[XP] standaard gebruiker hardware laten installeren

Pagina: 1
Acties:

• cleopet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 17:19
Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Een standaard laptop gebruiker van XP moet thuis zijn hardware installeren (printer/muis/fax etc). Maar dit kan/mag binnen XP alleen maar met het administrator account.......
Uiteraard wil ik de gebruiker geen admin rechten geven (ook niet voor 1 dag) om alles op zijn machine geinstalleerd te krijgen.

Ik heb ge-googled en op GOT gesearched, maar niets heeft me verder kunnen helpen. Ook binnen de mmc's beveiligings, computer en gebruikers instellingen
kan ik nergens een optie vinden om "hardware te installeren als....."
wel bevind zich daar de SOFTware installeren standaard als ..... maar die heb ik volgens mij niet nodig, daar dit om HW gaat.

Binnen de mmc beveiliging(?) kan je ook aangeven wie de stuurprogramma's mag bewerken/toevoegen. Dit is ook reeds goed gezet, maar had niet tot gevolg dat de gebruiker nieuwe HW mocht installeren.

Is er iemand die mij kan vertellen op welke manier ik de standaard gebruiker van XP zo kan aanpassen dat die wel zelfstandig hardware kan installeren?

Alvast bedankt

• cleopet
kickje

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 02:22
Is het niet mogelijk om bij deze persoon middels de hulp op afstand de computer over te nemen. hierna via runas (shiftknop indrukken, rechtermuisknop) de add hardware wizard te runnen en zodoende eventuele apparatuur te installeren?

• cleopet
Dit heb ik nu inderdaad gedaan, maar bij het insteken van USB devices, blijft het systeem elke keer weer mekkeren over nieuw gevonden hardware dat geinstaleerd moet worden.
En ik was eigenlijk niet van plan om elke ochtend van afstand dezelfde HW te installeren......

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 11:30

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Is de gebruiker poweruser maken niet voldoende voor USB apparaten?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Ga naar je group policy editor, daar kan je iedere groep appart toevoegen voor dingen die ze mogen en die ze niet mogen. zo kan je daar bijvoorbeeld ook het nero brandprobleem oplossen door cd/dvd mogelijkheid toe te voegen aan een groep

ik zit nu op me werk ik zal zo voor je kijken of ik iets meer details kan vinden

zou dit misschien kunnen werken?
ConfiguratieScherm->Systeembeheer->Lokale Beveiligingsinstellingen->Lokaal Beleid->Toewijzen van Gebruiksrecht->Stuurprogramma's laden en verwijderen

dit kan werken of niet maar het kan ook teveel aanzetten voor de gebruiker, helemaal up to you, zoek iig verder in dit tooltje want hier is meer mogelijk

[ Voor 35% gewijzigd door DirkT op 02-08-2004 15:07 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Pagina: 1