in 1 van de standaard luikjes, want die heb ik allemaal al open gehad.

Iemand met een jewel 8070 een idee??

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je hebt een centrino notebook, met als wireless netwerkkaart de Intel PRO2100, en die is mini-PCI. Om die te vervangen zul je je notebook open moeten schroeven (niet zo goed voor je garantie ;)) Je kunt het het beste gewoon door Jewel laten doen. Of je koopt een ander Wlankaartje (PCMCIA of zo) dat 802.11g (54 Mbit dus) ondersteund.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• VivaAtloni
Ok heb een officiele mini pci netwerkkaart 2200bg van intel besteld en vandaag geinstalleerd en werkt als een zonnetje.

Heeft alleen nog maar op uitstekend en zeer goed gestaan. Terwijl mijn oude 2100b kaartje meestal zwak gaf.

Ik dacht dat alleen het vervangen van de mini pci kaart geen betere verbinding gaf en dat ik hiervoor een externe antenne moest aanschaffen.

Zeer goede upgrade en dat voor 40 euri..top